برای جلوگیری از عرضه روغن های تقلبی ضرورت ورود شرکت های تولیدی و بهره گیری از شیوه های مناسب است را الزامی می سازد تا از افتادن توپ در بازار متخلفان جلوگیری شود
کد خبر: ۱۰۶۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱ 22 September 2022

عرضه روغن های تقلبی از طریق استفاده مجدد از قوطی های برندهای خاص نفس خودروها را در برخی مناطق مازندران به بند آورده است.


بازار؛ گروه استان ها: درحالی که ۸۵ درصد عرضه تولید روغن کشور در اختیار چهار شرکت و برند پرطرفدار است اما برخی اتوسرویس ها با استفاده مجدد رقوطی و ظروف روغن شرکت های خاص و ریختن روغن های بی کیفیت، بازار روغن تقلبی را پررونق کرده اند.

استفاده مجدد از ظروف روغن شرکت های خاص و بازچرخانی روغن های سوخته با اسیدزدایی آن بازار روغن تقلبی را شایع کرده است این وضعیت درحالی است که تشخیص روغن تقلبی از اصلی برای افراد عادی چندان آسان نیست.

از این رو برای جلوگیری از عرضه روغن های تقلبی ضرورت ورود شرکت های تولیدی و بهره گیری از شیوه های مناسب است را الزامی می سازد تا از افتادن توپ در بازار متخلفان جلوگیری شود.

اجرای طرح اصالت کالا

حیدری مدیر فروش یک شرکت تولید روغن موتور با بیان این که با بازرسی چشمی نمی توان کیفیت روغن را تشخیص داد، گفت: برای تشخیص کیفیت اصلی روغن نیازمند تجهیزات آمایشگاهی اولیه است اما برای جلوگیری از تقلب در بازار روغن، طرح اصالت کالا را برای محصولات اجرایی کردیم و روی تمام محصولات بارکد و شناسه ای وجود دارد که مشتری می تواند اصالت کالا را بررسی کند.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار استفاده مجدد از ظروف استفاده شده را از جمله ترفندها برای عرضه روغن های تقلبی توسط برخی سودجویان بیان کرد و گفت:اکثر اتوسرویس های طرف قرارداد با معدوم کردن ظرف ها جلوی استفاده مجدد روانکار را خواهد گرفت.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار