طبق قانون، ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است
کد خبر: ۱۰۶۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ 19 September 2022

به‌گزارش صدا و سیما محمدرضا کردان گفت:

بنا بر گزارش پایگاه یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی ساری و در پی اخبار واصله از سوی میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد مشکوک در منطقه، ماموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به‌همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام و پس از شناسایی خودروی اعلامی، در عملیات ایست و بازرسی، یک دستگاه فلزیاب را به همراه ابزار آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط کردند.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در این رابطه ۲ نفر با هویت معلوم دستگیر و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شد.
کردان گفت: طبق قانون، ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.
او افزود: با هرگونه تبلیغ، خرید و فروش و استفاده از این دستگاه که به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مازندران تاکید کرد: صیانت از میراث‌فرهنگی در مازندران به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه‌جانبه هم‌وطنان دارد.
هموطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی گزارش‌های خود را به سامانه خبری یگان حفاظت از آثار تاریخی مازندران به تلفن ۳۳۹۱۰۰۷ اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار