مغازه و امکان خصوصی خود را به دزدگیر و دوربین مداربسته مجهز نمایند و موارد مشکوک را به 110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۶۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴ 18 August 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 27/05/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
آغوش گرم پلیس، مامن و پناهگاه دختر بچه گمشده در چالوس 
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از بازگرداندن دختر بچه 3 ساله ای که در جنگل های شهرستان چالوس با غفلت خانواده جامانده بود، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ "سید جعفر ساداتی" با تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: روز گذشته دو خانواده اهل تهران که جهت تفریح به شمال سفر و در پارک فین شهرستان چالوس بیتوته کرده بودند پس از ترک محل و رسیدن به مقصد متوجه جاگذاشتن دختر بچه 3 ساله خود در چالوس می شوند.
وی افزود: در این زمان با تماس نگهبان پارک و سایر مسافران با پلیس 110 مبنی بر مفقودی دختر بچه ای در پارک، بلافاصله ماموران کلانتری 12 شهید بهشتی شهرستان چالوس به پارک مراجعه و کودک گمشده را به کلانتری منتقل می کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه پس از رسیدگی به امورات کودک در کلانتری، پدر بزرگ و مادربزرگ کودک گمشده جهت تحویل گرفتن دختر بچه به کلانتری مراجعه کردند، تصریح کرد: وقتی شرح ماوقع از آنان پرسیده شد که چطور پس از دو ساعت رسیدن به مقصد متوجه عدم حضور کودک نشدند، اظهار داشت پدر و مادر بچه فکر می کردند که فرزندشان در خودروی دیگری است.
سرهنگ ساداتی با اشاره به این موضوع که غفلت والدین گاهی باعث بروز حوادث غیر قابل جبران می شود خطاب به مسافران و خانواده ها هشدار داد: مراقب کودکان خود در پارکها، تفرجگاهها، رودخانه و سواحل باشند و لحظه ای از آنان غافل نشوند تا لذت سفر را به کام خود و خانواده تلخ نکنند.
-----------------------------
کشف خودروی لندکروز 30 میلیاردی قاچاق 
جانشین انتظامی استان مازندران از توقیف یک دستگاه خودروی شاسی لندکروز قاچاق به ارزش 30 میلیارد ریال در شهرستان تنکابن خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "سید موسی حسینی" در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان تنکابن در راستای مبارزه با قاچاق کالا با انجام اقدامات اطلاعاتی محل نگهداری یک دستگاه خودرو خارجی فاقد مجوز را شناسایی کردند.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تنکابن در پی هماهنگی قضائی در بازدید از محل نگهداری کالای قاچاق، یک دستگاه خودرو لندکروز شاسی قاچاق را کشف کردند.
جانشین انتظامی استان مازندران اذعان داشت: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسینی با اشاره به این که کارشناسان ارزش خودرو لندکروز توقیفی را 30 میلیارد ریال برآورده کردند، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.
-----------------------------------------
قشر سالمند، بیشترین جانباختگان عابر پياده 
رئیس پلیس راهور استان مازندران ، بیشترین جانباختگان عابر پياده را از قشر سالمندان بالای 60 سال عنوان کرد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "نصرالله بیگلری" با اشاره به اينکه اکثر جانباختگان عابر پیاده از قشر سالمندان می باشند، گفت: پله هاي پل عابر پیاده به دليل غير استاندارد بودن، قابليت استفاده برای قشر سالمند را ندارند.
وی افزود: یکی از موارد مرگ و میر در سال های اخیر که آمار نسبتاً بالایی را به خود اختصاص داده تصادف وسایل نقلیه با عابران پیاده است که با وجود هشدارها و توصیه ها، اما با بی توجهی رانندگان و عابران پیاده همچنان این گونه حوادث و تبعات آن در جامعه ادامه دارد.
سرهنگ بیگلری تصریح کرد: عابران پیاده قشری با تلفات بالا در سوانح و تصادفات شهری است که پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مازندران با تهیه پوستر هشداردهنده تصادفات عابران پياده را به کليه شهرداري ها و پلیس راهور شهرستان های تابعه ابلاغ که در حريم پلهاي عابر پياده نصب نمايند.
رئیس پلیس راهور استان مازندران در پایان به شهروندان توصیه کرد: عابران پیاده هنگام حضور در معابر، باید نهایت دقت را برای پیشگیری از حوادث ناگوار داشته باشند و در محل هایی که لازم است از پل عابر پیاده استفاده کنند از مانع و نرده های بلوار و خیابان ها عبور نکنند.
-------------------------
دستگیری سارق مدارس دولتی در محمودآباد 
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری سارق مدارس دولتی با 6 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت مدارس دولتی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرارگرفت.
وی افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با اقدامات فنی و اطلاعاتی سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 6 فقره سرقت مدارس دولتی در سطح شهرستان اقرار و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسین زاده در پایان بیان کرد: عدم توجه به توصيه هاي پليس و كوتاهي در استفاده از وسايل حفاظتي براي نگهداري از اموال از عواملي است كه زمينه ساز وقوع سرقت مي شود، كه لازم است حراست ادارات و  شهروندان در پيشگيري از سرقت بیش از پیش، توصيه هاي پليسی را مورد توجه قرار دهند.
------------------------
توقیف نیسان آبی با 5 تن چوپ جنگلی قاچاق 
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از توقیف خودروی نیسان با 5 تن چوپ جنگلی قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مجید باقری" در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با هدف برخورد با قاچاقچیان چوب، گشت زنی و کنترل محورهای جنگلی را در اولویت کاری خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از شناسایی یک خودروی نیسان حامل چوب های قاچاق خبر داد و تصریح کرد: ماموران خودروی نیسان را توقیف و در بازرسی از آن 5 تن چوب جنگلی که به صورت غیرمجاز از جنگل برداشت شده بود را کشف کردند.
سرهنگ باقری با بیان اینکه کارشناسان ارزش چوب های کشف شده را 450 میلیون ریال برآورد کردند، ادامه داد: راننده خودروی نیسان دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
-----------------------------
آزاد سازی 16 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی و ملی در ساری 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از آزاد سازی 11 هزار متر از اراضی کشاورزی و رفع تصرف 5 هزار متر از اراضی ملی از چنگ زمین خواران خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" اظهار داشت: ماموران انتظامی به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان ساری را به مرحله اجرا گذاشتند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران انتظامی طی اجرای 46 مورد حکم جهاد کشاورزی با همکاری کارشناسان این نهاد،11 هزار  متر مربع از اراضی کشاورزی و 5 هزار متر از اراضی ملی  را در بخش چهاردانگه ساری که افراد فرصت طلب در آنها به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت و ساز داشتند را شناسایی کردند.
وی با بیان این که با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دیوارها و واحدهای ساختمانی ایجاد شده در این زمین ها تخریب شدند، گفت: با اجرای این طرح بیش از 16 هزار متر از اراضی کشاورزی و ملی از چنگ زمین خواران آزاد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ حسن زاده خاطرنشان کرد: حفظ اراضی کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار بوده و تخریب آن می تواند منجر به بروز شرایط دشوار اقتصادی و کمبود منابع تغذیه آیندگان شود.
---------------------------
دستگیری سارق اماکن خصوصی با 7 فقره سرقت در میاندورود 
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از شناسايي و دستگيري 2 سارق اماکن خصوصی با 7 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجید باقری" در تشریح این خبر بیان داشت: در پي چندين فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرارگرفت.
وي افزود: ماموران با کارهای اطلاعاتی و رصد سارقان سابقه دار و بررسی صحنه های سرقت، 2سارق حرفه ای را در ضایعات فروشی شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود تصریح کرد: متهمان در بازجویی های تخصصی به 7 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ باقری ضمن هشدار به سارقان که اعمال مجرمانه آنان از دید پلیس مخفی نخواهد ماند، به شهروندان توصیه کرد: مغازه و امکان خصوصی خود را به دزدگیر و دوربین مداربسته مجهز نمایند و موارد مشکوک را به 110 اطلاع دهند.
---------------------------

خبر ،: سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار