این وضعیت تاکنون به غرق شدن جمعی از شناگران ناآشنا به خطرات شنا در دریا انجامیده ، تعدادی را هم به کام مرگ کشانده که در نهایت واکنش هایی را نسبت به چرایی نبود طرح های سالم سازی دریا در این شهرستان برانگیخته است
کد خبر: ۱۰۶۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ 17 August 2022

عروس شهرهای ایران با تعداد بالای مسافران تابستانه‌اش حتی یک طرح باکیفیت سالمسازی دریا ندارد که گردشگران را جذب کند. به جز چند میله و چادر در سواحل رامسر هیچ خبری از شناگاه با استانداردها و امکانات حداقلی نیست. نتیجه هم حضور مسافران در مناطق ممنوعه شنا و آمار قابل توجه غریق است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رامسر گردشگرپذیرترین شهر مازندران با ۲۱ کیلومتر نوار ساحلی امسال فصل شنای پساکرونایی و اشتیاق مسافران در این شهر ساحلی را در نبودِ طرحِ‌های سالم سازی دریا آغاز کرد؛ خلأیی که بهانه ای شد برای مسافران و علاقه مندانِ شنا تا در مناطق ممنوعه و بی توجه به هشدارها شنا کنند. این وضعیت تاکنون به غرق شدن جمعی از شناگران ناآشنا به خطرات شنا در دریا انجامیده ، تعدادی را هم به کام مرگ کشانده که در نهایت واکنش هایی را نسبت به چرایی نبود طرح های سالم سازی دریا در این شهرستان برانگیخته است. 

غرق شدن در آب های ساحلی دریای خزر موضوعی مختص به سال جاری و یا تنها مربوط به شهرستان رامسر نیست ، ضمن این که در مناطقی از آب های ساحلی دریای مازندران یا همین شهرستان رامسر که قبلا طرح های دریا اجرا می شد ، طبق آمارهای رسمی بیش از ۹۹ درصد غرق شدگان مربوط به مناطق ممنوعه شنا بودند. آنچه که در سال جاری واکنش ها را بر انگیخت آمار بالای مرگ های ناشی از غرق شدگی و تعداد نجات یافتگان در بازه زمانی کوتاه است که سبب شد تا همگان این وضعیت را ناشی از نبودِ طرح سالمسازی دریا بدانند. همین نگاه حساسیت و واکنش شهروندان رامسری را هم برانگیخت و سبب شد که خواستار علت یابی و چاره جویی مسوولان برای جلوگیری از تداوم غرق شدگی و مرگ ناشی از آن در آب های ساحلی شوند و اجازه ندهند این وضعیت بر وجهه گردشگرپذیرترین شهرستان مازندران تاثیر بگذارد.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار