وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه از این به بعد باید به فکر پایین آوردن نرخ تورم و فشار اقتصادی به مردم باشیم، افزود: امیدواریم به نحوی عمل کنیم که در سال آینده شاهد خاتمه فشارها باشیم، در کنار مدیریت مسئله کنترل نوسان و فشارهای تورمی توجه مسئله رونق و درآمد خانواده‌ها که مسیر گنگی را طی میکند پیگیری خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲ 13 August 2022

به گزارش تابناک مازندران، سیداحسان خاندوزی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران با تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت، اظهار داشت: بعد از اینکه دولت برنامه‌های اصلاحی مربوط به ارز ۴۲۰۰ تومانی را در اردیبهشت و خرداد ماه اجرایی کرد، بیشتر زمان در ستاد اقتصادی صرف پیگیری این برنامه بلندمدتی می‌شود که در سند تحول دولت آقای رییسی ثبت و درج شد.

 
وی با بیان اینکه از این به بعد باید به فکر پایین آوردن نرخ تورم و فشار اقتصادی به مردم باشیم، افزود: امیدواریم به نحوی عمل کنیم که در سال آینده شاهد خاتمه فشارها باشیم، در کنار مدیریت مسئله کنترل نوسان و فشارهای تورمی توجه مسئله رونق و درآمد خانواده‌ها که مسیر گنگی را طی میکند پیگیری خواهد شد.
 
خاندوزی تصریح کرد: تلاش داریم با کمک به فعالان اقتصادی زمینه تسهیل‌گری با هزینه پایین‌تری ایجاد کنیم تا بتوانند مجموعه‌های بزرگ اقتصادی را مدیریت کنند.
 
وی اذعان کرد: مسئله بازگرداندن توانمندی و اختیارات به اقتصاد کشور باهدف کمترین مراجعه مدیران منطقه‌ای به پایتخت در دستور کار قرار دارد.
 
خاندوزی با اشاره به تاکید به دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی کشور، عنوان کرد: اینکه اختیارات بالاتری به استان‌ها برای تصمیمات داده شود مورد تاکید ما بوده است تا زمانی که رفت و برگشت برای کسب یک اجازه صرف می‌شود حذف شود و فرصتی برای پیشبرد طرح‌ها با هدف توازن منطقه ای و عدالت سرزمینی ایجاد شود.
 
وی خاطرنشان شد: در حال حاضر تلاش داریم مسیرهای معیوب گذشته را احیا کنیم که زمانبر است تلاش می کنیم که به سرعت اقدامات تسهیل گرانه را انجام دهیم در این مسیر از امکانات و فرصت های موجود استفاده کنیم، هدف این است که در جریانات اقتصادی سهم استان‌ها را پررنگ‌تر ببینیم.

ایران اسلامی منابع غنی دارد و فقر کشور پسندیده نیست

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نیز در این جلسه با بیان اینکه فقر الی الله مهم است و نباید فراموش کنیم، اظهار داشت: هرچه بعد خدایی خود را قوی‌تر کنیم مشکلات کمتر خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه فقر الی ناس زیبنده نیست، افزود: دین اسلام عزت اسلام و ایمانی است و خواهان عفاف و کفاف است و هر فردی باید در زندگی اش به اندازه تامین مایحتاج زندگی اش از امکانات برخوردار باشد.
 
نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به اینکه ایران اسلامی غنی فقیر است، گفت: گرانی‌ها نگران کننده است و نباید هر سال به تعداد مددجویان کمیته امداد افزوده شود.
 
محمدی لائینی با بیان اینکه اگر تعداد مددجویان بهزیستی و کمیته امداد کم شود و خانواده ها خودکفا شوند یعنی در مسیر درست حرکت کردیم، افزود: ایران اسلامی منابع غنی دارد و فقر کشور پسندیده نیست.
 
وی با بیان اینکه غنی هستیم اما فقیر هم هستیم چراکه اقتصادمقاومتی و سیاست های در رابطه با تولید و دانش بنیان شدن اقتصاد را به درستی پیاده سازی نکرده ایم، ادامه داد: رهبری با نگاه رفع موانع و حمایت تولید و پشتیبانی شعار سال مطرح کرده اند اما روند تولید و دریافت مجوزهای کسب و کار تسهیل نشده است.
 
امام جمعه ساری به ترک فعل برخی از دستگاه ها اشاره و بیان کرد: برخی فرصت های اقتصادی را دریافت می کنند اما در ازای آن کار نمی کنند.
 
وی با بیان اینکه تولید دارو و کلید رفع مشکلات کشور است، گفت: امید است سفر وزیر اقتصاد و امور دارایی به مازندران مبارک و بابرکت باشد.
 
محمدی لائینی با بیان اینکه نظارت در کشور ضعیف است و در مقابل حجم تصدی گری زیاد است، افزود: واگذاری اموربه بخش خصوصی می تواند کشور را در رفع برخی مشکلات یاری رسان باشد.

انتهای پیام/ر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار