کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و با شماره تماس 096380به صورت شبانه روزی سوالات خود را از این پلیس مطرح کنند
کد خبر: ۱۰۶۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ 06 August 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 14/05/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
کلاهبرداری 32 میلیاردی با 956 شاکی 
فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری فردی كه با وعده فروش لباس بچه‌گانه در فضای مجازی از 956 شهروند، 32 میلیارد ریال کلاهبرداری کرد، خبر داد. 
سردار مرتضی میرزایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر ، اظهار داشت در پی مراجعه افرادی به پلیس فتا مبنى بر کلاهبردارى از آنان توسط فردی از طریق شبکه های اجتماعی مجازی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان پلیس فتا استان با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند متهم را که با درج آگهی جعلی در اینستاگرام با عنوان فروش البسه بچه گانه اقدام به کلاهبرداری از مالباختکان کرده بود شناسایی کنند.
سردار میرزایی، افزود: ماموران پس از هماهنگی های قضائی متهم را که اهل و ساکن یکی از استان های شرقی کشور بود، در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
این مقام انتظامی همچنین،اذعان داشت: متهم که پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شده بود، در مواجهه با ادله پلیسی به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب 956 نفر از مردم در سراسر کشور اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این که برابر برسی های به عمل آمده متهم مجموعا مبلغی در حدود 32 میلیارد ریال از این افراد کلاهبرداری کرده است، گفت: این کلاهبردار حرفه ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.
میرزایی در ادامه با بیان این که طعمه های افراد کلاهبردار غالبا ناآگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند، خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی همراه باید این موضوع را در نظر داشته باشند که تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نیست، زیرا افراد سودجو با ترفندهایی در فضای مجازی آن را مکانی مناسب برای انجام اعمال مجرمانه خود طراحی می کنند.
سردار میرزایی در خاتمه سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir را آماده دریافت گزارش های مردمی برشمرد و اظهار داشت: کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و با شماره تماس 096380به صورت شبانه روزی سوالات خود را از این پلیس مطرح کنند.
------------------------
خانواده شهدا سرمايه هاي ارزشمند نظام جمهوري اسلامي ايران 
فرمانده انتظامی استان دیدار با خانواده شهیدان "مستوری، عباس نژاد، یونسی"، خانواده شهدا را سرمايه هاي ارزشمند نظام جمهوري اسلامي ايران برشمرد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار"مرتضی میرزایی" با حضور در شهرستان قائم شهر و در ديدار با خانواده شهيدان والا مقام" مستوری ، عباس نژاد و یونسی" گفت: خانواده شهدا سرمايه هاي ارزشمند نظام جمهوري اسلامي ايران هستند که نباید زحمات آن ها به دست فراموشی سپرده شود
سردار میرزایی در این دیدار اظهار داشت: شهدا سرمايه‌هاي ماندگار و ارزشمند نظام جمهوري اسلامي ايران هستند و ادامه راه و هدف شهداي گرانقدر وظيفه اي مهم است.
وی به جايگاه و منزلت بالايي شهدا اشاره کرد و گفت: شهداء سرمايه هاي گرانبهاي اسلام و انقلاب بوده و زنده اند و ما در مقابل آن ها مسئولیم و بایستی راه و رسم زندگی آن ها را سرلوحه اعمال و رفتار خود قرار دهیم.
فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان كرد: امنيت امروز کشور مرهون زحمات و تلاش‎هاي خالصانه شهداء است که اگر فداكاري و رشادت هاي اين عزيزان نبود این امنیت پایدار وجود نداشت.
سردار میرزایی با اشاره به اینکه افتخار ما خدمت به مردم به ویژه خانواده معزز شهدا و ایثارگران است، تصریح کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران برای مسئولان روحیه بخش و موجب پشتگرمی، تلاش و فعالیت بیشتر است.
---------------------
دستگیری سارق حرفه ای سیم کابل در آمل 
جانشین انتظامي استان مازندران از دستگيري سارق سیم کابل برق و کشف 21 فقره سرقت در شهرستان آمل خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"سید موسی حسینی" با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سیم کابل برق در شهرستان آمل، تیم ویژه عملیاتی متشکل از کارآگاهان پلیس آگاهی و ماموران کلانتری 12 بلوار آمل اقدامات پلیسی را برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز کردند.
جانشین انتظامی استان مازندران، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و بررسی های همه جانبه، متهم شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.
وی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 21 فقره سرقت در این شهرستان اقرار کرد، تصریح کرد: سارق با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسینی با بیان این که موفقیت پلیس در کشف جرم نتیجه تعامل شهروندان است، خاطرنشان کرد: بدون مشارکت و همراهی شهروندان حصول امنیت کامل مقدور نیست لذا از شهروندان تقاضا می شود ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه هرگونه اخبار را از طریق110 به پلیس اطلاع دهند.
-------------------
دستبند پلیس بر دستان سارق موتور سیکلت در ساری 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسايي و دستگيري سارق موتور سیکلت با 10 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در بیان این خبر گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت موتور سیکلت در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران پایگاه آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، یک سارق سابقه دار را شناسایی کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصريح کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی متهم را دستگیر که در بازجويي‌هاي به عمل آمده به 10 فقره سرقت موتور سیکلت در یک ماه گذشته اعتراف، و سه دستگاه موتور سیکلت سرقتی از وی کشف شد.
سرهنگ حسن زاده با تاکید بر این که پلیس با جدیت در مقابل هنجارشکنان و مجرمان ایستاده است، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت های 110 اطلاع دهند.
-------------------------
دستگیری سارق منزل با 7 فقره سرقت در نوشهر 
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگيري سارق منزل و کشف 7 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "اکبر درویشی" در تشریح این خبرگفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از منازل حوزه استحفاظی بخش کجورشهرستان ، شناسايي و دستگيري عوامل سرقت در دستور کار ماموران قرار گرفت .
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي، سارق توسط ماموران پلیس آگاهی شناسايي و با هماهنگی قضائی دستگير شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، تصریح کرد: متهم در تحقيقات و بازجویی بعمل آمده به 8 فقره سرقت منزل در بخش کجور شهرستان اقرار و اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.
سرهنگ درویشی با بیان اینکه پلیس با قاطعیت با سارقان و افرادی که نظم و امنیت جامعه را بهم بزنند برخورد می کند و آنها هرگز احساس امنیت نخواهند کرد و از شهروندان در خواست کرد ، ضمن رعایت موارد امنیتی و استفاده از سیستم های مداربسته به هشدار های پلیس توجه کرده و هرگونه موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.
--------------------------
دستگیری سارق حرفه ای ساختمان نیمه کاره در محمودآباد 
فرمانده انتظامی محمودآباد از دستگیری سارق حرفه ای و کشف 15 فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره و منزل در محمودآباد، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی پاسگاه "اهلم رستاق" با انجام اقدامات اطلاعاتی، پلیسی موفق شدند، یکی از سارقان حرفه ای و سابقه دار را شناسایی و با تعقیب و مراقبت شبانه روزی طی یک عملیات غافلگیرانه در حین سرقت دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد عنوان داشت: متهم در تحقيقات تكميلي و مواجهه با دلايل و مدارک به 15 فقره سرقت ساختمان نیمه کاره و منزل در سطح شهرستان اعتراف کرد.
سرهنگ حسین زاده در پایان خاطر نشان کرد: مردم نقش مهمی در ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح جامعه دارند و از این رو می توانند با مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به مرکز فوریت های پلیس گزارش کنند
-------------------------- خبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار