هرگونه اخبار و اطلاعاتي در خصوص فعالیت‌های مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار ماموران پلیس قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴ 31 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 09/05/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
آزاد سازی 20 هزار متر اراضی جنگلی در تنکابن 
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از آزادسازی 20 هزار متر مربع از اراضی جنگلی شهرستان به ارزش 400 میلیارد ریال خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی تصرف غیر قانونی اراضی جنگلی از سوی افرادی سودجو در شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی از شناسایی زمین های جنگلی که زمین خواران در حال ساخت و ساز غیرقانونی در آن بوده اند خبر داد و افزود: پس از هماهنگی قضائی و با همکاری نماینده اداره منابع طبیعی تنکابن، در یک اقدام عملیاتی ساخت و سازها و دیوار کشی های این زمین ها تخریب شد.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از رهاسازی 20 هزار متر از اراضی جنگلی در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان ارزش زمین های رهاسازی شده طی این عملیات را بالغ بر 400 میلیارد ریال عنوان کردند.
سرهنگ دیلمی با اشاره به اینکه هرگونه تغییر کاربری باید بر اساس هماهنگی با ادارات ذیربط صورت گیرد، اظهار داشت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و 4 نفر از فرصت طلبان نیز به مرجع قضائی معرفی شدند.
---------------------
دستگیری 23 خرده فروش مواد مخدر در بابل 
فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگیری 23 خرده فروش و کشف 4 کیلو و 500 گرم انواع مواد مخدر در طی یک هفته گذشته خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در بیان این خبر گفت:ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در هفته جاری، طرح پاکسازی نقاط آلوده و آسیب پذیر را در شهرستان بابل به مرحله  اجرا در آوردند.
فرمانده انتظامي شهرستان بابل تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر پس از اخذ دستور قضائی در اقدام عملیاتی،23 خرده فروش و 13 معتاد متجاهر را دستگیر و 4 کیلو و 500 گرم انواع مواد مخدر را کشف کردند.
سرهنگ شالیکار با بیان این که برخورد پلیس با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت مستمر و قاطعانه خواهد بود، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعاتي در خصوص فعالیت‌های مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار ماموران پلیس قرار دهند.
------------------------
دستگیری اراذل و اوباش و عامل تیراندازی در آمل 
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری یکی از ارازل و اوباش که با تیراندازی باعث اخلال در نظم عمومی در آن شهرستان شده بود، خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی یک مورد شرارت و ایجاد رعب و وحشت توسط یکی از اراذل و اوباش سابقه دار که با تیراندازی باعث اخلال در نظم عمومی شده بود، دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس تخصصی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل افزود: با توجه به متواری بودن و اختفاء متهم، در نهایت با اقدامات فنی ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان مخفیگاه وی در یکی از روستاهای شهرستان شناسایی که در عملیاتی غافلگیرانه با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شد.
سرهنگ داداش تبار با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس، تصریح کرد: تمامی فعالیت ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مداوم رصد می شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان، در چهارچوب قوانین و مقررات با قاطعیت با آنان برخورد خواهد شد.
----------------------
کشف 8 تن چوب قاچاق از یک کامیون باری در"محمودآباد" 
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از توقیف یک دستگاه خودروی کامیون باری و کشف 8 تن چوب قاچاق در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی این فرماندهی در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا، یک دستگاه خودروی کامیون حامل چوب قاچاق را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران با هماهنگی قضائی در بازرسی از داخل خودرو، 8 تن چوب قاچاق و فاقد هرگونه مجوز را کشف و 2 نفر در این رابطه دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش چوب های مکشوفه بیش از 400 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ حسین زاده از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز از جمله قاچاق و توزيع کالاهاي غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طريق تلفن 110 اطلاع دهند.
--------------------------
انهدام باند سارقان 8 نفره در چالوس 
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری یک باند 8 نفره سارقان با تحقیقات فنی پلیس در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ "علی اکبر خسروی" با تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت:  در پی وقوع چندین فقره سرقت  در شهرستان چالوس، موضوع بطور ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با تحقیقات فنی پلیسی اعضای این باند سرقت که متشکل از 6 مرد و2 زن بودند شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک ویلای اجاره ای از مناطق شهرستان چالوس دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس با بیان اینکه متهمان اهل و ساکن استان همجوار و دارای سوابق کیفری سرقت می باشند، تصریح کرد: متهمان به 9 فقره سرقت منزل، اماکن خصوصی، احشام، مغازه، کابل برق و موتور سیکلت در شهرستان های چالوس، عباس آباد و تنکابن اعتراف کردند.
سرهنگ خسروی با شاره به اینکه از مخفیگاه متهمان 4 جفت پلاک سرقتی کشف شد، اظهار داشت: سارقان با نصب پلاکهای سرقتی بر روی پلاک خودروی خود اقدام به سرقت می کردند.
وی ادامه داد: از مخفیگاه متهمان یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی،2 عدد قیچی فلزی مخصوص برش کابل برق و قفل درب منازل، یک عدد ضبط صوت خودرو، یک دستگاه سنگ فرزبرقی و تعدادی لوازم منزل و ابزارآلات سرقتی نیزکشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی اعزام و با قرار مناسب روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد: مراقب اموال خود باشند و هرگونه ترددهای مشکوک در محله و منطقه خود و منازل اجاره ای را به پلیس گزارش دهند.
------------------------------
پايان كار سارقان سیم برق با 21 فقره سرقت در بهشهر 
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 2 سارق سابقه‌دار سیم برق و کشف 21 فقره سرقت در امیرآباد آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی" با تاكيد بر تلاش‌هاي شبانه‌روزي كاركنان انتظامي براي پيشگيري از وقوع جرايم به توجه و رعايت مردم به هشدارها و توصيه‌هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت تاكيد كرد و اظهار داشت: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، جدی گرفتن مشارکت مردمی بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه با بيان اينكه به دنبال وقوع چند فقره سرقت سیم برق در امیرآباد بهشهر، پيگيري موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت افزود: ماموران پاسگاه انتظامی امیرآباد بهشهر با انجام تحقيقات و بررسي سرنخ‌هاي به دست آمده، دو سارق سابقه‌دار را در اين خصوص شناسایی وآنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از اعتراف اين افراد به 21فقره سرقت سیم برق خبر داد و بيان داشت: سارقان با تشکیل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.
سرهنگ عنایتی در پايان با اعلام اینکه وقوع سرقت به لحاظ تبعات آن در جامعه که موجب پایین آمدن احساس امنیت مي‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارد تصريح كرد: پليس براي تامين امنيت و ارتقاء احساس آن در جامعه از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كند.
---------------------------
کشف 2 کیلو گرم موادمخدر در ساري 
فرمانده انتظامي شهرستان ساري از کشف 2کيلو گرم موادمخدر و دستگیری دو نفر از عاملان افیونی در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" در بیان این خبر، گفت: در راستای برخورد با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر و در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت دو قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پاسگاه انتظامی تلمادره و کلانتری12بلوار کشاورز با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی متهمان را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی متهمان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها 2 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف شد.
وی همچنین با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس در برقراری نظم و امنیت عمومی تاکید کرد.
سرهنگ حسن زاده در خاتمه از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند.
-----------------------------
تاثیر فضای مجازی بر عفاف و حجاب 
فضای مجازی افق جدیدی است که زندگی انسان امروز را با تغییر و تحولاتی همراه ساخته است. 
حضور در فضای مجازی و استفاده از آن برای تبلیغات در کنار دیگر روشهای سنتی ،ابزار مکملی خواهد بود که درصد جذب مخاطب را برای به دست آوردن رای اعتماد افزایش می دهد .
فضای مجازی همچون دنیای واقعی بستر بروز و ظهور ایده ها و اشکال و فرم های مختلف رفتاری است و طبعاً به سبب گستردگی و فراگیری و عمق نفوذش این روزها از اهمیت بیشتری در اشاعه ارزشها و هنجارها برخوردار است و مقوله حجاب و عفاف نیز از جمله مواردی است که در این فضا دستخوش هجمه ها و تهدید های هنجاری قرار گرفته است .
امروزه با گسترش های شبکه های اجتماعی در جامعه شاهد تغییرات چشمگیری در نگرش افراد هستیم که این مساله از منظر کلان، منجر به بروز تغییرات اساسی در سبک زندگی شهروندان شده است.
این شبکه های اجتماعی دنیای مجازی را با زندگی اجتماعی افراد گره زده است و در واقع افزایش ساعات استفاده از شبکه های اجتماعی رابطه معنا داری با سبک زندگی زنان در جامعه دارد.
با توجه به اینکه ما در یک جامعه اسلامی با هنجارهای دینی زندگی می کنیم و حیا و عفت از مفاهیم بنیادی آن تلقی می گردد، ارتباطات خارج از مدار عرفی و قانونی و بد حجابی را می توان بعنوان پدیده ای ناهنجار تلقی کرد.
انحرافات اجتماعی از جمله معضلات عمده ای است که اکثر جوامع جهانی با آن روبرو هستند، زیرا شبکه های اجتماعی در ذات خود فرهنگ نوینی را تئوریزه می کنند که منافات با ارزش های بومی و منطقه ای دارد و به نوعی این شبکه ها افکار جهانی و سبک زندگی اجتماعات مختلف انسانی را همگن و یکنواخت می کنند که در این راستا ما شاهد کمرنگ شدن کلیه سنت های پذیرفته شده در اکثر مناطق جهان خواهیم بود و در این روند، جامعه ما نیز از آن بی تاثیر نخواهد بود.
با نگاهي گذرا به سطح جامعه مي‌توان دريافت نماي بيروني وضعيت حجاب و عفاف چند سالي مي‌شود كه چندان شرايط خوب و مناسبي را تجربه نمي‌كند، به عبارت دقيق‌تر وضعيت حجاب و عفاف چه در ارتباط با زنان و چه در ارتباط با مردان روندي نزولي و ناخوشايند را طي مي‌كند.
اين در حالي است كه حجاب و عفاف يكي از حوزه‌هايي است كه در ظاهر بيشترين توجه را به سمت خود معطوف داشته است و حتي قوانين متعدد و مصوبات عالي‌ترين مراجع قانونگذار و سياستگذار كشور همچون مجلس شوراي اسلامي و شوراي عالي انقلاب فرهنگي را هم با خود به همراه دارد.
با اين وجود اما آنچه از سطح جامعه قابل مشاهده است نشان مي‌دهد در اين زمينه كارنامه و عملكرد قابل قبولي را از سوي مسئولان فرهنگي جامعه و دولت‌ها نداشته‌ايم.
اينكه رواج بد‌حجابي در جامعه چه تبعاتي دارد و دوري زنان و مردان ما از عفاف مي‌تواند جامعه را به سمت و سوي تباهي پيش برده و فروپاشي نظام‌هاي ارزشي و نهاد خانواده را موجب شود خود مبحثي مفصل است كه كليات آن بر هيچ‌كسي پوشيده نيست، اما چرايي گرفتاري در چنين آسيبي يكي از زير‌بنايي‌ترين نكاتي است كه براي مديريت وضعيت حجاب و عفاف در جامعه و مبارزه با بد‌حجابي به آن نيازمنديم.
با وجود تمام كم‌كاري‌هاي دروني اما نمي‌توان از نقش عوامل متعدد بيروني كه ريشه باورهاي دروني مردم ما را نشانه گرفته‌اند نيز به سادگي گذشت.
فضاي مجازي و رسانه‌هايي مانند ماهواره‌ها و حتي بازي‌هاي رايانه‌اي ابزارهايي هستند كه در اين مسير به كار گرفته شده‌اند تا پروژه حيازدايي به ثمر بنشيند كه يكي از مصاديق و نمودهاي بيروني آن بدحجابي است.
فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي امروز به بخش مهمي از زندگي و محيط پيرامون ما تبديل شده‌اند. ويژگي‌ها و قوانين حاكم بر اين فضا موجب مي‌شود تا كم‌كم هويتي مجازي براي كاربران شكل بگيرد و فرد تصور كند در دنيايي خارج از دنياي واقعي قرار دارد كه مي‌تواند بدون نگراني از نگاه و قضاوت ديگران و به دور از دسترسي بازدارنده‌هاي اجتماعي و انتظامي رفتارهايي را تجربه كند كه در سطح جامعه واقعي يا امكان تجربه‌اش را ندارد يا انجام چنين اعمالي ممكن است برايش گران تمام شود.
اين مسئله براي كاربران نوجوان و جوان اهميت بيشتري مي‌يابد، چراكه در اين سنين، هنوز هويت افراد به طور كامل شكل نگرفته است. در اين حالت، جوان مرز بين فضاي رئال و فضاي مجازي را گم مي‌كند و همانطور كه از محيط پيرامونش تأثير مي‌پذيرد، از فضاي مجازي نيز متأثر مي‌شود.
مهمترین آسیب ها و تهدیداتی که فضای مجازی جامعه و بویژه جوانان ما را تهدید می کند، می توان به موارد زیر اشاره کرد: ترویج فرهنگ بد پوششی در بین جامعه بویژه جوانان ، برقراری روابط نامناسب اخلاقی بین دختر و پسر، ترویج بی بندوباری، عادی سازی خیانت، افزایش روسپیگری اینترنتی، ایجاد مزاحمت و هرزه نگاری، ترویج ادیان ، مکاتب و عرفانهای انحرافی، به نمایش گذاشتن بخشهایی از بدن در ازای دریافت شارژ از دیگر آثار سوء این شبکه های می باشد.
از مهمترین راهکارهای پیشنهادی می توان به تبلیغ سبک زندگی دینی و اسلامی و تولیدات فاخر در فضای مجازی ، ایجاد آثار گرافیکی در فضای مجازی، احیاء امر به معروف و نهای از منکر در فضای مجازی، جمع آوری ایده ها در جهت کنترل و پیشگیری از بدحجابی در فضای مجازی، گفتمان سازی علمی، توسعه مدلهای بومی و استفاده از فنون روانشناسی مثبت اشاره کرد.
نگارنده: سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران

--------------------------------خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار