برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند
کد خبر: ۱۰۵۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۹ 31 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 08/05/1401 تقدیم حضورتان می گردد .

 

پیام تسلیت فرمانده انتظامی استان مازندران به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم 
سردارمرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران با صدور پیامی فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین را به عاشقان و شیعیان آن حضرت و مردم شریف ایران اسلامی تسلیت گفت. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" با صدور پیامی ماه عزای حسینی، ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به ساحت منجی عالم بشریت امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری( مدظله العالی)، تمامی همکاران و مردم ولایتمدار استان مازندران تسلیت گفت.
" اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ "
سلام بر محرم و خون هایی که بر روی سنگ های داغ کربلا نقش بست و سلام بر حسین(ع) که با قامتی استوار در برابر لشگری از کفر ایستادند و به جز آتش و تشنگی دستی به یاریشان نیامد تا زمین از خون او و یارانش رنگین شد.
محرم؛ ماه حماسه، شجاعت، رشادت و ظلم ستيزي است، ماهي که مهمترين رخداد جهان اسلام را در دل خويش نهان دارد و واقعه کربلا با گذشت قرن ها سال از حادثه عاشوراي حسيني آن که ذره‌ای غیر خدا در آن راه ندارد، چون هميشه تاريخ يک حقيقت زنده و ناب است.
حماسه کربلا حقيقتي ناب را به تصوير کشيد، پيام حفظ آزادگي و شرافت را فرياد کرد، صحنه وقوع حماسه ظلم ستيزي ابدي شد و در آن حماسه بي نظيري به تصویر کشیده شد که وجدان انسان هاي آگاه، صلابت آسماني اش را ستايش کرده و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظيم فرود مي آورد.
بشریت، باید عاشورا و قیام حسینی را زیر ذره بین عقل و منطق قرار دهد و نیازهای فراوان فکری، عقیدتی و انسانی خود را در پرتو آن جستجو کند تا در سایه این کنکاش، هر چه بیشتر در راه بهبود حیات معنوی و مادی خویش قدم گذارد و درون و برون خویش را از قید و بندهای خرافی، پالایش کند.
فرماندهی انتظامی استان مازندران با تسلیت این ایام، ضمن آمادگی هرچه تمام تر در برقراری امنیت عزاداران حسینی با عمل به تدابیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا، در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اقامه عزا و احياي واقعه کربلا با رعایت پروتکل های بهداشتی از هيچ تلاشي دريغ نداشته و با افتخار با مشارکت عزاداران و عاشقان حسيني در راستاي تامين نظم، امنيت و خدمتگزاري به مردم ولايي استان مازندران انجام وظيفه خواهد کرد.
فرمانده انتظامی استان مازندران
سرتیپ دوم پاسدار مرتضی میرزایی

-------------------------------------------

وقوع سیل در مازندران با 4 کشته 
سرهنگ سیدجعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندان خبر دا د: وقوع سیل در مازندران علاوه بر خسارت های مادی و انسداد محور کندوان منجر به کشته شدن 4 نفر در شهرستان چالوس شد. 
سرهنگ سیدجعفر ساداتی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: وقوع سیل در مناطقی از شهرستان آمل، نور و مناطق ییلاقی واسپول و فشکور شهرستان چالوس منجر به قطع راه های ارتباطی چندین روستا و وقوع خسارت های جانی و مالی به مردم شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در این حادثه که منجر به خسارت به برخی زیر ساخت ها از جمله محور های مواصلاتی شد برابر آمارهای به دست آمده تاکنون 4 نفر در شهرستان چالوس جان باختند که جسد این افراد در مسیر رودخانه های این شهرستان کسف شد.
وی با بیان این که راه های ارتباطی به روستاهای بالادست در مناطق سیل زده مسدود بوده و امکان دسترسی به این مناطق در حال حاضر امکان پذیر نمی باشد، اظهار داشت: تلاش امدادگران برای بازگشایی محورهای ارتباطی و بررسی آمار دقیق مفقودی ها و خسارت های وارده همچنان ادامه دارد.
ساداتی در ادامه از وقوع خسارت های مادی و تخریب چندین ویلا در مسیر رودخانه های شهرستان چالوس نیز خبر داد و گفت: علاوه بر تخریب کامل 3 دستگاه منزل مسکونی در شهرستان نور و یک مرکز پرورش ماهی در شهرستان آمل 5 خودرو نیز در این شهرستان ها طعمه سیلاب شدند.
سرهنگ ساداتی همچنین بیان داشت: برابر اعلام پلیس راه استان در حال حاضر به غیر از محور کندوان سایر محورهای مواصلاتی استان باز بوده و تردد در آن ها جریان دارد .
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران در خاتمه با اشاره به هشدار های سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه بارش ها در این استان از مردم خواست: با توجه به احتمال رانش جاده ها و آبگرفتگی معابر از قرار گرفتن در مسیر رودخانه ها و سفر های بی مورد بین شهری و ... خودداری کنند .

-------------------------------------------

کشف 16 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نکا 
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامي شهرستان نکا از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح این خبر گفت: با هدف افزايش ضريب امنيتي، ارتقاء احساس امنيت و پاسخ به مطالبات مردمي در حوزه برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجمتاعی در این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.
وي، افزود: در اجرای اين طرح که در 72 ساعت گذشته به اجرا در آمد، ماموران پس از هماهنگی های قضائی موفق به شناسایی و دستگیری 4 سارق حرفه ای در این شهرستان شدند.
سرهنگ عزیزی تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به کشف 16 فقره انواع سرقت شامل، 8 فقره سرقت اماکن خصوصی ،3 فقره سرقت کابل برق، یک فقره سرقت موتور سیکلت و 4 فقره سرقت قطعات خودرو اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا افزود : ضمن دستگیری 7 عامل افیونی و معتاد متجاهر مقادیر قابل توجهی انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.
وی با اشاره به کشف یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در این عملیات، افزود : دستگیری 25 مجلوب تحت تعقیب مراجع قضائی نیز در این عملیات دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
سرهنگ عزیزی در پايان ضمن قدردانی از همکاري خوب مردم با پليس اظهار داشت: برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

-------------------------------------------

دستگیری سارقان مزارع و باغات در بهشهر 
سرهنگ حسن عنایتی  فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از شناسايي و دستگيري 4 سارق باغات و مزارع کشاورزی با 17 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی" با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی در سطح شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه 4 سارق را در این ارتباط شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصريح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 17 فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ عنایتی در پایان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی از شهروندان خواست: اطلاعات و اخبار خود در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را سريعاً از طريق تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.

-------------------------------------------

دستگیری عاملان تیراندازی درشهرستان نور 
سرهنگ علی اکبرقلی پور فرمانده انتظامی نور از شناسایی و دستگیری2 نفر از عاملان تیراندازی و کشف سلاح غیرمجاز در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"علی اکبرقلی پور" در تشریح این خبر،اظهار داشت: درپی وقوع یک فقره تیراندازی در منطقه "واز" بخش چمستان توسط افرادی ناشناس ، موضوع بلافاصله توسط ماموران سازمان امنیت شهرستان وکلانتری چمستان مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی 2 عامل تیراندازی در بخش چمستان و شهرستان همجوار شدند .
فرمانده انتظامی نور گفت: با هماهنگی مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی متهمان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان یک قبضه سلاح غیرمجاز کشف شد.
سرهنگ قلی پوردر پایان خاطر نشان کرد: پلیس با افرادی که به هر نحو مبادرت به قانون شکنی کنند و در صدد برهم زدن امنیت جامعه باشند قاطعانه برخورد خواهند کرد.

-------------------------------------------

قاتل خاموش در محمودآباد قربانی گرفت 
سرهنگ محمودحسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از مرگ جوان 36 ساله بر اثر گاز گرفتگی در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " محمودحسین زاده " در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر مرگ مشکوک مردی 36 ساله در یکی از منازل مسکونی این شهرستان بلافاصله ماموران کلانتری مرکزی به محل حادثه اعزام شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد ، افزود: ماموران با حضور در محل حادثه دریافتند، این مرد 36 ساله که در داخل منزل شخصی خود در حال استراحت بوده به دلیل نقص در آبگرمکن و انتشار گاز خانگی دچار خفگی شد و جان باخت .
سرهنگ حسین زاده با اشاره به این که جسد نامبرده پس از بررسی محل حادثه به سردخانه منتقل شد، از شهروندان خواست: اصول ایمنی استفاده از این وسایل را مورد توجه قرار دهند تا هیچ گاه شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

-------------------------------------------

کشف موتور سنگین قاچاق در ساری 
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از توقیف یک دستگاه موتور سنگین قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" درباره این خبر گفت: در راستای برخورد با مزاحمان خیابانی، برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح برخورد با موتور سنگین های متخلف در شهرستان ساری به مرحله اجرا درآمد.
وی، افزود: ماموران انتظامی در اقدامی عملیاتی موفق شدند یک دستگاه موتور سنگین قاچاق فاقد مدارک را توقیف و راکبان آن را دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به این که موتورسیکلت توقیفی فاقد هرگونه مجوز تردد بوده است، گفت: موتورسنگین توقیفی به همراه راکب آن پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ حسن زاده ارزش ریالی موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بالغ بر2 میلیارد ریال عنوان کرد و ازشهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.

-------------------------------------------

کشف 6 تن چوب قاچاق در" میاندورود" 
سرهنگ مجید باقری فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از توقیف 2 دستگاه خودروی وانت نیسان و کشف 6 تن چوب قاچاق خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مجید باقری" در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس انتظامی گهرباران این فرماندهی در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا، 2دستگاه  خودروی نیسان حامل چوب قاچاق را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران با هماهنگی قضائی در بازرسی از داخل خودروها ، 6 تن چوب قاچاق و فاقد هرگونه مجوز را کشف و یک نفر در این رابطه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش چوب های مکشوفه بیش از 400 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهمین  پس از تشگیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ باقری از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز از جمله قاچاق و توزيع کالاهاي غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طريق تلفن 110 اطلاع دهند.

-------------------------------------------

کشف 16 فقره سرقت با دستگیری سارق سیم برق در گلوگاه 
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری سارق سابقه‌دار سیم برق با 16 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" با تاكيد بر تلاش‌هاي شبانه‌روزي پليس براي پيشگيري از وقوع جرايم به توجه و رعايت مردم به هشدارها و توصيه‌هاي انتظامي در خصوص پيشگيري از سرقت اشاره كرد و اظهار داشت: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، جدی گرفتن مشارکت مردمی بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه با بيان اينكه به دنبال وقوع چند فقره سرقت سیم برق در گلوگاه، پيگيري موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقيقات و بررسي سرنخ‌هاي به دست آمده، يك سارق سابقه‌دار را در اين خصوص شناسایی و او را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از اعتراف اين فرد به 16 فقره سرقت سیم برق خبر داد و بيان داشت: سارق با تشکیل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.
سرهنگ کلوانی در پايان با اعلام اینکه وقوع سرقت به لحاظ تبعات آن در جامعه که موجب پایین آمدن احساس امنیت مي‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارد تصريح كرد: پليس براي تامين امنيت و ارتقاء احساس آن در جامعه از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كند.خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار