سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام شبکه توزیع روغن های تقلبی و کشف 4200 قوطی روغن تقلبی خودرو به ارزش 18 میلیارد ریال در استان خبر داد
کد خبر: ۱۰۵۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱ 05 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 14/04/1401 تقدیم حضورتان می گردد .


کشف روغن های تقلبی خودرو در مازندران 
سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام شبکه توزیع روغن های تقلبی و کشف 4200 قوطی روغن تقلبی خودرو به ارزش 18 میلیارد ریال در استان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر عرضه انواع روغن های تقلبی خودرو با برندهای داخلی و خارجی، در برخی از شهرستان های استان، مووضع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران اطلاعات و عمليات پليس امنیت اقتصادی با بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند 3 نفره روغن موتورهاي تقلبي در مرکزی تحت عنوان تجاری توزیع کننده عمده و خرده استان شدند.
سردار میرزایی، خاطرنشان کرد: ، با انجام اقدامات اطلاعاتی محل دپوی کالای تقلبی و درگاه های ورود و خروج کالا توسط متهمان در شهرستان های قائمشهر و بابل، شناسایی شد. نظر بازدید شد.
وی در ادامه اظهار داشت: در ادامه این عملیات ماموران پس از هماهنگی های قضائی ، با همکاری کارشناسان ادارات صمت و استاندارد استان در بازرسی از محل نگهداری کالا توسط این باند مجموعا 4 هزار و 200 قوطی روغن موتور تقلبی با ظرفیت های 4، 2 و یک لیتری بدون آرم و كد ده رقمي استاندارد کشف کردند.
سردار میرزایی ارزش تقریبی کالاهای کشف شده در این عملیات را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 18 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: محل مورد نظر پلمب و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
این مقام انتظامی در خاتمه ضمن قدردانی از همراهی مردم با پلیس از آنان خواست: در مواجهه با هرگونه اقدام از سوی اشخاص که منجر به خدشه دار شدن امنیت عمومی جامعه می شود، نظیر احتکار، قاچاق کالا و سایر موارد امنیتی و انتظامی مراتب را به مرکزفوريت هاي پليسي 110 گزارش کنند.

-----------------------------------------

توقیف خودروی حامل اموال سرقتی در عملیات ضربتی پلیس بهشهر 
سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی " شهرستان بهشهر " از دستگیری 3 سارق یکی از مجتمع های تجاری بابلسر در آن شهرستان خبر داد . 
سرهنگ " حسن عنایتی گنجی " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع سرقت از یکی از مجتمع های تجاری شهرستان بابلسر و متواری شدن سارقان به سمت شرق استان، مووضع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت ماموران انتظامی کلانتری 12 خلیل شهر با اجرای طرح انتظامی و گشت های هدفمند سارقان در محور ورودی این شهرستان شناسایی کردند.
سرهنگ عنایتی در ادامه اظهار داشت: ماموران در اقدامی عملیاتی خودروی مورد نظر را متوقف و سرنشیتان آن را دستگیر کردند .
وی از کشف اموال سرقتی به ارزشی بالغ بر 800 میلیون ریال در بازرسی از خودروی مورد نظر خبر داد و گفت: در این عملیات 3 سارق حرفه ای اهل و ساکن یکی از استان های همجوار به دام افتادند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه متهمان باقرار قانونی مناسب روانه زندان شدند، خاطر نشان کرد: پلیس با هنجارشکنان و مجرمان با جدیت و اقتدار برخورد می کند و دغدغه و خط قرمز پلیس آرامش و آسایش شهروندان در جامعه است و در این راستا از هیج تلاشی دریغ نکرده و نخواهد کرد.

-----------------------------------------

دستگيري سارق خودرو و کابل برق با 12 فقره سرقت در بابل 
سرهنگ محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگيري سارق خودرو و کابل برق با 12 فقره سرقت خبر داد. 
سرهنگ محمدزمان "شالیکار" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: پس از وقوع سرقت هاي متعدد خودرو و کابل برق در سطح شهر ، بررسي موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وي تصريح کرد: پس از هماهنگی های قضائی با دادستان این شهرستان، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با تلاش شبانه روزي و بکار گيري گشت هاي نامحسوس سارق را در حین سرقت شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.
سرهنگ شالیکار همچنین اظهار داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده به 12 فقره سرقت خودرو و سیم برق در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی مناسب از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل در پايان بر توجه و رعايت مردم به هشدارها و توصيه‌هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت تاكيد كرد و از شهروندان خواست:در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

-----------------------------------------

زمین خواری میلیاردی در چالوس 
سرهنگ علی اکبر خسروی فرمانده انتظامی چالوس از کشف زمین خواری 25 میلیارد ریالی در شهرستان چالوس خبر داد و گفت: با حکم قضائی، زمین های تصرف شده ، خلع ید شد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر خسروی" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر محصور و تصرف غیر قانونی زمین های ملی و جنگلی در یکی از مناطق روستایی چالوس، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی ماموران افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی های همه جانبه، متهم را که با محصور کردن 600 متر مربع از اراضی ملی و جنگلی آن را به تملک خود در آورده بود، شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان چالوس، زمین تصرف شده از چنگ متهم رها سازی و به آغوش طبیعت بازگردانده شد.
سرهنگ خسروی ارزش زمین آزاد شده از چنگ متهم را بر اساس نظر کارشناسان 25 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

-----------------------------------------

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در سوادکوه 
سرهنگ عبدالله اکبری فرمانده انتظامی سوادکوه از دستگیری 2 سارق و کشف 5 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "عبدالله اکبری" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بيان كرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی های هدفمند، موفق شدند در اين ارتباط 2 سارق را شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.
وی با بيان اينكه متهمان در بازجویی اوليه به 5 فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف كردند، گفت: سارقان پس از سير مراحل قانوني با قرار قانونی مناسب از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی سوادکوه ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی از جمله خانه باغ‌ها، از آنها خواست: برای مراقبت از اموال خود از نگهبان و تجهیزات بازدارنده از جمله دوربین مدار‌بسته استفاده كنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------------

دستگیری سارقان دوربین های مداربسته در ساری 
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسايي و دستگيري سارقان دوربین های مدراربسته با 6 فقره سرقت خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" با اعلام جزئیات این خبر گفت: مامورین کلانتری 11 امیر مازندرانی در حین گشت زنی متوجه سرقت دوربین مدار بسته توسط 2 نفر در حوزه استحفاظی خود شدند.
وی تصریح کرد: سارقان که به محض مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشتند با هوشیاری و سرعت عمل ماموران دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری خاطر نشان کرد : متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 6 فقره سرقت دوربین های مدار بسته در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ حسن زاده ضمن تقدیر و قدردانی از همکاری و مشارکت خوب شهروندان با پلیس از آنها خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع رسانی کنند.

-----------------------------------------

دستگیری مخلان نظم و امنیت در شهرستان نکا 
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامي شهرستان نکا از دستگيري 5 نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی در اجرای طرح امنیت محله محور در اين شهرستان خبر داد. 
سرهنگ "قاسم عزیزی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت: در پي کسب خبري مبني بر فعاليت مجرمانه اراذل و اوباش سابقه دار و نزاع و درگيري بین آنان موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا، تصریح کرد: متهمان که با ایجاد درگیری های خیابانی موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بودند با انجام اقدامات اطلاعاتی شناسایی شدند .
سرهنگ عزیزی در ادامه اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی و پیشگیری این فرماندهی در عملیاتی مشترک و با اجرای طرح امنیت محله محور متهمان را دستگیر کردند.
وی همچنین اظهار داشت: در این عملیات 5 مخل نظم و امنیت عمومی در اسن شهرستان دستگیر و پس از تشکيل پرونده مقدماتي براي سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضايي شدند.

-----------------------------------------

دستگیری سارقان سیم و کابل برق در بهشهر 
سرهنگ حسن عنایتی فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از دستگيري سارقان سيم هاي برق با 13فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی" در این خصوص بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: با تلاش هاي صورت گرفته و انجام تحقيقات لازم در اين زمينه 8 سارق حرفه اي شناسايي و دستگير شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: متهمان ضمن اعتراف به 13 فقره سرقت سيم کابل و برق با تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفي شدند.
سرهنگ عنایتی در پایان در توصیه ای به شهروندان گفت: با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات در مورد هرگونه مسئله امنیتی از طریق سامانه 110، کلانتری و یا پاسگاه محل سکونت خود، پلیس را در ایجاد امنیتی پایدار یاری کنید.

-----------------------------------------

توقیف موتورسیکلت قاچاق در محمودآباد 
سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامی محمودآباد از توقیف موتور قاچاق 3 میلیاردی در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح این خبر، اظهار داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی، افزود: در اجرای این طرح ماموران پلیس آگاهی شهرستان یک دستگاه موتورسیکلت سنگین خارجی "1300 سی سی" فاقد مدارک قانونی را شناسایی و متوقف کردند.
وی ارزش موتورسیکلت توقیف شده را براساس نظر کارشناسان 3 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: موتورسیکلت مذکور به پارکینگ منتقل و راکب آن نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسین زاده در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در کمترین زمان ممکن موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------------

سارق حرفه ای منزل در ساری به دام افتاد 
سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری سارق حرفه ای با 26 فقره سرقت در شهرستان ساری خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قیصری درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل مسکونی در شهرستان های ساری، قائمشهر و بابل موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی پرونده های موجود، سارق را شناسایی کردند.
سرهنگ قیصری خاطرنشان کرد: با تقویت گشت های کنترلی، متهم در اقدامی عملیاتی دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده به 26 فقره سرقت منزل در شهرستان های ساری، بابل و قائمشهر اعتراف کرد .
قیصری در ادامه اظهار داشت: متهم که دارای سوابق متعدد کیفری و تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران نیز می باشد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
وی در خاتمه از مردم خواست، ضمن رعایت هشدارهای انتظامی و استفاده از سیستم های ایمنی برای محافظت از اماکن خود در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

-----------------------------------------

اگر تازه ازدواج کرده اید،از این خطاها بپرهیزید 
زوج های جوان شباهت زیادی به دانشجوهای سال اول دانشگاه دارند، آنها تازه مشغول یادگیری خم و چم زندگی مشترکشان هستند.... 
آگاهی از اشتباهات معمول در اوایل ازدواج می تواند کمک کند که مانع بروز انها شویم، زوج های جوان شباهت زیادی به دانشجوهای سال اول دانشگاه دارند، آنها تازه مشغول یادگیری خم وچم زندگی مشترکشان هستند .
در پیچ و خم دلدادگی و حرف های نگفته جوانی، واقعیت های یک عمر زندگی در کنار یکدیگر و تجربه حوادث تلخ و شیرین و مهارت های لازم برای شناخت و تجزیه وتحلیل مشکلات زندگی فراموش می شود.
یادآوری چند نکته به همه ما کمک می کند تا مسافتی دورتر از شروع زندگی مشترک و رویا پردازی های عاشقانه را مشاهده کنیم
فکر نکردن به فردای ازداوج:
بعضی از همسران جوان آنچنان سرگرم جشن ازدواج می شوند که نمی دانند درگیر چه مسایلی شده اند، شما متاهل شده اید، جشن ازدواج شاید سرگرم کننده باشد اما فقط یک روز است .
اکنون شما ناچارید با یکدیگر زندگی کنید ،با هم کنار بیایید و خانواده خودتان را تشکیل دهید، از برنامه های جشن و بازتاب آن، از تماشای فیلم عروسی تا تجدید خاطرات با دوستان لذت ببرید، اما تمام مدت تصویر بزرگ تری را در ذهن داشته باشید.
تلاش برای عوض کردن خلقیات همسر:
به احتمال قوی،شما به این دلیل با همسر خود ازدواج کرده اید که عاشقش بوده اید، اگر این طور باشد ،هیچ دلیلی وجود ندارد که او را تغییر دهید و بدون شک، افراد بالغ به طرز چشم گیری تغییر نمی کنند ، پس بهترین اطمینان شما این است که همسر خود را قبول کرده و او را به خاطر منحصر به فرد بودنش و تفاوت هایی که با دیگران دارد دوست بدارید.
تلاش برای عوض کردن همسرتان فقط احساسات او را جریحه دار کرده و زندگی مشترک شما را خراب می کند.
رابطه بد با خانواده همسر:
اگر تا این لحظه به رابطه شما لطمه وارد شده ،دست به هر کاری بزنید تا رابطه خود با خانواده همسرتان را بهیود ببخشید، اولین نفری باشید که صلح را برقرار می کند، زیرا هنگام دعوای شما با خانواده همسرتان ،تنها کسی که از رده خاطر می شود،همسرتان است که احساس می کند بین شما گیر افتاده است.
مشاجره به جای گفت و گو:
پرخاشگری و فریاد زدن و جیغ کشیدن در حل مشکل یا اختلاف نظرها به شما و همسرتان کمکی نمی کند گفتگوی آرام و منطقی شما را به پیش خواهد برد، اگر هنگام مجادله با همسرتان نتوانید خودتان را کنترل کنید،زندگی تان را به مخاطره می اندازید.
پس هر کاری را که شامل این موارد است از استراحت در میانه صحبت تا طلب کمک به وسیله روش های درمانی انجام دهید.
کوتاه بودن افق دید :
هیچ کس دوست ندارد درباره مسایل سنگینی مثل کنترل مسایل مالی ،راه های ممکن در صورت بچه دار نشدن،نحوه آمادگی برای اتفاقات پیش بینی نشده ای مثل مرگ ،بحث کند. با این حال اکنون که متاهل شده اید چاره ای جز صحبت درباره این موضوعات ندارید، ازدواج شما به این مسایل وابسته است.
عاقل باشید و در مورد تمامی این مسایل با همسر خود صحبت کنید ، در صورت لزوم با دیگران مشاوره داشته باشید اما این مسایل را نادیده نگیرید.
زندگی ،تنها تفریح و مهمانی و خوشی نیست، در خود توانایی پذیریش مشکلات بزرگ تر را داشته باشید.
دعواهای بیهوده:
هر انسان متاهلی با همسر خود بر سر مسایلی بحث می کند ،از باز گذاشتن سر خمیر دندان تا اویزان کردن لباس روی دستگیره در که در نظر دیگران بی معنی است، بحث های خود را برای مسایل مهم تری نگه دارید.
حسادت:
همسرتان شما را برای زندگی انتخاب کرده است، حسادت باعث اتلاف وقت شده و موجب اهانت به همسرتان می شود که تصور می کند شما به او اعتماد ندارید. اگر او همیشه قابل اعتماد بوده است نباید با حسادت خود حتی برای او ایجاد مزاحمت کنید، این برای یک رابطه زناشویی سم است.
زندگی کردن مانند مجردها:
اکنون زمان آن رسیده که بزرگ شوید، گردش شبانه رفتن با دوستان زمانی اشکال نداشت که شما مجرد بودید و هیچ کس در منزل منتظر شما نبود، به عنوان یک فرد متاهل ،انجام بعضی کارها شایسته نیست .
شما می دانید درست یا غلط چیست، پس سعی شما بر این باشد که کار درست را انجام دهید.
غرور در زندگی مشترک:
زن یا شوهری که بعد از هر مشاجره بر عذر خواهی اصرار دارد ،همیشه برنده است. او اجازه می دهد غرور و روش های حل مشکلات و عشق و علاقه او به همسرش راه پیدا کند و رابطه آنها به نتیجه برسد.
باید ملایم تر باشید و راهی پیدا کنید که مسئولیت اعمال خود را به گردن بگیرید.
**سخن آخر:
باید مانند یک گل از زندگی مشترک خود مراقبت کنید. گل ،بدون آب ،نور خورشید و مراقبت هرگز رشد نخواهد کرد، بنابراین باید برنامه ریزی کنید تا مدت زمان بیشتری را در کنار همسر خود باشید.
تهیه کننده : نرگس رضازاده مشاور و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 بابلسر

-----------------------------------------

افزایش عزت نفس در کودکان 
عزت نفس و مقوله خود ارزشمندی از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت کودکان است.... 
عزت نفس و مقوله خود ارزشمندی از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت کودکان است.
برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی، قدرت تصمیم گیری و ابتکار، خلاقیت و نوآوری، سلامت فکر و بهداشت روانی، رابطه مستقیمی با میزان و چگونگی عزت نفس و احساس خود ارزشمندی، فرد دارد.
عزت نفس کودک حاصل ارزیابی است که او از خود دارد، او باید احساس یک فرد شایسته را داشته باشد و بدون تردید نوجوانانی که دارای احساس خود ارزشمندی و عزت نفس قابل توجهی هستند نسبت به همسالان خود در شرایط مشابه، پیشرفت تحصیلی و کارآمدی بیشتری از خود نشان می دهند .
ویژگی های صاحبان تفکر واگرا و افراد خلاق، داشتن اعتماد به نفس و احساس خود ارزشمندی بسیار بالاست لذا پرورش احساس عزت نفس در کودکان از مهمترین وظایف خانواده و دست اندرکاران تعلیم و تربیت است که دراین ارتباط بیشترین نقش بر عهده الگوی رفتار است.
چند راهکار برای افزایش عزت نفس در کودکان:
۱. عقب بایستید و بگذارید کود‌ک‌تان خودش تصمیم بگیرد
اجازه بدهید کود‌کتان خطر کند، انتخاب کند، مشکلاتش را خودش حل کند و به تلاشش احترام بگذارید.
وقتی کودکان تصمیماتی بگیرند که مناسب سنشان است، احساس قدرت می‌کنند، کودکان از دو سالگی کم‌کم به عواقب تصمیمات‌شان فکر می‌کنند.
۲. مضرات تشویق بیش از حد کودکان بیشتر از مزایای آن است
وقتی به کودک‌تان بگویید که باهوش‌ترین، بهترین و بااستعدادترین کودک است، او در ادامه‌ی زندگی خود با واقعیت‌های تلخی مواجه خواهد شد.
شما فردی خودشیفته را تربیت می‌کنید که گمان می‌کند هر کاری که انجام بدهد، درست است، دیر یا زود کودک‌تان متوجه می‌شود تصوراتی که از خودش دارد، درست نیست.
3. بگذارید کودکتان در کارهای خانه کمک کند
در کودکان به آنها فرصت بدهید تا شایستگی‌های خود را نشان بدهند و احساس کنند کمکشان باارزش است.
4. آنها را تشویق کنید تا علایق‌شان را با اشتیاق دنبال کنند
آنها را تشویق کنید تا کار موردنظرشان را به انتها برسانند، مهم نیست که کار موردنظر چیست. این کار می‌تواند حتی پشت سر گذاشتن مراحلی در یک بازی ویدئویی باشد، مهم این است که آنها به کاری که شروع کرده‌اند بچسبند و آن را به پایان برسانند.
5. نگران شکست خوردن کودک‌تان نباشید
اگر کودک‌تان از تیم فوتبال مدرسه کنار گذاشته شود یا نتواند جدول ضرب را به خاطر بسپارد چه واکنشی نسبت به آن دارید؟ بسیاری از والدین فکر می‌کنند جنگیدن و شکست خوردن باعث کاهش عزت نفس کودک می‌شود. در حالی‌که این اتفاق یک فرصت طلایی برای ساختن عزت نفس کودک است.
6. به کودک‌تان ثابت کنید که عشق و علاقه‌تان به او بی قید و شرط است
کاری کنید کودک‌تان بداند عشق و علاقه‌تان به او بی قید و شرط است و در اثر شکست و تصمیمات اشتباهش از بین نمی‌رود.
اگر شما تأکیدتان فقط بر روی عملکرد کودک باشد، او فکر می‌کند علاقه‌تان به او صرفا برای کارنامه‌ی تحصیلی یا موفقیت ورزشی است.
7. مطمئن شوید که اهداف‌ کودکتان با توجه به توانایی‌هایش قابل دستیابی است
گاهی اوقات که کودک با شکست روبه‌رو می‌شود، ممکن است احساس ناامیدی کند، در این شرایط والدین باید تلاش کنند تا اعتماد به ‌نفس از دست رفته‌ کودک را به او برگردانند.
8. زمانی که کودک‌تان موفقیتی کسب کرد، از او تعریف و تمجید کنید.
یک راه‌ مؤثر تهیه‌ پوشه‌ای است که کودک بتواند در آن کارت‌های تشویقش را نگه دارد. وقتی کودک توانست به موفقیتی دست یابد نوشته یا کارتی به او داده شود که عملکرد او را تحسین کند، این کار به کودک یادآوری می‌کند که تلاشش با پاداش جبران می‌شود.
زمانی که کودک موفقیتی کسب کرد صرفا به گفتن آفرین اکتفا نکنید، با گفتن جزئیاتی از او تعریف کنید و اگر کودک در کاری شکست خورد می‌تواند آن تشویق‌ها را دوباره بخواند و تلاش کند مجددا به موفقیت برسد.
یک روش دیگر که تأثیر بالایی دارد تعریف غیرمستقیم از کودک‌تان است، مثلا اگر کودکتان موفقیتی کسب کرد یا کار خوبی انجام داد می‌توانید در صحبت با دوستان و اقوام به گونه‌ای که کودکتان حرف‌های شما را بشنود، به تعریف و تمجید از او بپردازید.
تهیه شده در : اداره مشاوره و مددکاری اجتماعی- فرماندهی انتظامی استان مازندران

خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار