آیا زمزمه ۴ برابری قیمت نان صحت دارد؟
برخی اظهار می کنند که فروش ده کیسه آرد شش میلیون تومان سود دارد، به همین جهت اگر کنترل صحیح وجود نداشته باشد احتمال سوء استفاده زیاد است
کد خبر: ۱۰۵۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷ 05 July 2022

به گزارش تابناک مازندران، چندیست که شاهد ازدحام بیشتر مردم و در نتیجه صف طولانی برای خرید نان هستیم.

بر اساس این گزارش ، در این مورد شایعات زیادی منتشر شده است.

برخی اظهار می کنند که فروش ده کیسه آرد شش میلیون تومان سود دارد، به همین جهت اگر کنترل صحیح وجود نداشته باشد احتمال سوء استفاده زیاد است.

اگر این شایعه صحت داشته باشد باید راهکار درستی اندیشه سود تا مانع سودجویی خلافکاران باشد.

ازدحام جمعیت در صف نانوایی‌ها موضوعی است که این روزها با هر بار گشت زدن در خیابان‌ها به چشم می‌زند. برخی شلوغی صف نانوایی‌ها را به احتمال افزایش قیمت آن ارتباط می‌دهند.

عده‌ای به مصرف بیشتر نان پس از گرانی برنج و سایر کالاهای اساسی تأکید دارند. گرچه این‌ها فرضیه‌هایی قابل تأمل هستند، اما بررسی‌های تجارت‌نیوز حاکی از آن است که نانوایی‌ها هم پخت نان را کاهش داده‌اند.

 پیرو این گزارش ، محسن لزومیان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان در گفت و گویی اظهار داشت:

برای روشن‌تر شدن ماجرا به این موضوع دقت کنید.

اگر نانوایی بخواهد یک کیسه آرد را نان بپزد و به فروش برساند، چیزی حدود ۳۰۰ هزار تومان برای نانوا سودآوری دارد. اما فروش خارج از شبکه همان یک کیسه آرد ۶۰۰ هزار تومان سود به همراه می‌آورد. این در حالی است که دولت تنها ۱۵ درصد مابه‌التفاوت پخت آرد را به نانوایی‌ها پرداخت می‌کند.

 این موضوع به معنای آن است که فروش آرد خارج از شبکه، همچنان برای نانوایی‌ها به‌صرفه‌تر است. یعنی پخت کمتر نان و ازدحام بیشتر جمعیت در نانوایی‌ها.
نتیجه اینکه : فروش آرد آزاد زحمت کمتر ساعت کاری کمتر و آماده کردن مردم برای خرید نان به قیمت آزاد و حذف یارانه آرد از نانوایی ها بتدریج و کوچک کردن شکم مردم بعداز کوجک کردن سفره ملت . می‌خواستند جلوی قاچاق ارد را بگیرند جلوی قوت غالب ملت را گرفتند.

به هر روی هر چه سریعتر باید چاره اندیشی شود تا همه مردم از تسهیلات نان بهره مند شوند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار