کد خبر: ۱۰۵۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹ 04 July 2022

غلامرضا سعیدی گفت: سه ماهه نخست امسال 3 میلیون و 367 هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی در شهرستان جویبار تولید شد که سه میلیون و 100 هزار قطعه در واحدهای تولیدکننده به ثبت رسید.

سعیدی افزود: این شهرستان با داشتن 16 واحد مرغ مادر گوشتی با سهم بری 8.9 درصدی به عنوان قطب مهم تولید جوجه یکروزه استان شناخته می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با اشاره به وجود 7 کارخانه جوجه کشی به ظرفیت 98 دستگاه در این شهرستان، میزان تولید جوجه یکروزه گوشتی سه ماه نخست امسال را 3 میلیون و 367 هزار قطعه اعلام و تصریح کرد: این میزان جوجه یکروزه گوشتی تولید شده در مقایسه با سه ماه ابتدای سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

سعیدی ادامه داد: سه ماهه نخست امسال با میانگین تولید یک میلیون قطعه جوجه یکروزه در هر ماه و با توجه به شرایط سنی گله ها که حداقل 45 روز در نظر گرفته می شود، روزانه 5 هزار تن و ماهانه میانگین 21 تا 22 هزار تن گوشت مرغ تولید می شود.

این مسوول روند جوجه ریزی را خوب و بر اساس نیاز شهرستان ارزیابی و خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمبود جوجه ریزی و گوشت مرغ نداریم.

وی با اشاره به شتاب پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به مرغداران این شهرستان برای خرید و تامین نهاده های مورد نیاز واحدهای مرغداری، گفت: در حال حاضر مشکل خاصی در تامین نهاده های دامی نداریم.
سعیدی افزود: نهاده های ذرت و سویای مورد نیاز تمام واحدهای تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در همه حلقه ها در سامانه بازارگاه بارگذاری و در حال حاضر توسط واحدها در حال خریداری است ‌‌

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار