ما جمعی از تشکل های مردم نهاد محیط زیستی و منابع طبیعی کشور و فعالین اجتماعی و کنشگران محیط زیست کشور و جوامع محلی قائمشهر و سوادکوه، با توجه به ارزیابی ها و آثار زیست محیطی سد بر جنگل های هیرکانی و منابع بیولوژیک رودخانه کسیلیان، با احداث سد_کسیلیان مخالفیم
کد خبر: ۱۰۵۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱ 03 July 2022

به گزارش تابناک مازندران، ۲۸۰ کنشگر محیط زیست و جوامع محلی خطاب به مسوولان قضایی و اجرایی و نمایندگان مازندران با انتشار نامه‌ای مخالفت خود را با احداث سد مسیحیان اعلام نموده اند .

بر اساس این گزارش ، تخریب ۸۰۰ هکتار از جنگل های هیرکانی، از بین رفتن ماهیان بومی منطقه از پیامدهای سد کسیلیان است.

جلوی ساخت این سد را بگیرید .

جمعی از تشکل های مردم نهاد محیط زیستی و منابع طبیعی کشور و فعالان اجتماعی و کنشگران محیط زیست کشور و جوامع محلی قائمشهر و سوادکوه، با نگارش نامه ای خطاب به دستگاه ها و مسوولان اجرایی و قضایی مازندران و با اشاره به ارزیابی ها و آثار زیست محیطی سد بر جنگل های هیرکانی و منابع بیولوژیک رودخانه کسیلیان، مخالفت خود را با ساخت این سد اعلام کردند.

در قسمتی از نامه کنش‌گران آمده است: 

بسمه تعالی

 

استانداری مازندران

دادگستری کل استان مازندران

مدیریت آب منطقه ای استان مازندران

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی شهرستان قائمشهر و سوادکوه

اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - ساری

شرکت های مهندسی مشاور و پیمانکاران سدسازی ایران

فرمانداری سوادکوه شمالی

 

موضوع: نه به سد کسیلیان

 

با سلام و احترام

 

همان گونه که مستحضرید بنا بر بند ۳ ماده ۶ مصوبه هیات وزیران به شماره‌ : ۱۶۲۷۶ ت ۲۶۲۳۹ هـ به تاریخ‌ : ۱۳۸۲،۰۶،۲۴ به منظور کاهش و توقف عوامل مهم تخریب جنگل های شمال کشور، فعالیت های عمرانی ناسازگار و مخرب جنگل های کشور ممنوع شده است.

ما جمعی از تشکل های مردم نهاد محیط زیستی و منابع طبیعی کشور و فعالین اجتماعی و کنشگران محیط زیست کشور و جوامع محلی قائمشهر و سوادکوه، با توجه به ارزیابی ها و آثار زیست محیطی سد بر جنگل های هیرکانی و منابع بیولوژیک رودخانه کسیلیان، با احداث #سد_کسیلیان مخالفیم.

 

ما معتقدیم مدیریت آب شرب، سیل و خشکسالی لزوما نیاز به احداث سد ندارد، بلکه تغییر رویکردهای سازه محور در دیدگاه های فنی و علمی و زیست محیطی تصمیم گیران و متولیان امر سدسازی، موثر است و می بایست مبانی و اصول توسعه پایدار سرلوحه مدیریت منابع آب ایران قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار