محبی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران:
با تاکید مقام معظم رهبری در بحث شبکه ملی اطلاعات اهمیت این موضوع دو چندان می شود که شبکه ملی اطلاعات باید در بستری با خدمات ارزان راحت و پرسرعت برای عموم مردم شکل گیرد
کد خبر: ۱۰۵۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳ 02 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، نخستین جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری در استان مازندران با حضور شهرداری‌های ۲۲ گانه استان به ریاست دکتر محبی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران برگزار گردید

نهضت توسعه فیبر نوری در شهرهای مازندران باید شکل بگیرد
نهضت توسعه فیبر نوری در شهرهای مازندران باید شکل بگیرد
 

محبی معاون استاندار

توسعه خدمات مبتنی بر اینترنت امر واضح با اولویت رضایتمندی مردم در جامعه می باشد. همچنین با تاکید مقام معظم رهبری در بحث شبکه ملی اطلاعات اهمیت این موضوع دو چندان می شود که  شبکه ملی اطلاعات باید در بستری با خدمات ارزان راحت و پرسرعت برای عموم مردم شکل گیرد.

 

دولت از سهم خویش در بحث فیبر نوری و درآمد حاصل آن گذشت کرده و آن را به اپراتورها برگشت تا توسعه و تقویت فیبر نوری بدون مشکل و بدون ممانعت مردمی انجام پذیرد.

اراده دولت بر خدمات ارزان و راحت و تضمین سلامت اداری می باشد که الکترونیکی کردن و هوشمند سازی خدمات از مهمترین عوامل سلامت اداری در نظام اداری می باشد.دولت الکترونیک و هوشمندسازی از اولویت‌های دولت استانداری و شخص استاندار است که در دستور کار استانداری با اولویت قرار گرفته است.

 

خدمات باید بدون اتلاف وقت به صورت هوشمند در بستر اینترنت با کمترین هزینه ارائه شود و نگاه درآمد به این موضوع باید کنار گذاشته شود. استانداری مازندران از همه شرکت های ارائه دهنده اینترنت ثابت حمایت کرده و با پشتیبانی کامل و بسیج تمام امکانات آماده خدمت رسانی به طرح در جهت توسعه فیبر نوری و اجرای کامل این در مازندران می باشد.

 

مازندران به دلیل داشتن جمعیت شناور از سایر استان ها متفاوت و متمایز است که نیازمند ارائه خدمات می باشد تا رضایتمندی این جمعیت شناور در بسته گردشگری برقرار گردد.

 

تشکیل کارگروه های دو یا سه ضلعی با حضور اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای این طرح در هر شهر لازم اجراست که با حضور اپراتورها و شهرداری های هر شهر و نماینده اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان باید تشکیل شود.

آقای اعزی

مازندران استانی استراتژیک و مهم از لحاظ گردشگری با جمعیت شناور می باشد که رضایتمندی مردم در حوزه سرعت اینترنت بسیار حائز اهمیت است.

 

از طرفی طبق بند ح تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور به به منظور بهره گیری از منابع ملی برای سرعت بخشی به توسعه شبکه ملی اطلاعات، دستگاه های اجرائی موضوع ماده (29) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و موسسات و نهاد های عمومی غیردولتی مکلف هستند که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری لازم را با توجه به این بند قانونی با اپراتور های مخابراتی داشته باشند.

 

شبکه ثابت در اروپا حدود ۹۰ درصد ترافیک را فراهم می کند ولی در ایران ۲۸ درصد به شبکه ثابت اختصاص دارد.

 

متوسط مصرف ماهانه خطوط اینترنت ثابت در اروپا حدود ۲۰۰ گیگابایت است که روندی بسیار افزایشی است در صورتیکه این خدمت در کشور عزیزمان ایران با ۴۰ گیگابایت روند کاهشی است.

 

 از طرفی متوسط مصرف ماهانه اتصال موبایل اروپا ۵ گیگابایت بوده اما در کشور عزیزمان ایران دو برابر اروپا است که حدود ده گیگابایت است. 

 

از طرفی با توجه به برنامه‌ریزی‌های تعیین شده و طبق مصوبه ۳۲۹ کمیسیون تنظیم مقررات هدف گذاری این طرح ۸۰ درصد خانواده‌ها باید تحت پوشش فیبر نوری و در راستای نهضت فیبر نوری قرار گیرند.

 

این جلسه فراخوانی برای همکاری شهرداری ها در جهت توسعه فیبر نوری در شهرها می باشد که دولت به صورت مستقیم از سهم درآمدی خود عبور کرده و آن را به اپراتورها بازگردانده بتواند به توسعه هر چه زودتر این طرح کمک کننده باشد البته رایزنی های لازم با وزارت نیرو هم خواهد شد تا از بستر انتقال هوایی این وزارت نیز نهایت استفاده شود چرا که هزینه سرمایه گذاری و سرعت پیاده سازی بسیار مهم می باشد.

 

شایان ذکر است در این جلسه شهرداران 22گانه استان مازندران ، مخابرات منطقه مازندران و مدیران شرکت های ارائه دهنده اینترنت ثابت آسیاتک و صبانت حضور داشتند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار