به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز ترافیک، در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است
کد خبر: ۱۰۵۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲ 30 June 2022

به گزارش تابناک مازندران , اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 08/04/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
خلع ید 34 هزار متر مربع اراضی کشاورزی 
فرمانده انتظامي استان مازندران از آزادسازی 34 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی به ارزش 345 میلیارد ریال که در آن ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته بود، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" در تشريح اين خبر گفت: یکی از ماموریت های مهم و مستمر این فرماندهی، اجرای احکام مربوط به ساخت و سازهای غیرمجازی که افراد سودجو با ساخت بنا و ویلا در زمین های کشاورزی بدون مجوز قانونی اقدام می کنند، می باشد.
وی افزود: قلع و قمع و تخریب 22 مورد دیوارکشی تفکیک و ساخت و ساز غیرمجاز در 34 هزار 500 مترمربع از اراضی روستاهای اطراف شهرستان محمودآباد که توسط افراد سودجو و به صورت غیرمجاز در قالب ساختمان، بنا سازی و دیوار کشی احداث شده بود با حکم مقام قضائی انجام شد.
فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره معرفی 5 متهم این پرونده به مراجع قضائی، تصریح کرد: ارزش این زمین ها بنا بر اعلام کارشناسان بالغ 345 میلیارد ریال بوده و این تخریب با حضور دستگاه های متولی از جمله اداره جهاد کشاورزی، بخشداری و با حضور مقتدرانه پلیس بدون هیچ گونه رخدادی به اتمام رسید.
سردار میرزایی با تاکید بر اینکه پلیس در برخورد با اقدامات غیر قانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت از مردم خواست به جهت جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.
----------------------------
محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران 
رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی از روز جاری تا ساعت 6 صبح روز شنبه 11 تیر ماه 1401 در محورهای مواصلاتی استان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "یداله جهان تاب" در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی از ساعت 12 ظهر امروز تا ساعت 6 صبح روز شنبه 11 تیر ماه در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.
رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز ترافیک، در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.
سرهنگ جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس و بالعکس، اظهار داشت: تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 3 بعد از ظهر تا ساعت 24 روز جمعه از کرج و ابتدای آزادراه تهران-شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه ددر محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 6 بعد از ظهر تا ساعت 24 از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه خواهد بود.
وی با اشاره به محدودیت های ترافیکی و ممنوع بودن تردد کلیه تریلر ها در محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12ظهر تا ساعت 24 روز چهار شنبه 8 تیرماه و همچنین از ساعت 6 صبح تا ساعت 24 روزهای پنج شنبه و جمعه 9 و 10 تیرماه از این محور ممنوع است .
رئیس پلیس راه استان مازندران همچنین اذعان داشت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 10 شب جمعه 10 تیر ماه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 22 همان روز در صورت اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل از آب اسک به رودهن محدوده مشاع به صورت یک طرفه می باشد.
جهان تاب همچنین یادآور شد: اجرای محدودیت های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محور ها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی، اجرای محدودیت ها کان لم یکن تلقی خواهد شد.
رئیس پلیس راه مازندران در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت سفر خود در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند.#
----------------------
قاچاق 30 تن چوب جنگلی در سوادکوه شمالی
جانشین انتظامی استان مازندران از توقیف 3 دستگاه کامیون حامل30 تن چوب جنگلی قاچاق در شهرستان سوادکوه شمالی خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" با بیان اینکه ایجاد خسارت به منابع ملی مطابق قانون جرم تلقی می‌شود، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با اشراف اطلاعاتی از قاچاق چوب های جنگلی در شهرستان سوادکوه شمالی باخبر شدند.
وی در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی و رئیس یگان حفاظت منابع طبیعی در سطح حوزه استحفاظی شهرستان سوادکوه شمالی به 3 دستگاه کامیون باری حامل چوب مشکوک و آن را توقیف کردند.
جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو ها،30 تن چوب جنگلی قاچاق را کشف و در این رابطه 3 متهم نیز دستگیر شدند، تصريح كرد: کارشناسان ارزش چوب های مکشوفه را 12میلیارد برآورد کردند.
سرهنگ حسینی با بیان اینکه چوب های جنگلی كشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی تحويل شد، خاطرنشان کرد: خودروهای توقیفی پس از تخلیه چوب های قاچاق به پارکینگ منتقل و متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
----------------------
انهدام باند سارقان مسلح سیم برق هوایی در استان
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از انهدام باند سارقان مسلح سیم برق هوایی خبر داد و گفت: اعضای این باند به 50 فقره سرقت سیم کابل و تجهیزات مخابراتی درسطح استان اعتراف کردند. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی قیصری" در تشریح این خبر گفت: در پی افزایش وقوع سرقت های کابل برق در سطح استان و بخصوص شهرستان ساری، ضمن برگزاری جلسه فرعی قرارگاه سرقت، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان بصورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با تجمیع پرونده های مشابه و بررسی و رصد سرقت های کابل برق به وقوع پیوسته در شهرستان مرکز و سطح استان و اطلاعات واصله از منابع خبری دریافتند که سه سارق مسلح درساعات پایانی شب و اوایل بامداد اقدام به سرقت کابل برق از حوزه استحفاظی پاسگاه پل تجن شهرستان مرکز استان دارند.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران ادامه داد: کارآگاهان این پلیس با همکاری ماموران یگان امداد شهرستان ساری و پاسگاه شهدای بالاتجن، اماکن احتمالی حضور سارقان را تحت کنترل قرار دادند تا اینکه ماموران به یک خودروی سواری پراید با 3 سرنشین آن که بصورت مشکوک درحال پرسه زنی و تردد بودند مظنون می شوند.
سرهنگ قیصری با اشاره به عدم توجه راننده خودرو به دستور ایست ماموران و اقدام به فرار آنان، تصریح کرد: با تنگ ترشدن حلقه محاصره، 3 نفر از سرنشینان خودرو با تیراندازی به سمت خودروی سازمانی اقدام که با درایت و هوشیاری مأموران و رعایت قانون بکارگیری سلاح، سارقان زمینگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه در استعلام صورت گرفته مشخص شد خودروی توقیفی سارقان سابقه سرقت دارد، اظهار داشت: متهمان به 50 فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح استان مازندران اعتراف و از مخفیگاهشان 500 متر سیم برق کشف شد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده به دادسرا اعزام و با قرار مناسب روانه زندان شدند، ضمن تقدیر و قدردانی از همکاری مردم با پلیس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله با مرکز فوریت های 110 تماس حاصل نمایند.
-----------------------
دستگیری سوداگران مرگ در نوشهر 
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از کشف 2 کيلو و 300 گرم تریاک و دستگيري 2 قاچاقچی مواد مخدر در اين شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "اکبر درویشی" در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي بررسی های به عمل آمده مبني بر اينکه افرادي در شهرستان نوشهر اقدام به توزيع و فروش موادمخدر مي کنند، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر این شهرستان پس از بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 2 قاچاقچی مواد مخدر در این ارتباط شدند.
سرهنگ درویشی در ادامه اظهار داشت: پس از هماهنگی های قضائی متهمان دستگير و در بازرسی از منزل آنان 2 کیلو و 300 گرم مواد مخدر تریاک کشف شد .
سرهنگ اکبر درویشی در پایان با بیان این عاملان افیونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، ضمن تشکر از همکاري و مشارکت مردم با پليس ، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در زمينه فعاليت افراد در حمل ، تهيه و توزيع مواد مخدر را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.
----------------------
دستگیری اوباش قمه به دست در ساری 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سه نفر از اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت شهروندان در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" با اعلام اين خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیس 110 مبنی بر درگیری تعدادی از اراذل و اوباش قمه به دست و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان در بلوار کشاورز ساری، بلافاصله ماموران به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: مامورن گشت یگان امداد این فرماندهی با حضور در محل در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه یک نفر از اراذل و اوباش قمه به دست و دو نفر از همدستانش را که در حال عرض اندام و ایجاد رعب و وحشت در ملاء عام بودند را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به اینکه متهمان از افراد سابقه دار نیز بوده اند، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ حسن زاده امنیت عمومی جامعه را خط قرمز پلیس اعلام کرد و خاطرنشان کرد: پلیس برای امنیت، آسایش و آرامش مردم با کسی تعارف ندارد.
-----------------------
چطور از کودک خجالتی حمایت کنیم؟ 
کمی خجالتی بودن در بیشتر بچه ها رایج است اما اگر این احساس به طور مداوم ادامه و باعث ایجاد اختلال در کارهای عادی مثل تعامل اجتماعی در کودک شده است ،باید برای حل این مشکل اقدام کنید. 
 به کودک برچسب خجالتی بودن نزنید.
بسیاری از والدین عادت دارند که براساس رفتارهای کودکان به ان ها صفت هایی را نسبت دهند و دائما آن را تکرار کنند، هرگز برای کودک خود تکرار نکنید که خجالتی است حتی از دیگران هم بخواهید که این صفت را به کودک نسبت ندهند حتی اگر درست باشد .
وقتی صفتی را مداوم به کودک نسبت می دهید برای کودک به یک باور تبدیل می شود، کودک تصور می کند که این ویژگی در او قابل تغییر نیست حتی گاهی ممکن است احساس حقارت کند و خودش را بادیگران مقایسه کند.
وقتی با زبان به طور مدام به آن ها برچسب خجالتی بودن می زنند ،کودک باور می کند که واقعا مشکلی دارد و با خودش می گوید چرا همه این حرف را تکرار می کنند؟ از برچسب زدن به کودک به خصوص جلوی خواهر و برادرش اجتناب کنید.
این کار باعث می شود که نوعی رقابت و حسادت بین خواهرها و برادرها شکل بگیرد به مرور زمان بچه ها به این باور می رسند که خجالتی بودن یکی از صفت های جدایی ناپذیر آن هاست و برای از بین بردن ان تلاش نمی کنند .
برای گوشزد کردن رفتار نادرست کودک باید جملات دیگری برای گفتن منظور خود پیدا کنید مثلا اگر کودک در پیدا کردن دوست و برقراری ارتباط با همسالان خود با مشکل مواجه شده ،به او نگویید چرا نمی توانی مثل بقیه دوست پیدا کنی و چرا خجالت می کشی؟به جای آن بپرسید چه عاملی باعث شد که نتوانی به همکلاسی جدیدت نزدیک شوی؟من فکر می کنم که او می تواند دوست خوبی برای تو باشد و حیف است که این فرصت را از دست بدهی؟
رفتار اجتماعی را با هم تمرین کنید.
همه کودکان در محیط های اجتماعی شلوغ به دنیا نمی آیند و از ابتدا اطراف آن ها پر از کودک هم سن و سال و جمعیت زیاد نیست برخی کودکان نیاز دارند که به مرور زمان ،روابط اجتماعی را یاد بگیرند.
تمام کودکان ،چه درون گرا باشند چه برون گرا ،لازم دارند که در محیط های اجتماعی بزرگ تر از خانواده قرار بگیرند و با افراد مختلفی آشنا شوند.برای تمرین کردن این مهارت ها ،مراکزی مثل کتابخانه های عمومی و پارک های بازی و حتی باشگاه های ورزش کودکان ،مناسب است.از همین فرصت ها و مراکز استفاده کنید و روابط اجتماعی را کم کم به کودک خود یاد بدهید.
در آموزش مهارت های اجتماعی باید دو نکته را حتما مد نظر قرار دهید،یکی اینکه برای آن وقت بگذاریدو صبور باشید و دیگر اینکه مهارت ها را تمرین کنید.برای اموزش مهارت ها از خانه خود می توانید شروع کنید.
ابتدا با آموزش احوال پرسی و آشنا شدن با یک فرد جدید شروع کنید در مرحله بعد می توانید آموزش های خانه را در جایی مثل پارک تمرین کنید برای تمرین ،خودتان باید یک الگوی خوب باشید تا کودک از شما یاد بگیرد. مثلا می توانید در پارک به مادر یا پدر یکی از کودکان دیگر نزدیک شوید و سر صحبت را باز کنید.
برای تمرین کردن این مهارت ها می توانید در خانه با هم نقش بازی کنید. شما نقش یک دوست جدید و غریبه را بازی کنید و از کودک بخواهید تا برای دوست شدن با شما پیش قدم شود بعد از تمرین باید فرصتی را برای کودک فراهم کنید تا بدون حضور شما در یک موقعیت اجتماعی حضور پیدا کند و آموخته های خود را به مر حله ی اجرا در آورد در واقع این تمرین ها زمانی مفید است که کودک بتواند از آن در موقعیت های واقعی و بدون حضور والدین بهره ببرد.
کودکان را یکباره در معرض اجرا قرار ندهید.
برخی از والدین بعد از آموزش مهارت های اجتماعی به یکباره کودک را در موقعیت های واقعی اجتماعی قرار می دهند درست است که تمرین کردن ،کودک را برای چالش های دنیای واقعی اماده می کند اما شاید باید برای روبه رو شدن با موقعیت های واقعی زندگی ،به کودک زمان بدهید.
بعد از تمرین کردن و آموزش مهارت های اجتماعی ،باید کودک خود را در موقعیتی قرار دهید که از توانایی های خود استفاده کند اما نباید مجبور کنید یا تحت فشار قرار گرفتن باعث افزایش سرعت کودک شما در یادگیری مهارت های اجتماعی نمی شود.
شاید چند تلاش اول کودک شما با شکست مواجه شود باید بعد از شکست کنار کودک باشید او را حمایت کنید از او بپرسید چه شرایطی باعث شد که همه چیز طبق برنامه پیش نرود؟
به توانایی کودک خجالتی خود اطمینان کنید.
نباید کودک را مجبور کنید که در موقعیت خاصی قرار بگیرد ولی می توانید به توانایی های او باور داشته باشیدو او را تشویق کنید .
اعتماد به نفس کودک را افزایش دهید
معمولاً یکی از دلایلی که باعث خجالتی شدن کودک می شود کمبود اعتماد به نفس است با یادآوری کردن ویژگی های مثبت یا با آموختن مهارت های جدید.
هر مهارتی که کودک لازم دارد به او یاد دهید هر چقدر که مهارت های یک فرد افزایش پیدا کند و هر چقدر که افراد بیشتری به او و توانایی هایش ایمان داشته باشند اعتماد به نفس کودک بیشتر می شود.
دورهمی های خانوادگی داشته باشید و کودک خود را مسخره نکنید.
هرگز کودک را به خاطر خجالتی بودن مسخره نکنید نه تنها خودتان نباید او را تحقیر کنید بلکه باید مراقب باشید که کودک از طرف خواهر و برادر و دوستان هم مسخره نشود.
سخن آخر:
خجالتی بودن یکی از ویژگی هایی است که در بسیاری از کودکان دیده می شود .گاهی این ویژگی ، زودگذر است ولی گاهی اوقات تا بزرگسالی ادامه پیدا می کند
.اگر کودک خجالتی دارید با روش های مختلف می توانید این کم  رویی و خجالت را کاهش دهید تا فرزند شما در آینده دچار مشکل در برقراری روابط اجتماعی نشود قبل از هر چیز باید خودتان حامی کودک باشید و او را به خاطر خجالتی بودن سرزنش نکنید و با کارهایی مثل آموزش و تمرین، تحسین ویژگی های مثبت و فراهم کردن امکان تعامل اجتماعی با دیگران می توانید کودک را برای یک زندگی اجتماعی مفید در اینده آماده کنید.
گردآورنده: کارمند "نرگس رضازاده"کارشناس ارشد روانشناسی مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 بابلسر خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار