در صورت اطلاع از هر گونه فعاليت هاي غيرقانوني در زمین تصرف زمین های ملی و یا مراتع، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۵۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ 27 June 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 06/04/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
افزایش 14درصدی دستگیری سارقان در مازندران
رئيس پلیس پیشگیری استان مازندران از افزایش 14درصدی دستگیری سارقان توسط کلانتری و پاسگاه ‌های مازندران در سه ماه ابتدایی سال جاری خبر داد.
سرهنگ"سید محسن جعفری" در گفت‌ و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام اين خبر گفت: از ابتدای سال تا کنون با تلاش‌ها و فعاليت‌هاي ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه ها و اجراي طرح‌هاي مختلف پليسي، شاهد افزایش 11 درصدی کشف سرقت‌هاي به‌ وقوع پيوسته در حوزه پلیس پیشگیری بوده ایم.
وی با اشاره به افزایش 14 درصدی دستگیری سارقان افزود: از ابتدای سال 5 هزار و 103 سارق در سطح استان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران، تصریح کرد: در این مدت وقوع قاپ زنی 35 درصد، سرقت منزل 9 درصد، اماکن خصوصی7 درصد، وسایل و قطعات خودرو3 درصد، موتورسیکلت یک درصد با کاهش همراه بوده است.
وی در ادامه به اقدامات ماموران کلانتری و پاسگاه ‌های سطح استان در حوزه مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در طی این مدت، 96 کیلوگرم انواع مواد مخدر از عاملان افیونی کشف شد و در این ارتباط، 987 خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند.
سرهنگ جعفری در خاتمه خاطرنشان کرد: تولید و ارتقای امنیت اجتماعی با مشارکت عموم مردم امکان پذیر بوده لذا از عموم شهروندان درخواست داریم با رعایت توصیه های پلیس در پیشگیری از جرم و تامین امنیت پایدار جامعه سهیم باشند.
---------------------------
رفع تصرف 15هزار متر از اراضي ملي در بهشهر
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از رفع تصرف 15 هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش بیش از 600 میلیون ريال خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی" بیان داشت: در راستای مبارزه با جرم زمین خواری و تصرف زمین‌های دولتی، ماموران انتظامی کلانتری 11 موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی از همکاری اداره محیط زیست و همچنین اقدامات اطلاعاتی خبر داد و تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی های قضائی با همکاری کارکنان اداره محیط زیست، 15 هزار متراز زمین‌هاي ملی که به صورت غیرقانونی در روستای قره تپه  این شهرستان تصرف شده بود را پس آزادسازی به بیت المال بازگردانند.
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر در خاتمه با بیان اینکه ارزش زمین های رفع تصرف شده بیش از 600 میلیون ریال برآورد شد، از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هر گونه فعاليت هاي غيرقانوني در زمین تصرف زمین های ملی و یا مراتع، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.
---------------------
اقتدار عملياتي پليس نکا در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی
فرمانده انتظامي نکا از اجرای طرح عملياتي ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در آن شهرستان خبر داد.
 به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح این خبر گفت: طرح عملياتي ارتقاء امنیت اجتماعی با ظرفیت تمامی کارکنان انتظامی شهرستان و در قالب اکیپ های عملیاتی در اجرای تدابیر سردار فرمانده انتظامی استان مازندران به مرحله اجرا گذاشته شد.
وي هدف از اجراي اين طرح را افزايش ضريب امنيتي و ارتقاء احساس امنيت و پاسخ به مطالبات مردمي در حوزه برخورد با مخلان نظم و امنیت بیان کرد و گفت: ماموران انتظامی شهرستان نکا در اجرای اين طرح در 48 ساعت گذشته موفق به کشف 15 فقره انواع سرقت از قبیل، 7 فقره سرقت اماکن خصوصی، 4 فقره سرقت کابل برق، 2 فقره سرقت دوچرخه، 2 فقره سرقت داخل خودرو و دستگیری 7 سارق حرفه ای و کشف مقادیر زیادی اجناس سرقتی در سطح شهرستان شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان نکا، تصریح کرد: در اجرای همین طرح ماموران انتظامی موفق به کشف انواع موادمخدر و دستگیری 5 نفر معتاد متجاهر و همچنین موفق به دستگیری 27 نفر مجلوب تحت تعقیب شده اند که کلیه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
سرهنگ عزیزی در پايان ضمن قدردانی از همکاري خوب مردم با پليس اظهار داشت: برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.
------------------------
دستگیری سارق کابل و سیم های هوایی در ساری
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارق سابقه دار کابل و سیم های هوایی با 5 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" با اعلام اين خبر، گفت: به دنبال تعدد وقوع سرقت کابل های برق و سیم های هوایی درسطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی، افزود: ماموران پاسگاه انتظامی شهداء تجن در حال گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی فرد سارق را در حین سرقت شناسایی و در اقدامی غافل گیرانه وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: متهم دستگیر شده که دارای سابقه سرقت نیز بوده است به تعداد 5 فقره سرقت کابل برق و سیم های هوایی در یک ماهه کذشته اعتراف و 200 کیلو گرم کایل برق از داخل خودرو وی کشف شد.
سرهنگ حسن زاده در پایان ضمن تقدیر و قدردانی از همکاری مردم با پلیس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله با مرکز فوریت های110 تماس حاصل نمایند.
----------------------------
سارقان منزل با 7 فقره سرقت درگلوگاه دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری 2سارق منزل و کشف 7 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی، افزود: در این راستا ماموران انتظامی این شهرستان در این رابطه با انجام اقدامات اطلاعاتی 2سارق سابقه داری را در سطح حوزه استحفاظی شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه انان را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: متهمان در بازجویی به عمل آمده تاکنون به 7فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ کلوانی در خاتمه به شهروندان، توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند.
------------------------
دستگیری سارقان حرفه ای منزل در محمودآباد
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری دو سارق حرفه ای منزل با12فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس تخصصی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه 2 سارق حرفه ای را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهمان دستگیر و در بازجویی های فنی پلیس به 12 فقره سرقت اماکن خصوصی "منزل" در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ حسین زاده در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.
-------------------------------- خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار