سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است
کد خبر: ۱۰۵۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ 22 June 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 01/04/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
هکر اینستاگرامی با کلاهبردار میلیاردی در مازندران 
رئیس پلیس فتای استان مازندران ازشناسایی و دستگیری هکر اینستاگرامی که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرامی شهروندان اقدام به کلاهبرداری 9میلیارد ریالی کرد، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سامع خورشاد" در تشریح این خبر،گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان مازندرانی با مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آنان در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از آشنایان و دنبال کننده‌ها می‌کند از این رو موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتا مازندران قرار گرفت.
وی ادامه داد: با ارائه مستندات شکات مشخص شد، متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت شهروندان، دسترسی به اکانت پیدا کرده و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران کلاهبرداری می کردند.
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: متهم پس از دریافت وجه، اقدام به خرید سکه و طلا می کرد که با اقدامات فنی پلیس، متهم شناسایی و با اخذ نیابت قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش در پایتخت دستگیر شد.
خورشاد، انگیزه این متهم سایبری را کسب منفعت مالی بیان کرد و گفت: در تحقیقات تخصصی، متهم در ابتدا موضوع پرونده را کاملا انکار کرد ولی با مواجه با ادله دیجیتال جمع آوری شده چاره ای جز اعتراف نداشته و به 9 میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان مازندرانی اعتراف کرد.
رئیس پلیس فتا استان مازندران با توصیه به کاربران خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام های رسان‌ها، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه های ناشناخته استفاده نکنند و برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر می گیرد، خودداری کنند.
سرهنگ خورشاد در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.
------------------------
دستگیری عامل آتش سوزی خودرو در"نور" 
جانشین انتظامي شهرستان نور از دستگيري عامل آتش سوزي عمدي خودرو در کمتر از یک ساعت، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"عبداله باباجان تبار" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پي وقوع آتش سوزي یک دستگاه خودرو سواری رنو در روستای بنفشه ده آن شهرستان، پيگيري موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پاسگاه بنفشه ده با انجام اقدامات اطلاعاتي و استفاده از شگردهاي خاص پليسي، متهم را کمتر از یک ساعت شناسايي و پس از هماهنگی قضائی در يك عمليات غافلگيرانه وی را دستگير كردند.
جانشین انتظامي شهرستان نور تصریح کرد: متهم در بازجويي هاي فني و تخصصی به بزه انتسابی اعتراف کرد که پس از تشكيل پرونده تحويل مرجع قضائي شد.
سرهنگ باباجان تبار، خاطرنشان کرد: از همشهریان خواستاریم ضمن عمل به هشدار ها و توصيه هاي انتظامي، هرگونه موارد مشكوك را از طريق تلفن110 به پليس گزارش دهند.
----------------------
کشف انواع سیگار و تنباکو قاچاق در فریدونکنار 
جانشین انتظامی شهرستان فریدونکنار از کشف بیش از 2 هزار نخ انواع سیگار و یک هزار عدد تنباکو خارجی خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " قاسمعلی ولی زاده " در بیان این خبر گفت: در راستای پایش و کنترل بازار و جلوگیری از قاچاق، ماموران این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق شدند.
وی با اشاره به اینکه کالاها به صورت قاچاق از مرزهای غربی کشور به این انبار منتقل و دپو شدند، افزود: اقلام مکشوفه فاقد هرگونه اسناد و مدارک، فاکتور و ثبت در سامانه جامعه تجارت می باشد.
جانشین انتظامی شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه با دستور قضائی انبار مذکور پلمب شد، تصریح کرد: در این عملیات 2 هزار نخ سیگار، یک هزار عدد تنباکو خارجی قاچاق و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.
سرهنگ ولی زاده با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را 2 میلیارد ریال اعلام کردند، اضافه کرد: مبارزه با قاچاق کالا همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک به پلیس 110 اعلام دارند.
---------------------
غافلگیری قمار‌ازان در یک مجتمع مسکونی 
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود، گفت: 3 نفر حين قماربازي در يک مجتمع مسکونی در این شهرستان دستگیر و مكان قماربازي پلمب شد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجید باقری" با بیان اینکه قمار باعث از بین رفتن بنیان بسیاری از خانواده‌ها مي‌شود، اظهار داشت: بسياري از اينگونه جرايم در ابتدا با يك بازي و حتي كنجكاوي از سوي جوانان آغاز مي‌شود كه اين مسئله دقت و نظارت بيشتر خانواده‌ها را مي‌طلبد.
وي در ادامه افزود: در پي دريافت گزارش مردمي مبنی بر اينكه فردي در منزل خود با تجمع افراد اقدام به دايركردن مكان قماربازي و سلب آسایش همسایگان شد، بررسي موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود بیان داشت: ماموران انتظامي با اشرافیت اطلاعاتی و احراز صحت موضوع به محل مورد نظر اعزام و 3 نفر را بهمراه آلات و ادوات قماربازی دستگير کردند.
سرهنگ مجید باقری در پايان با بیان اینکه قمار باعث از بین رفتن بنیان بسیاری ازخانواده‌ها شده و كسب درآمد از اين راه، نامشروع و يكي ازناهنجاري‌هاي اجتماعي است كه جرم محسوب مي‌شود از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.
-------------------------
دستگیری سارقان حرفه ای و سابقه دار سیم برق در تنکابن 
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق حرفه ای و سابقه دار سیم برق با 26 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی از شناسایی 3 سارق حرفه ای با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی و ماموران کلانتری 11 شهرستان خبر داد و افزود: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 26 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.
سرهنگ دیلمی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی110 اطلاع دهند.
-----------------------
کشف 3 کيلو و200 گرم ترياک جاسازي شده در خودوری پژو 
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 3 کیلو و 200 گرم از داخل خودور و دستگیری عامل افیونی در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد زمان شالیکار" با اعلام این خبر، گفت: در پي وصول اخبار و اطلاعاتي مبني بر جاسازي موادمخدر در داخل يک خودرو 206 ، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران اين فرماندهي قرار گرفت.
سرهنگ شالیکار افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 3 کیلو و 200 گرم ترياک که به طرز ماهرانه اي در داخل خودرو جاسازي شده بود، خبر داد و اظهار داشت: این عامل افیونی پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
-----------------------------
پدیده قاچاق چوب؛ درام غم انگیز خداحافظی با جنگل ها 
قاچاق چوب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های استان های شمالی است که این روزها به یک نگرانی عمده برای مردم تبدیل شده است 
همه روزه در لابه‌لای اخبار شاهد اخباری از حوزه قاچاق هستیم که این پدیده نامبارک وقتی در حوزه چوب رخ‌نمایی می‌کند به معضل شومی تبدیل می‌شود که سرمایه‌های ملی کشور را نشانه گرفته است. سرمایه‌هایی که تنها متعلق به نسل امروز نیست.
‌قاچاق چوب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های استان های شمالی است که این روزها به یک نگرانی عمده برای مردم تبدیل شده، تا جایی که اگر همین روند ادامه یابد شاهد درام غم‌انگیز خداحافظی با جنگل‌ها در اکثر شهرهای جنگلی خواهیم بود.
اگر نفس جنگل ها به شماره بیفتد دم های ما هم بازدمی نخواهد داشت در این صورت انسان ها نیز از آسیب در امان نخواهند ماند و لازم است دستگاه های ذیربط با افرادی که به صورت غیرمجاز، مبادرت به قطع درختان و قاچاق چوب می کنند برخورد جدی تری داشته باشند و مقامات مسئول نیز جریمه های بازدارنده بیشتری را در این خصوص تعیین و اعمال کنند.
قاچاق چوب و تخریب جنگل ها به ویژه در مناطق شمالی کشور باعث دل نگرانی متولیان و فعالان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی شده است.
تاراج منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی، آلودگی هوا، وقوع سیل، رانش زمین، از بین رفتن گیاهان بومی و گونه های ارزشمند و آسیب به محیط زیست و جانوران و انسان ها بخشی از مضرات قاچاق چوب است که باید با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم و جدی تر شدن متولیان این بخش از گسترش آن جلوگیری کرد.
پدیده قاچاق چوب به عنوان یک تجارت تلخ، ناخوشایند و منفعت طلبانه است. درست است که صنعت چوب رو به گسترش است اما وجود جنگلها نیز برای بشر امری بسیار حیاتی است و نباید اجازه داد قاچاقچیان به جان درختان افتاده و از طریق فروش آنها سود جویی و کسب در آمد کنند.
با توجه به اظهار نظرات کارشناسان درون و برون سازمانی متاسفانه در ماههای اخیر به علت تورم، تعطیلی برخی از کارخانجات و بیکاری کارگران، گران شدن قیمت چوب و ... افراد سود جو برای کسب در آمدهای هنگفت برخی افراد بومی نیز با وجود احتمال گرفتار شدن در تله ماموران حفاظت از جنگل منابع طبیعی و گشت های پلیس، مخاطرات را به جان می خرند و با سود جویان همراه می شوند.
از جمله راهکارهای کاهش قاچاق چوب می توان در مرحله اول به احیاء کارخانجات و به کارگیری کارگران بیکار شده اشاره کرد و وضعیت تورم و مشکلات اقتصادی را تا حدودی کاهش داد، افزایش نیروهای حفاظتی و اجرای مقررات بازدارنده از دیگر عوامل کاهش قاچاق چوب است.
در همین راستا می توان به واردات چوب به میزان تامین صنایع با قیمت مناسب، تامین منابع لازم چوبی و همچنین برای کاهش منابع طبیعی و جنگلها به افزایش زراعت چوب اشاره کرد.
گردآورنده: سرهنگ "سید جعفر ساداتی" معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران
----------------------
سارقان مسلح در آمل زمینگیر شدند
فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری 2 سارق مسلح در عملیات ضربتی پلیس در شهرستان آمل خبر  داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، گفت: ساعت 4 صبح امروز ماموران گشت کلانتری 11 شهرستان آمل به یک خودروی دنا در حین تردد در آن شهرستان مشکوک شدند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: ماموران ضمن استعلام پلاک خودروی مورد نظر متوجه جعلی بودن آن شده و اقدامات پلیسی را برای توقیف آن آغاز کردند .
سردار میرزایی تصریح کرد: سرنشینان خودروی مذکور که خود را در دام ماموران گرفتار دیده بودند، برای فرار از منطقه اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کردند که به ضرب گلوله ماموران زمینگیر شدند.
این مقام انتظامی از کشف مقادیر قابل توجهی طلاجات سرقتی از خودروی متهمان خبر داد و خاطر نشان کرد: این افراد در بازجویی های اولیه به سرقت های متعدد منزل و اماکن خصوصی در شهرستان های آمل، بابل ، ساری و قائمشهر اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با بیان این که متهمان پس از هماهنگی های قضائی تا انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس قرار گرفته اند، اظهار داشت: تحقیقات و بازجویی های پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد. خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار