طبق قانون ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است
کد خبر: ۱۰۵۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ 20 June 2022

به گزارش تابناک مازندران، محمدرضا کردان با بیان این مطلب گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان چالوس و در پی اخبار ارسالی از سوی میراث‌بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد مشکوک در منطقه و اقدام به حفاری در یکی از تپه‌های تاریخی بلافاصله ماموران یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام و پس از شناسایی محل مورد نظر، در یک عملیات ضربتی توانستند آلات و ادوات حفاری را کشف و ضبط کنند.
کردان افزود: در این رابطه ۲ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شد.
وی گفت: طبق قانون ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مازندران افزود: با هرگونه تبلیغ، خریدوفروش و استفاده از این دستگاه که به منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار