دریای ابر فیلبند در بیشتر روزهای سال تشکیل می‌شود؛ تماشای حرکت ابرها از میان پاها و احاطه شدن در توده‌های ابر، لحظات به‌یادماندنی برای گردشگران خلق می‌کنند. تماشای حرکت ابرها از میان پاها و احاطه شدن در توده‌های ابر، لحظات به‌یادماندنی برای گردشگران خلق می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰ 17 June 2022

به گزارش تابناک مازندران، استان سرسبز مازندران دیدنی‌های طبیعی بکری را در خود جای داده است. از زیباترین مناطق آن در قسمت شرقی، روستای فیلبند در ارتفاعات چلاو است.

بر اساس این گزارش، قدم زدن در میان ابرها از برجسته‌ترین جاذبه‌های این روستا است.

دریای ابر فیلبند، هر سال مسافران و گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند و این پدیده، فیلبند را به یکی از محبوب‌ترین نقاط دیدنی شمال کشور تبدیل کرده است.

کجارو در این مقاله به معرفی روستای فیلبند می‌پردازد و اطلاعات کافی برای سفر به این ییلاق زیبا را در اختیارتان می‌گذارد.

روستای فیلبند از زیباترین روستاهای مرتفع در استان مازندران است. این روستا به‌دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌اش و قرار گرفتن در ارتفاع کوهپایه‌ای، چشم‌اندازی زیبا به مراتع و روستاهای اطراف دارد.

روستای فیلبند با طبیعت بکر و زیبایش در نیمی از سال با ابرها احاطه می‌شود و طبیعت دوستان زیادی در فصل گرم به این منطقه خوش آب و هوا سفر می‌کنند.

دریای ابر فیلبند در بیشتر روزهای سال تشکیل می‌شود؛ تماشای حرکت ابرها از میان پاها و احاطه شدن در توده‌های ابر، لحظات به‌یادماندنی برای گردشگران خلق می‌کنند.تماشای حرکت ابرها از میان پاها و احاطه شدن در توده‌های ابر، لحظات به‌یادماندنی برای گردشگران خلق می‌کنند

ییلاق این روستا در میان اهالی روستاهای اطراف نیز محبوبیت بالایی دارد و در فصول گرم سال، از بسیاری از روستاهای اطراف نیز به روستای فیلبند می‌آیند تا از آب و هوای عالی و طبیعت مطبوع آن بهره‌مند می‌شوند؛ اما در فصول سرد، ساکنان روستا هم به مناطق دیگر می‌ر‌وند و روستا خالی از سکنه می‌شود.

برای ساکنان تهران و اطراف آن، روستای فیلبند به‌دلیل فاصله نزدیک تا پایتخت، محبوبیت بالایی دارد. از زیباترین مناظر ییلاق فیلبند، طلوع و غروب زیبای خورشید در این روستا است. کوهنوردی در این روستا نیز لذت‌بخش است.

روستای فیلبند با ارتفاعی در حدود ۲,۳۰۰ متر از سطح دریا، بلندترین روستای قسمت شرقی استان مازندران است و به همین دلیل با نام «بام شرقی مازندران» نیز شناخته می‌شود. در گویش مازندرانی این روستا را «فلبند» یا «فلبن» می‌گویند. «فل» معنای خستگی و «بند» معنی بند آمدن می‌دهد و بر اساس گفته‌های اهالی، راه دشوار تردد به این روستا در گذشته، باعث این نام‌گذاری شده است.  

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار