تا سازمان حفاظت محیط زیست کشور در طرح پتروشیمی میانکاله اعلام نتیجه نکند، هیچ اقدامی انجام نخواهد شد
کد خبر: ۱۰۵۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸ 15 June 2022

به گزارش تابناک مازندران از صدا و سیما، سید محمود حسینی پور در برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد با اشاره به این که پرونده پتروشیمی میانکاله بر اساس دستور رئیس جمهور به سازمان حفاظت محیط زیست سپرده شده است، افزود: تا سازمان حفاظت محیط زیست کشور در طرح پتروشیمی میانکاله اعلام نتیجه نکند، هیچ اقدامی انجام نخواهد شد.

وی تصریح کرد: خیال همه مردم در خصوص طرح پتروشیمی میانکاله آسوده باشد چرا که کار‌ها به صورت علمی و حساب شده در حال انجام است.

استاندار مازندران در پاسخ به این پرسش که اگر سازمان حفاظت محیط زیست ادامه ساخت طرح پتروشیمی در میانکاله را تائید نکند، آیا این طرح از مازندران به سمنان منتقل خواهد شد، گفت: سرمایه گذار این طرح خارجی است و این که سرمایه گذار بخواهد در جای دیگری غیر از استان مازندران سرمایه گذاری کند، بستگی به خود سرمایه گذار دارد.

حسینی پور با تاکید بر این که استان مازندران توانایی کامل برای تحقق دستور مقام معظم رهبری در موضوع شعار سال را دارد، اظهارداشت: ظرفیت‌های استان مازندارن در عرصه‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری به حدی گسترده است که می‌تواند مقصد نهایی تحقق تولید دانش بنیان و موضوع اشتغال آفرینی مدنظر مقام معظم رهبری باشد.

وی با بیان این که ایران بخش عمده سبد غذایی خود را مدیون مازندران است، گفت: در بیشتر تولیدات کشاورزی، رتبه‌های اول تا پنجم کشوری مربوط به این استان است.

استاندار مازندران افزود: کشاورزی به عنوان اولویت نخست کاری در این استان تعریف شده و مجموع تولیدات کشاورزی این استان در سال ۷ و نیم میلیون تن است.

حسینی پور با اشاره به این که استان مازندران در تولید ۱۴ محصول رتبه اول کشور را دارد، گفت: از مجموع میزان تولید و رشد ۸ درصدی که برای استان در سال جاری در نظر گرفته شده، ۷ و هشت دهم درصد مربوط به بخش کشاورزی است.

وی توسعه زراعت چوب را از جمله محور‌های مهمی دانست که می‌تواند ارتقای بخش کشاورزی استان را به همراه داشته باشد.  

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار