کد خبر: ۱۰۵۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ 13 June 2022

کتاب ٖ «مازندران و برنامه‌های توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نوشته علیرضا یونسی در هفت فصل، وبا عناوین مختلف روانه بازار نشر و کتاب شد.

به گزارش ایلنا، کتاب ٖ «مازندران و برنامه‌های توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نوشته علیرضا یونسی در هفت فصل، وبا عناوین مختلف روانه بازار نشر و کتاب شد.

در فصل اول، معرفی مازندران و ادیان در طول تاریخ، فصل دوم، موقعیت جغرافیایی و پوشش گیاهی، فصل سوم _، تاریخ، فصل چهارم، اقتصاد و توسعه اقتصادی، فصل پنجم تحلیلی بر مسائل اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، فصل ششم سیاست و توسعه اقتصادی، فصل هفتم سیاست و مراجع قانونی آمده است.

این کتاب در ۳۱۷ صفحه به نگارش در آمده است و حاوی اطلاعات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف، از جمله تاریخ مازندران بوده که در آن به تشریح وضعیت مازندران در قدمت زمانی از بیش از چهار هزارسال پیش، می‌پردازد.

این کتاب در ادامه به حوزه فرهنگ، اجتماع و، اقتصاد استان در ابعاد مختلف از جمله آداب و رسوم و میراث فرهنگی کهن مردم این سرزمین با ارائه برخی از اطلاعات معتبر، می‌پردازد، که برای هر خواننده‌ای قابل بهره‌برداری است.

وی افزود: همچنین در حوزه اقتصاد استان نیز به نکات بسیار مهمی اشاره دارد، که مطالعه آنها ذهن هر خواننده‌ای را به خود مشغول می‌کند، نویسنده ضمن طرح مطالب قابل توجهی از توانایی‌های بالفعل و بالقوه استان در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… می‌پردازد و در ادامه به جمع بندی مطالب مطروحه پرداخته و در پایان نیز پیشنهاداتی برای بهبود برخی از امور ارائه می‌دهد و می تواندبرای کنش‌گران عرصه‌های مورد نظر و همه علاقمندان تاریخ و فرهنگ و اقتصاد و… مازندران قابل بهره‌برداری باشد.

قابل ذکر است که از این نویسنده تاکنون کتاب‌های، مالزی و برنامه‌های توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی_، کره جنوبی و برنامه‌های توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، ژاپن و برنامه‌های توسعه فرهنگی, اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، سایبان تردید، بحر خونین، نور در فریاد، رمز شقایق، اعتقادات، پندارها و باورهای مردم مازندران پیرامون حیوانات، گیاهان و پدیده‌های طبیعی چاپ و نشر شده است. 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار