شنبه بارندگی وتا آخر هفته آفتابی
طبق پیش بینی هواشناسی مازندران، سامانه بارشی همراه با وزش باد شدید و کاهش دما در روز شنبه تقویت می‌شود و بارش‌ها بصورت گسترده در مناطق مرکزی و شرقی مازندران خواهد بارید.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷ 19 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، هواشناسی مازندران اعلام کرد:

براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان فردا صاف، آفتابی همراه با افزایش دما پیش بینی می‌شود. از یکشنبه تا آخر هفته شاهد هوایی صاف همراه با رگبار پراکنده خواهیم بود .

آخرین وضعیت هوا و متوسط دمای مازندران تا هفتم خرداد به این شرح است:

وضعیت جوی مازندران و متوسط دمای مازندران تا شنبه ۷ خرداد+ جدول
 


بر اساس این گزارش، این شرایط جوی روز جمعه ادامه دارد، اما از اواخر روز با شکل گیری تدریجی جریان‌های خُنک مرطوب شمالی سطح زمین افزایش ابر و بارش‌های پراکنده را در غرب استان شاهد خواهیم بود.


 این سامانه بارشی همراه با وزش باد شدید و کاهش دما در روز شنبه تقویت می‌شود و بارش‌ها بصورت گسترده در مناطق مرکزی و شرقی مازندران خواهد بارید.


تاکامی افزود: این شرایط جوی نیز موقتی است و دوباره در روز‌های یکشنبه و دوشنبه شاهد آسمان آفتابی همراه با افزایش دما خواهیم بود.


کارشناس هواشناسی مازندران گفت: دریا امشب و فردا موج کوتاه دارد، اما از اواخر روز جمعه مواج می‌شود و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست 

 

توده‌های جدید گردوخاک در راه کشور

 در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار، وزش باد و خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

 در استان‌های غربی کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید همراه با خیرش گردوخاک رخ خواهد داد.

 با انتقال توده‌های گردوخاک تشکیل شده روی عراق، در استان‌های غربی، مرکزی، جنوبی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رخداد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شمس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
خبر های هواشناسی تون واقعاً درست و کامله. ایول دارین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار