رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه توانمندسازی محرومین از ماموریت های این مجموعه در سراسر کشور است، گفت: براساس تصمیم شورای عالی اشتغال، کمیته امداد در سال جاری موظف به ایجاد ۵۰۰ هزار شغل برای جامعه هدف شده است که برای تحقق این هدف نیازمند همکاری همه هستیم.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳ 18 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، سیدمرتضی بختیاری، صبح امروز در جلسه شورای زکات مازندران با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران با تحسین عملکرد کمیته امداد  استان و گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس استان، اظهار داشت: سال گذشته درآمد کمیته امداد استان ۴۴۵ میلیارد و ۹۷۱ میلیون تومان بصورت نقدی و غیر نقدی بوده است.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به پیشینه نوع دوستی مردم مازندران، افزود: ۸۰هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند و  و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۶۱۸ نفر از ایتام و ۹هزار و ۷۰۰  فرزند مشمول طرح محسنین نیز در استان تحت حمایت هستند، گفت: این افراد از حمایت های مادی و معنوی بیش از ۵۱هزار حامی برخوردارند.

بختیاری با بیان اینکه حامیان استان ۶۷میلیارد تومان به ایتام و محسنین کمک کردند، افزود: کمکهای حامیان بلافاصله به حساب ایتام واریز می شود.

این مسئول با تاکید براینکه توانمندسازی مددجویان ماموریت اصلی کمیته امداد است، گفت: امسال ۱۶هزار و ۳۷۵فرصت شغلی در استان باید ایجاد می شود که تسهیلات اشتغال  برای این مهم ۸۰۰میلیارد تومان تدبیر شد.

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: براساس تصمیم شورای عالی اشتغال، کمیته امداد در سال جاری موظف به ایجاد ۵۰۰ هزار شغل برای جامعه هدف شده است که برای تحقق این هدف نیازمند همکاری همه بخش‌های خدماتی به ویژه صنایع بزرگ هستیم و در سال گذشته ۵۸ هزار خانوار از طریق طرح‌های اشتغال خودکفا شدند.

فقرزدایی و فقیرزدایی باید جدی گرفته شود

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز بر لزوم برنامه ریزی برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تاکید کرد و اظهار داشت: باید از نیروهای دارای تفکر جهادی و انقلابی بهره گیری کنیم.

وی افزود: در برخی از نهاد از افرادی که همسوی با ارزش‌ها نیستند، استفاده می‌شود و نیروهای انقلاب مهجور مانده‌اند.

امام جمعه ساری با اشاره به مأموریت‌های مهم کمیته امداد و این که سیاست‌ها باید به سمتی برود که فقیری وجود نداشته باشد، افزود: هرچه کمیته امداد در فاز اقناع و ارائه تسهیلات اشتغال زا گام بردارد، به اهداف بیشتر نزدیک می‌شود.

محمدی لائینی بر لزوم خودکفایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و نیازمند تاکید کرد و گفت: بارها دیده شد ارائه تسهیلات و خارج کردن از حمایت نتوانسته اهداف مددنظر را محقق کند زیرا صرف وام دادن نمی‌تواند منجر به خودکفایی شود.

امام جمعه ساری یادآور شد: برای خودکفایی مددجویان باید فکر اساسی کرد و انتظار نداریم مازندران با مواهب طبیعی، دارای فقیر باشد زیرا این مسئله زیبنده نیست.

وی وجود فقر را ناشی از ناکارآمدی مسئولان در حوزه اقتصادی، صنعت، گردشگری و منابع طبیعی دانست و گفت: مستعدترین استان کشور دارای فقرای زیادی است.

۲ هزار شورای زکات در سطح استان مازندران تشکیل شد

حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه مدیرکل کمیته امداد مازندران نیز با بیان اینکه سال گذشته ۷۵میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد، اظهار داشت: ۹۹درصد زکات جمع آوری شده در حوزه حمایتی برای مددجویان هزینه شد و سال گذشته ۵۲ هزار و ۴۲۰مورد در سرفصلهای جهیزبه، درمانی  مسکن، معیشت از  حوزه زکات هزینه شد.

وی افزود: کمیته امداد با توجه به اعتماد سازی که در سطح استان انجام داده است درجمع آوری زکات و هدایت خیران برای کمک به نیازمندان برنامه ریزی دارد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران تصریح کرد: دو هزار شورای زکات در استان وجود دارد و خیران در این بخش با کمیته امداد همکاری دارند.

وی بیان داشت: ساخت هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مددجویی را در دست اقدام داریم و در تلاشیم تا واحد‌های مسکونی با کمک خیران آماده و به مددجویان تحویل داده شود.

انتهای پیام/ر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار