استاندار مازندران تشکیل سازمان عمران ساحل را بهترین روش مدیریت ساحل برشمرد .
کد خبر: ۱۰۴۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ 17 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، استاندار مازندران با تاکید براینکه ساحل باید دارای متولی باشد، گفت: ساحل را با مدیریت جزیره ای نمی توان اداره کرد.

 سید محمود حسینی پور عصر سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی ساحل استان با اشاره به اقدام رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی ساحل اظهار داشت: آزادسازی ساحل به دلیل تصرفات موجود، دستوری مهم بوده است.

وی مدیریت و ساماندهی ساحل پس از آزادسازی را امری مهم دانست و گفت: یکی از موارد مهم خطر جانی است زیرا هر سال دریا تلفاتی می‌گیرد و زندگی مردم را تحت الشعاع قرار می‌دهد و خانواده‌ها را داغدار می‌کند.

وی ادامه داد: مسئولان اجرایی موظف هستند برای کاهش تلفات دریا برنامه ریزی و مدیریت داشته باشند و همه باید در این زمینه بسیج شویم.

استاندار مازندران با عنوان اینکه گزارش‌ها از تلفات ساحلی طی سال‌های گذشته مطلوب نیست، گفت: ما بیش از خانواده‌ها نگران و داغدار می‌شویم و باید جان مردم را حفظ و تأمین کنیم.

حسینی پور تعرض به ارزش‌های اسلامی را در سواحل نگران کننده دانست و گفت: این تعرض در مناطق شمالی بیش از دیگر مناطق خود را نشان می‌دهد و امسال به دلیل آزادسازی ساحل، از نظر کمیت، مدیریت در نوار ساحلی دچار مشکل می‌شود زیرا همه جا ساحل در اختیار مردم قرار دارد و نباید اجازه دهیم در استانی که بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم کردیم، ساحل دچار حاشیه‌های فرهنگی شود.

وی با تاکید براینکه سواحل باید دارای متولی باشد، گفت: سواحل را با مدیریت جزیره‌ای نمی‌توان اداره کرد و نبود متولی در ساحل از جمله مشکلات است.

استاندار مازندران یادآور شد: قطعاً فرمانداران نمی‌توانند مسئولیت سواحل را براساس المان منطبق بر مدیریت فنی و حرفه‌ای داشته باشند و باید نقشه راهی در ساحل داشته باشیم.

وی تشکیل سازمان عمران ساحل را بهترین روش مدیریت ساحل برشمرد و گفت:

اکنون این سازمان تعطیل است و در حال حاضر سازمان همیاری شهرداری به عنوان متولی ساحل مشخص و تعیین می‌شود تا متناسب با این مسئولیت، وضعیت عمرانی ساحل را سامان بخشد 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار