با آغاز برداشت ارقام زودرس هلو رقم داودی، پیش‌بینی می‌شود امسال 140 هزار تن هلو و شلیل در باغ های سیاه ریشه این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود
کد خبر: ۱۰۴۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴ 15 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا از آغاز برداشت هلو و پیش بینی تولید 140 هزار تنی هلو و شلیل در این شهرستان خبر داد.
 سید شبر موسوی از آغاز برداشت هلو در باغات سیاه ریشه شهرستان نکا خبر داد و گفت: این شهرستان دارای 5 هزار و 950 هکتار باغ سیاه ریشه هلو و شلیل است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا افزود: با شروع برداشت ارقام زودرس هلو رقم داودی، پیش‌بینی می‌شود امسال 140 هزار تن هلو و شلیل در باغ های سیاه ریشه این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

 

موسوی بیان اینکه 40 درصد تولید هلو و شلیل استان به این شهرستان اختصاص دارد، تصریح کرد: رقم های کشت شده هلو شامل رقم داودی، کرست، زعفرانی، ردتاب، انجیری و مخمل گرگان و رقم های شلیل شامل رقم های حسن پوری، سانکینگ، کیوتو، فرانسوی و سیبی دشت مغان است.

 

وی با اشاره به اینکه 4 هزار و 940 بهره بردار نکایی در زمینه پرورش هلو و شلیل در مناطق کوهپایه، میان بند و دشت فعالیت می‌کنند، گفت: ارقام مختلف هلو زودرس، ميان رس و ديررس در این شهرستان کشت و برداشت آن از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا ابتدای مهر به بازار مصرف عرضه مي شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار