قیمت برنج کشت دوم در بنکداری به کیلویی بالای 100 هزار تومان رسیده و فروش آن در فروشگاه‌ها به کیلویی 120 هزار تومان رسیده است
کد خبر: ۱۰۴۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ 15 May 2022

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل گفت: در حال حاضر بازار از کنترل دولت خارج شده است و فروش برنج با نرخ مصوب بفروش نمی‌رسد. وقتی دولت افزایش نرخ 4 قلم کالای اساسی را اعلام می‌کند به نوعی مجوز افزایش نرخ‌ در سایر اقلام را می‌دهد چرا که قیمت‌ها از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند.

حسن تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به افزایش 5 درصدی نرخ برنج ایرانی با آغاز هفته جاری، گفت: عرضه برنج در هفته جدید نسبت به هفته گذشته بسیار کاهش پیدا کرده، این در حالیست که تقاضا برای خرید برنج روند صعودی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه نرخ برنج داخلی متاثر از تورم موجود تصاعدی شده است، افزود: قیمت برنج کشت دوم در بنکداری به کیلویی بالای 100 هزار تومان رسیده و فروش آن در فروشگاه‌ها به کیلویی 120 هزار تومان رسیده است.

این فعال اقتصادی با اشاره به نرخ انواع برنج در بنکداری، گفت: برنج کشت اول در بنکداری کیلویی 90 هزار تومان، شیرودی کیلویی 53 هزار تومان، فجر کیلویی 65 هزار تومان و ندا کیلویی 50 هزار تومان شده است.

تقی‌زاده تاکید کرد: در حال حاضر بازار از کنترل دولت خارج شده است و فروش برنج با نرخ مصوب بفروش نمی‌رسد. وقتی دولت افزایش نرخ 4 قلم کالای اساسی را اعلام می‌کند به نوعی مجوز افزایش نرخ‌ در سایر اقلام را می‌دهد چرا که قیمت‌ها از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند.

رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل با بیان اینکه نرخ برنج خارجی نیز افزایشی شد، گفت: عرضه برنج خارجی نیز محدود شده است و قیمت سوپر کرنل پاکستانی از کیلویی 29 هزار تومان به کیلویی 34 هزار تومان ارتقا یافته است.

وی با تایید افزایش مجدد قیمت برنج داخلی در روزهای آینده، گفت: بازار به سمتی رفته است که نمی‌توان قیمت‌ها را مهار کرد و این احتمال وجود دارد که قیمت‌ها همچنان بالا بروند. در حال حاضر بازار به سمتی رفته است که می‌توان برنج ایرانی فجر را با نرخ مصوب کیلویی 65 هزار تومان عرضه کرد.

این فعال اقتصادی در پایان بیان کرد: امیدواریم در سال جدید میزان تولید برنج نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند تا بتوان قیمت‌ها را مهار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار