هموطنان در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز، موضوع را از طريق فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷ 10 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 20/02/1401 تقدیم حضور می گردد.
-------------------
دستگیری سارق سیم کابل برق با 12 فقره سرقت در محمودآباد 
فرمانده انتظامی محمودآباد از دستگیری سارق حرفه ای و اعتراف به 12 فقره سرقت سیم کابل برق در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود حسین زاده" با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت های متعدد سیم کابل برق و تخریب خطوط انتقال برق در شهرستان محمودآباد به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وي در ادامه با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند، افزود: در استعلام های صورت گرفته مشخص شد متهم از سارقان حرفه ای و سابقه دار می باشد.
فرمانده انتظامی محمودآباد تصریح کرد: در بازجویی های فنی بعمل آمده توسط پلیس محمودآباد، متهم به 12 فقره سرقت سیم کابل برق در سطح شهرستان معترف شد.
سرهنگ حسین زاده در پایان تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، تحویل مقامات قضایی شد.
--------------------
کلاهبرداری با شيوه و شگرد کمک به مراجعين دستگاه ATM 
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که با شيوه و شگرد کمک به مراجعين دستگاه ATM ، کارت های عابربانک آنها را به سرقت می برد، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی قیصری" در تشریح این خبر گفت: در پي ارجاع يک فقره شکوائيه متضمن دستور قضايي به  پليس آگاهی مبني بر کلاهبرداري به اين شيوه که شخصي ناشناس با مراجعه به دستگاه خودپرداز ATM سطح شهرستان و به قصد کمک به بانوان و افراد سالمند و کم سواد به جهت انجام امورات بانکي، کارت آنها را به سرقت می برد، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: این کلاهبردار با قصد کمک به بانوان و افراد سالمند و کم سواد به جهت انجام امورات بانکي، پس از اخذ رمز و کارت از دارنده کارت در حين انجام کار با دستگاه ATM بدون اينکه مالک کارت متوجه شود، کارت را برداشته و به دارنده کارت اعلام مي کرد کارت بانکي شما را دستگاه ضبط کرده  و حضوري به بانک مراجعه نمائيد و کارت خود را تحويل بگيريد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران ادامه داد: پس از اينکه مالباخته محل را ترک مي نمود، متهم ضمن مراجعه به طلافروشي با توجه به اينکه رمز کارت را در اختيار داشته، اقدام به خريد طلاجات و ... مي کرد.
وی تصریح کرد: ماموران با انجام تحقيقات ميداني و بازبيني دوربين هاي مداربسته و تحقيقات همه جانبه، متهم را شناسایی و به هماهنگی قضائی وی را در مخفيگاهش در یکی از استان های همجوار دستگیر کردند.
سرهنگ قیصری با اشاره به اینکه متهم در تحقيقات ابتدايي نامبرده منکر هرگونه بزه بوده ولي با ارائه مدارک و مستندات موجود به بزه انتسابي اعتراف کرد، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
-----------------------
کشف 5 تن آرد قاچاق در گلوگاه 
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از توقیف یک دستگاه نیسان و کشف 5 تن آرد قاچاق خارج از شبکه توزیع، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی پشتکوه این فرماندهی درحین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی ازخودروی متوقف شده، تعداد 120کیسه 40 کیلویی به مقدار 5 تن آرد قاچاق و خارج از شبکه توزیع، کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه ادامه داد: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کالای مکشوفه 550 میلیون ریال برآورد شده است.
سرهنگ کلوانی در پایان با اشاره به اینکه در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز، موضوع را از طريق فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.
------------------------
کشف 12تن انواع اقلام اساسی احتکار شده در نکا 
فرمانده انتظامی نکا از کشف 12 تن شکر و روغن مایع احتکاری در بازرسی از یک انبار در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مبارزه با احتکار اقلام اساسی و دریافت گزارش های مردمی مبني بر دپوي اقلام اساسی در یک انبار واقع در یکی از مناطق شهرستان نکا، پیگیری موضوع به صورت ويژه در دستور كار بازرسان قرار گاه شهید امانی قرار گرفت.
وی افزود: در این رابطه ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان با شناسایی محل نگهداری این اقلام و ضمن هماهنگی قضائی در بازرسی از این انبار در مجموع 10تن شکر و2تن روغن مایع خوراکی که به منظور احتکار انبار شده بودند را کشف کردند.
فرمانده انتظامی نکا با بیان اینکه با دستور قضایی این انبار پلمب و پرونده تشکیل و متهم به دادسرا معرفی شد از شهروندان خواست: هر نوع تخلف اصناف در عرضه و تقاضای کالا های اساسی را از طریق سامانه110به پلیس اطلاع دهند.
-----------------------------
کشف 11 دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در بابل 
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 11 دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز به ارزش بیش از 800 میلیون ریال خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"محمدزمان شالیکار"در تشريح اين خبر اظهار داشت: در راستاي اجرای طرح جمع آوري دستگاه‌هاي استخراج رمز ارز دیجیتال غیر مجاز پس از هماهنگی با مقام قضائی از منزل موصوف بازدید و تعداد 11 دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز كشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی دستگاه های غیرمجاز كشف شده را بالغ بر 800 میلیون ریال برآورد کردند، افزود: در این ارتباط یک متهم دستگیر و پس از تشکيل پرونده به مرجع ذیصلاح تحویل شد.
سرهنگ شالیکار با اشاره به اینکه پلیس، دستگیری مجرمان و برخورد با هنجارشکنان را همواره در دستور کار خود قرار داده به شهروندان توصيه كرد: برای کمک به اقتصاد، آرامش و خصوصاً امنیت جامعه، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره 110 به پلیس اطلاع دهند خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار