منطقه اکو به دلیل تنوع و زیباهایی فرهنگی ۷۴ اثر ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو را در خود جای داده است
کد خبر: ۱۰۴۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷ 10 May 2022

دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی اکو با اشاره به جاذبه های گردشگری کشورهای عضو اکو گت: ۷۴ اثر تاریخی و طبیعی آن در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو نوذری پیش ازظهر سه شنبه در نشست افتتاحیه اجلاس منطقه‌ای و بین المللی ساری ۲۰۲۲ با تقدیر از دولت جمهوری اسلامی ایران و مقامات مازندرانی اظهار داشت: ساری دارای ظرفیت‌های متعددی است و به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده است.

وی با اظهار اینکه ساری به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری شناسایی شده است، افزود: معرفی پایتخت‌های گردشگری در فراهم کردن تعامل بیشتر کشورهای منطقه با پیشینه تاریخی وف رهنگی گردشگری مؤثر است.

وی با اشاره به سند گردشگری آرام، سبز و جذب اکو و اینکه این سازمان ابتکارات گردشگری بسیاری را در دستور کار دارد، گفت: معرفی ساری به عنوان پایتخت گردشگری، نمایش پتانسیل و ظرفیت‌های در اجلاس وسیع‌تر است.

نوذری ادامه داد: چهارمین اجلاس گردشگری اکو قرار است در شهر تاریخی بخارای ازبکستان برگزار می‌شود و انتظار می‌رود در این نشست ابتکارات مختلف شامل تسهیل صدور روادید، استانداردهای خدمات گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو با اشاره به ایجاد ۳۳۰ میلیون شغل توسط گردشگری درجهان اظهار داشت:

منطقه اکو به دلیل تنوع و زیباهایی فرهنگی ۷۴ اثر ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو را در خود جای داده است.

نوذری ادامه داد: طی دهه گذشته سفرهای های گردشگری در اکو از مرز ۸۷ میلیون گردشگر فراتر رفته است و با توجه به پتانسیل و جمعیت منطقه نسبت ورودی گردشگران به نسبت گردشگران جهانی هنوز کم است و نیاز به همراهی بیشتر دارد.

وی ادامه داد: منطقه اکو بیش از ۴۹ میلیارد د دلار از گردشگری بین المللی جذب درآمد داشته و کووید ۱۹ تأثیر منفی بر گردشگری آن داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار