حل مسئله پسماند، شبکه‌های آب و فاضلاب، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، و استفاده از ظرفیت‌های شیوه نوین آبیاری در بحث کشاورزی و همچنین بهره مندی از ظرفیت حداکثری در بحث گردشگری دانست
کد خبر: ۱۰۴۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ 09 May 2022

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران حل مسئله پسماند و فاضلاب را از اولویت های اساسی استان برشمرد و گفت: از نظر شبکه های فاضلاب نسبت به میانگین کشور پایین هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج فتح اله پور ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان حل مسئله پسماند، شبکه‌های آب و فاضلاب، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، و استفاده از ظرفیت‌های شیوه نوین آبیاری در بحث کشاورزی و همچنین بهره مندی از ظرفیت حداکثری در بحث گردشگری دانست.

وی تخریب اراضی و جنگل‌ها را معضلی برزگ در سطح استان بیان کرد و گفت: باید تمامی دستگاه‌های استان باید به صورت هم افزا عمل کنند و طبق قانون در اراضی درجه یک ودوم نباید شاهد ساخت وساز باشیم.

فتح الله پور کشاورزی را مزیت اصلی استان بیان کرد وگفت: کشاورزی در استان سنتی است و الگوی مناسب کشت در استان نداریم، همچنین در شیوه‌های آبیاری در استان نیازمند اصلاح و بازنگری هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران سرانه تولید زباله را در استان بالا دانست و گفت: این درحالی که در حوزه گردشگری نیز برنامه منجسم وخوبی نداریم و برای اقتصاد دریاپایه نیز برنامه ریزی نشده است.

وی در ادامه گزارش خود به هدف گذاری رشد اقتصادی ۸ درصدی کشور در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: سهمی که برای استان مازندران در نظر گرفته شده ۷.۸ درصد است که بر اساس شاخص توسعه رشد استان ۵ درصد درحوزه سرمایه گذاری و ۲.۸ درصد در حوزه بهره وری پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار