شهردار شهرستان نک در مراسم افتتاح پارک و سد نکا اظهار داشت که شهرستان نکا به یکی از مراکز مهم گردشگری شرق مازندران تبدیل می‌شود
کد خبر: ۱۰۳۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲ 05 March 2022

شهردار شهرستان نکا گفت : دو پروژه ی سد لاستیکی و

ارک ملت شهر نکا با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی و کمیته برنامه‌ریزی به بهره‌برداری رسید

به گزارش تابناک مازندران، پارک ملت و سد لاستیکی شهرستان نکا عصر امروز جمعه ۱۴۰۰/۱۲/۱۳ با حضور امام جمعه شهرستان نکا، رضا علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، سید محمد نظری مدیر کل اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استان، دکتر شریعتی نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، عبدالجواد توحیدی مقدم شهردار نکا، بخشداران و سایر مدیران ادارت و نهادهای شهرستان، با برگزاری جشنی بزرگ افتتاح شد.

جشن افتتاح پارک بزرگ ملت و سد لاستیکی در نکا+ گزارش تصویری
جشن افتتاح پارک بزرگ ملت و سد لاستیکی در نکا+ گزارش تصویری
جشن افتتاح پارک بزرگ ملت و سد لاستیکی در نکا+ گزارش تصویری
جشن افتتاح پارک بزرگ ملت و سد لاستیکی در نکا+ گزارش تصویری
جشن افتتاح پارک بزرگ ملت و سد لاستیکی در نکا+ گزارش تصویری
 

رئیس شورای شهر شهرستان نکا ضمن خوش آمد گویی به شهروندان و مسئولین و تبریک اعیاد شعبانیه و افتتاح پارک بزرگ ملت و سد لاستیکی در شهرستان نکا به سخنرانی پرداخت.

سید اسماعیل میری گفت: سد لاستیکی که در مرحله ی افتتاح آن هستیم، در دوره ی سوم شورای اسلامی، شروع و تقریبا ۲۵ الی ۳۰ درصد پروژه در آن زمان اجرایی شد و با شهرداران قبلی آن را به مرحله ای رساندند که ما آن را تمام و افتتاح کردیم.

وی تشریح کرد: سد لاستیکی بخشی از ساماندهی رودخانه ای است که درحال انجام برای شهر نکا هستیم و این مجموعه، تفریحی و توریستی است و ما می توانیم از این مکان هم برای تفریح و هم ورزش استفاده نمائیم.

شهردار شهرستان نکا با بیان اینکه پروژه سد لاستیکی نکارود سال‌ها نیمه‌کاره رها شده بود، اظهار کرد: این طرح پس از ۱۰ سال و با انجام ۱۰ هفته کار جهادی، سرانجام امروز به بهره‌برداری رسید.

جشن افتتاح پارک بزرگ ملت و سد لاستیکی در نکا+ گزارش تصویری
 

موسی خلیلی افزود: دو پروژه سد لاستیکی و پارک ملت شهر نکا با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی و کمیته برنامه‌ریزی به بهره‌برداری رسید که شامل باند سلامت، کلبه‌های فروشگاهی پدالو و ورزش‌های آبی، پیست اسکیت، پارک و فضای سبز، منظره زیبا و دریاچه پشت سد است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش‌ها بر مبنای تعهدات شهرداری و برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از افتتاح سد لاستیکی پل چهارم نکارود، ساماندهی ورودی شهر، رسیدگی به وضعیت آسفالت معابر و آزادسازی ۳۰ متری از دیگر برنامه‌های شهرداری نکا است.

شهردار شهرستان نکا با بیان اینکه نکا به یکی از مراکز مهم گردشگری شرق مازندران تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیاری در منطقه وجود دارد و متعهد هستیم اقدامات مؤثری به منظور بالفعل کردن پتانسیل‌ها انجام دهیم.

جشن افتتاح پارک بزرگ ملت و سد لاستیکی در نکا+ گزارش تصویری
 


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه: سه عامل است که باعث می شود که تغییرات اساسی در زیرساختها و بنیادهای زیربنایی داشته باشیم عنوان کرد: یک عامل، تغییرات جمعیتی و رشد جمعیت ، دیگری تغییراتی که در زندگی اجتماعی و طبیعت در محیط زیست و اکوسیستم ایجاد می شود و مسئولین باید متناسب با این تغییرات، زیرساخت و زمینه هایی را فراهم کنند که تأثرات مفیدی در زندگی اجتماعی مردم بگذارد.

رضا علیخانی اضافه کرد: تغییرات باید زمینه شادی و نشاط مردم را ایجاد کند و هم جنبه ی گردشگری داشته باشد و زمینه های فرهنگی و ورزشی برای اقشار مختلف جامعه اعم از خردسالان، جوانان و سالمندان فراهم شود.

وی شهرداری را یکی از مهمترین بخشهای حکومت داری و نظام در همه ی کشورها و جوامع قلمداد و خاطرنشان کرد: شهرداران بایستی بخشهای مربوط به خود را در راستای ایجاد زیرساختها توام با آرامش، آسایش و ایجاد زمینه های رفاه در بسترهای تفریحی و سرگرمیِ مفید، مطلوب و متناسب با فرهنگ عمومی آن منطقه فراهم نمایند و نشاط و شادابی برای جامعه شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در کنار رفاه و آرامش ، حفظ محیط زیست و جنبه های پدافند غیرعامل را نیز باید رعایت نمایند، زیرا پروژه ای که نقش موثری از جهت مدیریت بحران، هم از جهت حفظ محیط زیست و توسعه ی پایدار زیست بومی و زیست محیطی و همچنین پدافند غیرعامل دارد میتواند تاثیرگذار باشد و یک بستری را بنام امنیت روحی و روانی مردم و توسعه ی پایدار فضای سبز فراهم کند.

علیخانی همچنین گفت: برای دولت انقلابی میتوان سه شعار را متصور شد که اول رفع موانع و محرومیت زدایی است، دوم عدالت محوری، توسعه ی متوازن، پایدار و رعایت عدالت و مساوات در ارائه ی خدمات ملت است و سوم حل مشکلات مردم و توسعه ی پایدار در ابعاد مسکن، معیشت، اشتغال و درآمد و رفاه عمومی است که امیدواریم با تلاش جهادی همه ی مسئولین بتوانیم در این مسئولیت خطیر سربلند بیرون بیاییم.

حجت الاسلام محمدصادق لائینی امام جمعه شهرستان نکا نیز با عرض تبریک خدمت همه ی مردم جهت اعیاد شعبانیه و افتتاح پارک ملت و سد لاستیکی، از همه ی کسانی که در ساخت و ساز این مجموعه تلاش کردند و صحنه ای زیبا را بوجود آوردند تشکر کرد.

شایان ذکر است در این مراسم از همه ی اعضای شورای شهر و چند تن از پرسنل تأثیرگذار در این پروژه تجلیل شد.

جشن افتتاح پارک بزرگ ملت و سد لاستیکی در نکا+ گزارش تصویری
 

همچنین، اجرای سه قطعه موسیقی توسط امیر تاجیک خواننده ی معروف کشور، اجرای قارنلی طنزپرداز معروف کشور و آتش بازی و نور افشانی از دیگر برنامه‌های پایانی مراسم بود.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار