کپک به‌دلیل چربی و کلسترول بسیار پایین از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری کرده و به دلیل غنی بودن از پتاسیم، مصرف به‌ اندازه‌ آن برای افراد با فشار خون بالا مانعی ندارد. همچنین گوشت کبک می‌تواند نیاز بدن به فسفر، منیزیم، آهن و گوگرد را تأمین کند و به تقویت حافظه و قوای جنسی بیفزاید و ضعف عمومی بدن را هم برطرف سازد.
کد خبر: ۱۰۲۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ 23 January 2022

به گزارش تابناک مازندران،سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمل از پرورش ۲۰ هزار قطعه کبک در روستای امیرآباد لاریجان خبر داد.

مهرداد فولاد با اعلام این خبر اظهار کرد: این مجموعه تولیدی دارای ۳ سالن پرورش کبک پروازی و ۲ سالن مولد، یک سالن جوجه کشی به ظرفیت ۶ هزار قطعه و یک سالن کشتارگاه است.

وی با بیان اینکه کبک از خانواده ماکیان با خصوصیات پرندگان وحشی شکاری است، افزود: میزان پروتئین موجود در گوشت این پرنده در مقایسه با دیگر پرندگان ۵ تا ۱۰ درصد بیشتر است و انواع اسید آمینه ضروری در آن به‌ وفور یافت می‌شود، به همین دلیل در اغلب نقاط دنیا پزشکان برای بیماری‌هایی چون ضعف اعصاب، ناراحتی‌های روانی و بی‌خوابی مصرف این گوشت را توصیه می‌ کنند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمل ادامه داد: گوشت کپک به‌دلیل چربی و کلسترول بسیار پایین از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری کرده و به دلیل غنی بودن از پتاسیم، مصرف به‌ اندازه‌ آن برای افراد با فشار خون بالا مانعی ندارد. همچنین گوشت کبک می‌تواند نیاز بدن به فسفر، منیزیم، آهن و گوگرد را تأمین کند و به تقویت حافظه و قوای جنسی بیفزاید و ضعف عمومی بدن را هم برطرف سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار