با توجه به بارش سنگین برف و کولاک شدید و پیش بینی احتمال سقوط بهمن و عدم ایمنی کافی در محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه برای جلوگیری از حوادث غیر مترقبه و حفظ جان مسافران این محورها در مقاطع زمانی مختلف با هماهنگی مبادی ذیربط مسدود شد.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹ 22 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 02/11/1400 تقدیم حضور می گردد.
-------------------
فوری // لغو انسداد محور هراز
رئیس پلیس راه استان مازندران از لغو انسداد محور هراز به دلیل برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا و حماسه ششم بهمن آمل، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یدالله جهان تاب اظهار داشت: بنا به درخواست سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان آمل و همچنین مدیریت طرح های  شرکت ساخت و توسعه استان، انسداد محور هراز که مقرر شد از 2 بهمن تا 6 بهمن ماه در این محور اجرایی شود، لغو شد.
رئیس پلیس راه استان مازندران، تصریح کرد: به دلیل برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا و حماسه ششم بهمن آمل انسداد مقطعی محور هراز لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.
سرهنگ جهان تاب از رانندگان وسایل نقلیه خواست در زمان اعمال محدودیت با صبر و حوصله و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همکاری با عوامل پلیس راه ما را در اجرای ماموریت یاری کنند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند.
------------------------
امدادرسانی پلیس مازندران به خودروها و مسافران گرفتار در برف و کولاک
فرمانده انتظامی استان مازندران از امدادرسانی به مسافران و خودروهای گرفتار در برف و کولاک سنگین 2 روز گذشته در محورهای مواصلاتی استان خبر داد
سردار مرتضی میرزایی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، گفت: با توجه به بارش سنگین برف و کولاک شدید و پیش بینی احتمال سقوط بهمن و عدم ایمنی کافی در محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه برای جلوگیری از حوادث غیر مترقبه و حفظ جان مسافران این محورها در مقاطع زمانی مختلف با هماهنگی مبادی ذیربط مسدود شد.
وی تصریح کرد: با توجه به صدور اطلاعیه و هشدارهای هواشناسی و پلیس راه در خصوص وضعیت بد جوی در محورهای مواصلاتی و تاکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری و تجهیز خودروها به وسایل و لوازم زمستانی، تعدادی از خودروها در این محورها دچار مشکل شدند .
فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: با بسیج همه امکانات و تقویت گشت های انتظامی و امدادی و اعزام نیروهای کمکی از دیگر محورها به محورهای کوهستانی و برف گیر، خودروهای گرفتار در برف و مسافران در راه مانده امداد رسانی شد.
سردار میرزایی از اسکان مسافران در پاسگاه انتظامی، پایگاه های امداد و نجات جاده ای و مناطق امن و امداد رسانی به شهروندان طی دو روز گذشته خبر داد و افزود: برای پیشگیری از بروز حوادث غیر مترقبه به بیش از 70 دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک در محور های مواصلاتی استان امداد رسانی شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران اظهار داشت: با توجه به شدت بارش برف در محور کیاسر از بعد از ظهر روز گذشته این محور مسدود شد و تا اطلاع ثانوی به علت کاهش ایمنی همچنان مسدود بوده و تلاش برای بازگشایی این محور ادامه دارد .
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر محورهای مواصلاتی هراز، فیروزکوه و کندوان باز و تردد در آن جریان دارد به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد: ضمن رعایت قوانین و مقررات و تجهیز خودروها به وسایل و تجهیزات زمستانی، پلیس را در برقراری نظم و امنیت ترافیکی در محورهای کوهستانی یاری کنند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به همکاری خوب دستگاه های امدادی و خدماتی در محورهای مواصلاتی استان با پلیس راه به ویژه ماموران راهداری و هلال احمر، از همکاری خوب مردم و رانندگان و توجه به توصیه های پلیس قددرانی کرد.
سردار میرزایی همچنین از تعطیلی مدارس برخی شهرها و مناطق مازندران امروز شنبه 2 بهمن ماه به علت برف و یخبندان خبر داد و افزود: بارش برف و یخبندان در معابر، مدارس روستایی در شهرستان سوادکوه را تعطیل و آموزش در فضای مجازی دایر است.
-------------------
محور کیاسر کماکان مسدود است/ یخ زدگی و لغزندگی سطح جاده ها

رئیس پلیس راه استان مازندران از یخ زدگی و لغزندگی سطح جاده های استان با توجه به بارش برف و باران طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: محور کیاسر کماکان مسدود است
 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یدالله جهان تاب با اعلام این خبر، اظهار کرد: بارش سنگین برف طی شبانه روز گذشته در سطح محورهای کوهستانی استان موجب انسداد مقطعی محورهای اصلی از جمله کندوان – هراز و سوادکوه شد.
وی با اشاره به اعمال ممنوعیت و محدودیت های ترافیکی از جمله انسداد محورهای هراز، کندوان و سوادکوه برای پیشگیری از بروز حوادث غیر مترقبه از امداد رسانی به بیش از 70 دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
رئیس پلیس راه مازندران، تصریح کرد: با توجه به شدت بارش برف در محور کیاسر از بعد از ظهر روز گذشته این محور مسدود شد و تا اطلاع ثانوی به علت کاهش ایمنی همچنان مسدود بوده و تلاش برای بازگشایی این محور ادامه دارد
جهان تاب با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت جوی در کلیه محورها صاف و آفتابی است به ذوب برف در محورها اشاره کرد و افزود: با توجه به لغزنده بودن این محورها به رانندگان وسایل نقلیه توصیه می شود با سرعت مطمئنه تردد کنند تا دچار سانحه نشوند.
وی خاطر نشان کرد: رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی را دارند نسبت به تجهیز خودروی خود به تجهیزات زمستانی اعم از سوخت کافی، پتو، زنجیر چرخ، اطمینان از سالم بودن برف پاک کن و جیره غذایی ضروری و ... اقدام کنند.
سرهنگ جهان تاب، گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره 01121824420 به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت محورهای مواصلاتی استان است.
-------------------
کشف 29 فقره سرقت منزل با دستگیری 3 سارق در آمل

فرمانده انتظامي آمل از دستگيري3 سارق حرفه ای منزل با 29 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ ذات الله رضوانی، گفت: با عنایت به وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان موضوع در دستورکار پلیس تخصصی این فرماندهی قرارگرفت.
وی با اشاره به اینکه متهمان با شگردهای مختلف اقدام به سرقت منازل شهروندان کردند، افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات و اقدامات فنی پلیسی ، سارقان را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامي آمل ادامه داد: ماموران پس از اطلاع از مخفیگاه سارقان با هماهنگی های لازم قضائی در یک عملیات ضربتی بطور غافلگیرانه، 3 سارق را دستگیر و مقادیر زیادی اسباب واثاثیه منزل را از آنها کشف کردند.
سرهنگ رضوانی تصریح کرد: ماموران این یگان در بازجویی های بعمل آمده از متهمان به راز 29فقره سرقت پی بردند.
فرمانده انتظامي شهرستان آمل در پايان با اشاره به اینکه سارقان با تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و با قرار مناسب روانه زندان شدند، از شهروندان خواست: هشدارهای انتظامي را در بحث پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------------
قاچاقچی مواد مخدر در قائم شهر به دام افتاد

فرمانده انتظامي قائم شهر از کشف 4 کيلو گرم مواد مخدر و دستگیری یک سوداگر مرگ در آن شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ مهدی خادمی، گفت: در پی کسب خبر مبنی بر توزیع مواد مخدر توسط یکی از توزیع کنندگان موادمخدر که اهل استان های جنوب غربی کشور، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی پاسگاه علی آباد پس از شناسایی فرد مورد نظر و با بکارگیری اقدامات پلیسی و هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ظربتی متهم را در محل قرار تحویل مواد دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر تصریح کرد: ماموران پس از بازدید از خودروی متهم، 4 کیلوگرم تریاک به همراه یک دستگاه کارتخوان کشف کردند.
سرهنگ خادمی در خاتمه با تاکيد بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس در مقابله با این بلای خانمانسوز از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند.
---------------
کشف 5 تن قاچاق چوب در گلوگاه

فرمانده انتظامی گلوگاه از كشف 5 تن چوب جنگلی قاچاق در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود کلوانی درباره جزئیات این خبر،گفت: مأموران کلانتری 11 این فرماندهی در حين کنترل محور ورودي و خروجي به يک خودروی خاور مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو 5 تن چوب قاچاق کشف کردند که در این ارتباط، راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه در پایان با اشاره به اینکه قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد از شهروندان خواست : در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.
-------------------
دستگیری 2 سارق منزل در تنکابن
فرمانده انتظامی تنکابن از دستگیری 2 سارق حرفه ای منزل با 5 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامحسین شعبانی با اعلام این خبر، گفت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان تنکابن، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی تصریح کرد: در اجرای این طرح، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه 2 نفر از سارقان سرقت منزل در این شهرستان را شناسایی کردند که در یک اقدام غافلگیرانه، متهمان دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی تنکابن از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: این افراد در بازجویی های به عمل آمده به 5 فقره سرقت منزل اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ شعبانی، در خاتمه از برخورد قاطعانه پلیس با سارقان خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.
-------------------------
کشف 5 دستگاه تولید ارز دیجیتال در "محمودآباد"
فرمانده انتظامی محمودآباد از کشف 5 دستگاه تولید ارز دیجیتال به ارزش 3 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود حسین زاده اظهار داشت: در پی کسب اخبار و اطلاعاتی مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در یکی از مناطق شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل اعلام شده 5 دستگاه تولید ارز دیجیتال در حال فعالیت کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی تجهیزات کشف شده را بالغ بر 3میلیارد ریال براورد کرده اند ،تصریح کرد: در این راستا 2 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسین زاده افزود : با اشاره به مصرف بیش از اندازه انرژی توسط دستگاه های تولید ارز دیجیتال از شهروندان خواست: چنانچه اخباری در راستای راه اندازی دستگاه های تولید ارز دیجیتال کسب کردند از طریق فوریت های پلیسی110 موضوع را با ما در میان بگذارند.
-------- خبرنگارتابناک سلمان مهدوی------------------
راهکارهای پیشگیری از اختلاف‌های زناشويي
راهکارهای پیشگیری از اختلاف‌های زناشويي به قلم کارمند نرگس رضازاده (کارشناس ارشد روانشناسی)، مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری 12 بابلسر .
آرام بگیرید
لحظه‌ای که همسرتان عدالت را زیر پا می‌گذارد و شما را به صفاتی نامربوط متهم می‌کند، به‌طور طبیعی ذهن‌تان سعی می‌کند از شما دفاع کند. در چنین مواقعی شما حاضرید هر کاری انجام دهید تا ثابت کنید حق با شما است؛ اما به‌راستی آیا بالابردن صدا و ناسزا گفتن، شما را مبرا می‌کند؟
چند دقیقه آرام بگیرید و با خودتان فکر کنید چرا او چنین سخن ناعادلانه‌ای بر زبان آورده است؟ دو راه ممکن است؛ یا واقعیت را می‌داند و به نفعش است که آن را تغییر دهد یا از اصل ماجرا آگاه نیست.
در هر دو صورت، دعوا سودی ندارد. آرام بگیرید و خود را کنترل کنید. محیط دعوا را رها کنید. برای لحظه‌ای به اتاقی دیگر بروید یا منزل را ترک کنید و در هوای آزاد به گفته‌های همسرتان فکر کنید. اگر او تصوری اشتباه درباره شما دارد، روشی برای اثبات حقانیت خود بیابید؛ اما اگر او واقعیت را می‌داند و بی‌دلیل شما را متهم می‌کند، علت را ریشه‌یابی کنید و درپی حل این مسئله باشید؛ حتی اگر حرف‌های همسرتان درست است و ایرادی متوجه شما است، به اصلاح رفتارهای خود فکر کنید.
حمله نکنید
اغلب همسران نقاط ضعف یکدیگر را می‌شناسند و به‌همین‌دلیل، به‌خوبی می‌دانند اسلحه پر از حرف‌های تلخ و گزنده خود را چگونه به‌سمت همدیگر نشانه بگیرند. شاید این کار شما را تخلیه کند، ولی جایگاه‌تان را در قلب همسرتان پایین‌تر خواهد آورد.
بعضی از حرف‌ها خط قرمزهایی هستند که همسرتان هرگز مایل نیست آن‌ها را بشنود یا بر زبان بیاورد. بیان آن‌ها هنگام اختلاف و درگیری، طعنه‌هایی عمیق به رابطه شما خواهد زد. به عواقب کارتان فکر کنید و به روحیه عصبی‌تان اجازه ندهید رابطه شما را خدشه‌دار کند.
مسئولیت رفتارهای‌تان را برعهده بگیرید
عده‌ای از انسان‌ها عادت دارند به‌راحتی مسئولیت رفتارهای زشت خود را به گردن دیگران بیندازند. از شوهری پرسیدند: «چرا زنت را کتک زده‌ای؟» پاسخ داد: «تقصیر خودش است! حرف‌هایی زد که برای من هیچ راه چاره‌ای باقی نگذاشت!» یا زنی بی‌وفا در توجیه عمل ناپسند خود می‌گوید: «بی‌توجهی‌های شوهرم، مرا به این سمت سوق داد!» این درحالی است که مسئولیت عملکرد هر فردی، تنها متوجه خود او است و گناه هیچ انسانی با دیگری تقسیم نمی‌شود.
خود را جای او بگذارید
بیشتر افراد هنگام جنگ‌ و دعوا تلاش می‌کنند که فرد مقابل را مغلوب کرده و بعد او را وادارکنند که به اشتباهش اعتراف کرده و عذرخواهی کند. شاید شما هم جزو این دسته افراد باشید، اما اگر خودتان را جای همسرتان بگذارید، به‌ احتمال‌ زیاد حق را به او می‌دهید.
خانمی در خانه به‌تنهایی مشغول نظافت است و همسرش به‌همراه دوستانش، بیرون از خانه خوش می‌گذرانده، لوله آب‌خانه می‌ترکد و خانم سراسیمه به همسرش زنگ می‌زند، اما جناب شوهر تلفن‌ همراهش را خاموش کرده تا از فرصتی که با دوستانش می‌گذراند، بیشترین بهره را ببرد و کسی مزاحمش نشود. خانم خانه چند ساعتی را به‌سختی می‌گذراند و شب‌هنگام که آقا به خانه بازمی‌گردد، بساط جیغ‌ و داد خانم به پا می‌شود؛ البته خانم می‌توانست برخوردهای مناسب‌تری از خود نشان دهد، اما اگر آقا هم برای لحظه‌ای خود را جای او می‌گذاشت، به این نتیجه می‌رسید که تلفن‌همراهش را نبـاید خامــوش کنــد؛ شاید همسرش یا دیگری، به حضور او نیاز داشته باشد.
زبان خوش را یاد بگیرید
این‌ یک نقطه‌ ضعف برای هر فرد متمدن است که نتواند با زبان خوب ارتباط برقرار کند و ترجیح دهد در شرایط نامطلوب دعوا به راه بیندازد. انعطاف‌پذیر باشید و صحبت‌کردن با لحن خوب را یکی از ویژگی‌های شخصیتی خود سازید؛ حتی اگر پدر و مادرتان الگوهایی مناسب برای شما نبوده‌اند، سعی کنید روشی متفاوت در پیش بگیرید.
مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری 12 بابلسر - کارمند نرگس رضازاده (کارشناس ارشد روانشناسی)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار