مسئول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: تلفات طاعون نشخوارکنندگان وحشی در مازندران تاکنون به ۱۹۴ راس رسیده است.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 22 January 2022

به گزارش تابناک مازندران،مسئول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: تلفات طاعون نشخوارکنندگان وحشی در مازندران تاکنون به ۱۹۴ راس رسیده است.

شمار تلفات طاعون در حیات وحش مازندران به ۱۹۴ راس رسیدبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، کوروس ربیعی با اشاره به تلفات ادامه دار بیماری طاعون نشخوارکنندگان در بین جمعیت کل و بز گفت: تاکنون شمار لاشه عادی به ۱۹۴ راس رسیده است.

او افزود: این بیماری همچنان در ارتفاعات کلاردشت مشاهده شده و بحث مناطق کوهستانی و صعب‌العبور کار پایش را دشوار کرده است.

مسئول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه بحث پایش‌ها به صورت جدی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی در این زمینه به محیط زیست اطلاع دهند.

طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا طاعون بزی بیماری کشنده با واگیر بسیار بالا است که نشخوار کنندگان کوچک را آلوده می‌کند و حیوانات آلوده با علایم تب، ترشحات چشم و بینی، تورم دهان، اسهال، ذات‌الریه همراه با سختی تنفس جان خود را از دست می‌دهند.  

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار