در این رقابت‌ها که در شش وزن انجام شد، تیم کشتی آلیش مازندران نایب قهرمان شد .
کد خبر: ۱۰۲۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹ 21 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، در دیدار پایانی تیم تهران در بخش تیمی توانست با غلبه بر نماینده مازندران قهرمان نخستین دوره لیگ کشتی آلیش شد.

در این رقابت‌ها تیم هیات تهران، گلدن هاوس مازندران و تات خراسان شمالی جایگاه اول تا سوم را کسب کردند.

نخستین دوره برترین‌های لیگ آلیش آزاد کشور تحت عنوان یادواره سردار شهید حاج جواد حاجی خدا کرم به مدت ۲ روز ۳۰ دی و اول بهمن ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

همچنین این رقابت‌های نفس‌گیر عصر امروز جمعه در بخش رده‌بندی میان تیم‌های مختومقلی فراغی و تات خراسان شمالی و فینال نیز میان تیم‌های هیات کشتی استان تهران و گلدن هاوس مازندران برگزار شد.

این مسابقات در اوزان ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰، ۱۰۰ و به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم برگزار شد.

کشتی آلیش از سال‌های بسیار دور به صورت یک کشتی سنتی در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، ایران، لیتوانی، قزاقستان، … و در کل، آسیای میانه دارای ریشه بوده و در ایران نیز در مناطقی از جمله استان خراسان، گلستان، مازندران، … دارای آثار دیرینه می‌باشد.

فعالیت‌های بین‌المللی این ورزش از سال ۱۹۹۰ آغاز شد و قوانین مسابقات آن توسط بای آمان آرکین از قرقیزستان، عبدالکریم سودی از ایران، ناصر عزیزوف از ازبکستان، ویلتا کنتا تاس از لیتوانی تنظیم گردیده و در سال ۱۹۹۵ اولین دوره مسابقات بین‌المللی آلیش با قوانین متحدالشکل در کشور قرقیزستان در دوبخش مردان و زنان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار