بر این اساس استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و آذربایجان غربی در وضعیت هشدار مصرف گاز قرار گرفته‌اند.  
کد خبر: ۱۰۲۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 21 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، بر این اساس استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و آذربایجان غربی در وضعیت هشدار مصرف گاز قرار گرفته‌اند.  
آمار در چهار ماه سرد سال 1400، بین 60-70 درصد از تولید گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود. تشدید مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری موجب شده است که صنایع عمده مانند سیمان و فولاد، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها با کمبود سوخت مواجه شوند و طبق محاسبات این موضوع عدم‌النفع بیش از 20 میلیارد دلاری برای کشور در پی داشته است.

با توجه به اهمیت مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، شرکت ملی گاز در دولت سیزدهم اقدامات زیادی را از جمله بازرسی روزانه 4000 هزار اداره دولتی برای کنترل مصرف، جریمه 50 درصدی در قبض گاز ادارات دولتی پرمصرف، اصلاح تعرفه قیمت گاز بخش خانگی با تمرکز بر جریمه پرمصرف‌ها، اجرا و تکمیل طرح افزایش کارآیی موتورخانه‌ها و ... را در دستور کار قرار داده است.

* سه استان مازندران، گیلان و گلستان، پرمصرف‌ترین استان‌های کشور

اما در آخرین اقدام، این شرکت از نقشه «انحراف نسبی مصرف خانوار نسبت به سرانه مجاز اقلیمی» رونمایی کرده است. در تصویر 1 این نقشه برای روز گذشته 30 دی‌ماه آورده شده است که طبق آن به ترتیب سه استان مازندران، گیلان و گلستان جزء پرمصرف‌ترین استان‌های کشور در مصرف گاز خانگی هستند. . 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار