در اجراي اين طرح که با استفاده حداکثري از ظرفيت هاي موجود در 5 پارک و تفرجگاه عملياتي شد،10 نفر سارق 8 نفر معتاد متجاهر و فروشنده مواد مخدر،7 نفر ارازل و اوباش دستگير شدند.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳ 16 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 26/10/1400 تقدیم حضور می گردد.
------------------------
دستگیری عامل توهین به مقدسات در فضای مجازی /تقدیر امت حزب‌ الله از پلیس فتا آمل 
رئیس پلیس فتا استان مازندران ازشناسایی و دستگیری عامل توهین به مقدسات درفضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سامع خورشاد در تشریح این خبر گفت: پلیس فتا شهرستان آمل با رصد فضای مجازی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، صفحه‌ای در پوشش تبلیغات با بیش از200هزار دنبال کننده که اقدام به بارگذاری لایو زنده و پست های توهین به مقدسات می‌کرد را شناسایی کردند.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع تیم ویژه ای برای پیگیری پرونده تعیین و پس از جمع آوری مستندات و ادله مرتبط، در نهایت با انجام اقدامات اطلاعاتی فنی مالک صفحات اینستاگرام احضار و با تشکیل پرونده و تفهیم اتهام به مراجع قضائی معرفی شد.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: با رای دادگاه پیج اینستاگرامی این فرد مسدود و پس از حذف محتویات آن، متهم با قرار مناسب روانه زندان شد.
سرهنگ خورشاد درخصوص بیانه‌ی تقدیر و تشکر امام جمعه شهرستان آمل و امت حزب‌ الله و از پلیس فتا شهرستان آمل بیان داشت: مسئولان و شهروندان در این بیانیه خواستار پیشگیری از اینگونه جرایم و رسیدگی بیشتر به این آشفتگی فضای مجازی و برخورد محکم‌تر با افراد توهین کننده شدند.
وی افزود: کاربران باید اطلاع داشته باشند با توجه به اینکه اکثر کاربران فضای مجازی در کشور ما افراد مومن و متعهد هستند ولی برخی افراد غیر متعهد و سوء‌استفاده گر برای جذب دنبال‌کننده دست به هرکاری میزنند در پی کسب درآمد یا اشاعه مبتذل که با این عمل هم فضای سایبر را آلوده و موجبات آبروریزی خود و خانوده را فراهم می‌کنند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.
---------------------
کلاهبرداری اسکیمری میلیاردی در نانوایی بابل 
فرمانده انتظامی بابل از دستگیری 2 کلاهبردار اسکیمری در یکی از نانوایی های مناطق حاشیه بابل خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وصول مرجوعه قضائی به این پلیس مبنی بر برداشت غیرمجاز 500 میلیون ریال و 13 پرونده مشابه، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: ماموران در بررسی‌های تخصصی خود متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه اندازی دستگاه اسکیمر در یکی از نانوایی های شهرستان بابل، اقدام به کپی برداری از کارت عابر آن‌ها کرده و با تحصیل مال نامشروع وجوه حاصله کلاهبرداری شده، اقدام به خرید تلفن همراه، دریافت نقدی از دستگاه خودپرداز و در نهایت برای خرید رمز ارز دیجیتال استفاده می کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل با اشاره به اینکه متهمان در تاریکی شب با ماسک، کلاه و دستکش اقدام به خرید و برداشت وجه می کردند، ادامه داد: با بررسی ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا، هویت یکی از متهمان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
سرهنگ شالیکار تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه منکر هرگونه بزه انتسابی شد که در ادامه تحقیقات فنی و پلیسی صورت گرفته و مواجه با ادله انکار ناپذیر زبان به اعتراف گشود و عنوان داشت؛ با همکاری یکی از دوستانش اقدام به کپی کارت های بانکی از طریق دستگاه کارتخوان مستقر در نانوایی کرده است.
وی افزود: ماموران ضمن شناسایی همدستش با دستور قضائی متهم را دستگیر و تمامی تجهیزات دخیل در بزه انتسابی به همراه آدرس والت کیف پول الکترونیکی که وجوه مسروقه پس از شستشو تبدیل به ارز دیجیتال شده بود در منزل متهم کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداران گفت: متهمان با طراحی دستگاه اسکیمر با استفاده از سخت افزار و نصب آن بر روی دستگاه کارتخوان نانوایی اقدام به کپی کارت 30 نفر از مشتریان کردند.
سرهنگ شالیکار از شهروندان خواست هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار، حتماً رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده ‌ها خودداری کنید و فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.
--------------------
اجرای طرح پاکسازی پارک ها و تفرجگاه ها در ساری 
فرمانده انتظامی ساری از اجرای طرح پاکسازی پارک ها و تفرجگاه ها در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله حسن زاده در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: درراستای ایمن سازی بسترپارک ها و تفرجگاه ها، ماموران انتظامی شهرستان ساری در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، پاکسازی پارک ها و تفرجگاه ها را از حظور اراذل و اوباش، خرده فروشان موادمخدر و مزاحمین نوامیس در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: در اجراي اين طرح که با استفاده حداکثري از ظرفيت هاي موجود در 5 پارک و تفرجگاه عملياتي شد،10 نفر سارق 8 نفر معتاد متجاهر و فروشنده مواد مخدر،7 نفر ارازل و اوباش دستگير شدند.
سرهنگ عبدالله حسن زاده تصریح کرد: کسانی که در پارکها و تفرجگاهها اقدام به ایجاد مزاحمت برای نوامیس، خرید و فروش مواد مخدر می کنند با برخورد جدی پلیس مواجهه خواهند شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری در پایان با بیان اینکه تامین امنیت شهروندان به خصوص در اماکن تفریحی جزء خطوط قرمز پلیس می باشد از شهروندان و خانواده ها درخواست کرد هرگونه موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن مرکز فوریتهای پلیسی 110 اطلاع رسانی کنند تا اقدام لازم در این زمینه صورت گیرد.
--------------------------
دستگیری 12سارق و مالخر اموال سرقتی در جویبار 
فرمانده انتظامي جویبار از دستگیری 12سارق و مالخر اموال سرقتی در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد 
به گزارش خبرگزاری پايگاه خبري پليس، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر بیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، افزود: ماموران پس از شناسایی مناطق جرم خیز و مخفیگاه سارقان سابقه دار با هماهنگی مرجع قضائی در اقداماتی غافلگیرانه 12سارق و مالخر حرفه ای اموال مسروقه را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی جویبار تصریح کرد: متهمان در بازجویی ها در مجموع به 10 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند .
وی همچنین اظهار داشت: در این عملیات 4 موتورسیکلت و 6خودرو به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و ایجاد مزاحمت توقیف توقیف شد.
سرهنگ جعفری در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه رفتار مشکوک توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، موضوع را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.
----------------------
کشف 17 کیلوگرم حشیش در محمودآباد 
فرمانده انتظامی محمودآباد از کشف 17 کیلوگرم حشیش و دستگیری یک نفر توزیع کننده موادمخدر در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع موادمخدر در شهرستان محمودآباد، موضوع در دستورکار پلیس تخصصی مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات و تحقیقات پلیسی و شناسایی فرد مورد نظر در عملیات ضربتی  غافلگیر و مخفیگاه وی را با هماهنگی قضائی مورد بازرسی قرار دادند.
فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از کشف 17 کیلوگرم حشیش که به طرز ماهرانه ای در مخفیگاه این سوداگر مرگ جاسازی شده بود، خبر داد و گفت: در این عملیات پلیسی یک نفر توزیع کننده موادمخدر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
سرهنگ حسین زاده در پایان خاطر نشان کرد: تزلزل و تنش در خانواده ها، افزایش طلاق، نزاع و درگیری، افزایش برخی از جرایم و حتی قتل و برخی از آسیب های اجتماعی از معضلات موادمخدر است.
-----------------------
زندان، پایان راه سارقان اماکن در بهشهر 
فرمانده انتظامی بهشهر از دستگیری 3 سارق اماکن خصوصی در آن شهرستان خبر داد و گفت: متهمان با تشکیل پرونده روانه زندان شدند 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن عنایتی وقوع سرقت را یکی ازمؤلفه‌های مهم کاهش احساس امنیت اجتماعی عنوان كرد و گفت: آموزش و آگاه‌سازی از مهمترین راه‌کارهای پیشگیری از وقوع انواع سرقت است.
وی با بیان اینکه در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان ، پيگيري موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت، افزود: ماموران با بررسی شیوه و شگرد سرقت‌هاي انجام شده و تعقیب سرنخ‌ها ضمن شناسايي چهره سارقان با تعقیب و مراقبت چند روزه متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات پلیس به 12 فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: سارقان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.
سرهنگ عنایتی در پايان خاطرنشان کرد: مردم با رعايت نكات پيشگيرانه و توجه به هشدارهاي پليس مي‌توانند از وقوع بسياري از جرايم به‌ ويژه سرقت جلوگيري كنند و ناكامي مجرمان را رقم بزنند كه اين امر در نهايت افزايش احساس امنيت و كاهش وقوع جرم را به دنبال خواهد داشت.
----------------------------
دستگیری سارقان حرفه ای و سابقه دار سیم برق در تنکابن 
فرمانده انتظامی تنکابن از دستگیری 4 سارق سیم برق با 31 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری 11 موفق به شناسایی 4 سارق حرفه ای شدند.
فرمانده انتظامی تنکابن، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 31 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.
سرهنگ شعبانی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی 110 اطلاع دهند .
----------------------
اعتراف2 سارق به 10 فقره سرقت منزل در گلوگاه 
فرمانده انتظامی گلوگاه گفت: 2سارق حرفه اي منزل و کابل برق در شهرستان گلوگاه به 10 فقره سرقت اعتراف کردند 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمود کلوانی گفت: در پي سرقت هاي متعدد از منازل در نقاط مختلف شهرستان که بيشتر به شيوه و روش مشابه و با شکستن قفل هاي درب منازل شهروندان انجام مي شد، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران مبارزه با سرقت پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.
وي ادامه داد: کارآگاهان پليس تحقيقات خود را جهت دستگيري عامل یا عاملان اين سرقت ها آغاز کردند و با توجه به شيوه و شگرد نحوه سرقت، 2 نفر از متهمان سابقه دار را شناسايي کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: ماموران با هماهنگي مقام قضائي، متهمان را در يک عمليات ضربتي و غافلگيرانه در مخفيگاهشان دستگير کردند و در بازجويي هاي پليسي به10 فقره سرقت منزل و سرقت کابل برق اعتراف و با دستور قضائی، روانه زندان شدند.
سرهنگ کلوانی در پايان با اشاره به تلاش شبانه روزی پليس در راستاي شناسايي و دستگيري سارقان، تصريح کرد: شهروندان به اين نکته توجه داشته باشند که هنگام مسافرت و زماني که در منزل حضور ندارند از نگهداري طلا، وجه نقد و همچنين اموال و اشياء قيمتي و با ارزش در منزل خودداري کنند.
---------------------------

سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار