رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در ادامه خاطر نشان ساخت: تقويت گشت هاي خودرويي، کنترل مجرمان سابقه دار، ارائه آموزش همگاني و هشدار پليسي در جوامع هدف و همچنين همکاري و تعامل تنگاتنگ با شورای معتمد پلیس در پیشگیری از جرائم به خصوص سرقت احشام موثر بوده است.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱ 15 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 25/10/1400 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
انهدام باند جرایم سازمان یافته اقتصادی در مازندران/ 35 فقره جرایم اقتصادی به ارزش50 هزار میلیارد 
فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند جرایم سازمان یافته اقتصادی با 50 هزار میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد 
سردار مرتضی میرزایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر بیان داشت: در راستای مقابله با اخلالگران نظام اقتصادی و د رپی کسب خبری مبنی بر فعالیت مجرمانه و سازمان یافته یک شرکت جعلی اقتصادی، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات ماموران پلیس امنیت اقتصادی مشخص شد، اعضای این باند کلاهبرداری در پوشش یک شرکت فنی و مهندسی با تصرف غیر قانونی اراضی ملی و تفکیک غیرقانونی آن با اسناد جعلی، اقدام به فروش آن و کلاهبرداری می کنند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد این افراد با اخلال در حوزه مالی و اقتصادی از طریق فریب افکار عمومی و ایجاد ساز و کار پرداخت تسهیلات کلان و معرفی شرکت به عنوان سرمایه گذار اقدام به اخذ رشوه و کلاهبرداری از شهروندان می کنند.
سردار میرزایی، اظهار داشت: اعضای این باند سازمان یافته در بخشی دیگر از اقدامات مجرمانه خود با جستجو در سایت های فروش املاک و کالا در سایت های شیپور و دیوار، املاکی که نیاز به فروش فوری داشتند را شناسایی و با استفاده از حوالجات جعلی و با مبالغی بالاتر از قیمت واقعی، املاک را از چنگ مالباختگان خارج می کردند .
وی گفت: این باند سازمان یافته متشکل از تیم های حقوقی، داوری، حسابداری و سایر اعضای هیئت مدیره به صورت برنامه ریزی شده سعی در جلب مشارکت مردمی در 4 حوزه تصرف اراضی ملی و تفکیک غیرقانونی آن، اخلال گری در حوزه مالی و اقتصادی از طریق فریب افکار عمومی، واگذاری املاک ملی تصرفی با ارز گلیچی (پول شویی و سرمایه گذاری در فضای بین الملل برای فرار از کشور) و استفاده از حوالجات جعلی در قالب پرداخت نقدی اقدام به کلاهبرداری می کردند.
سردار میرزایی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیس امنیت اقتصادی از شناسایی تمامی اعضای این باند با 35 فقره کلاهبرداری به ارزش 50 هزار میلیارد ریال خبر داد و افزود: با هماهنگی قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به انهدام این باند سازمان یافته جرایم اقتصادی و معرفی 11 متهم این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی، خاطر نشان کرد: عزم و اراده پلیس و دستگاه قضا برای برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی جدی تر از هر زمانی است.
---------------------
کاهش 12 درصدی وقوع سرقت احشام در مازندران 
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از کاهش 12 درصدی وقوع سرقت احشام نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید محسن جعفری در جزئيات اين خبر گفت: با تلاش‌ها و فعاليت‌هاي شبانه‌روزي كاركنان کلانتری و پاسگاه های سطح استان، ميزان وقوع سرقت احشام در دی ماه سال جاري، 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی با اشاره به دستگيري 10 سارق احشام توسط ماموران انتظامی سطح استان در این مدت، افزود: تاکنون 26 راس دام از سارقان كشف شده است.
سرهنگ جعفری با تاکید بر ضرورت آگاه سازی دامداران تصریح کرد: متاسفانه بي توجهي دامداران و از سويي نبود نظارت کافي بر بازار خريد و فروش و ... زمينه تسهيل سرقت احشام را فراهم کرده است.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در ادامه خاطر نشان ساخت: تقويت گشت هاي خودرويي، کنترل مجرمان سابقه دار، ارائه آموزش همگاني و هشدار پليسي در جوامع هدف و همچنين همکاري و تعامل تنگاتنگ با شورای معتمد پلیس در پیشگیری از جرائم به خصوص سرقت احشام  موثر بوده است.
--------------------
خاموشی 24 دستگاه بیت کویین در مرغداری 
فرمانده انتظامی نکا از شناسایی و کشف 24 دستگاه بیت کویین در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قاسم عزیزی در بیان این خبر گفت: در پی کسب خبر مبنی بر فعالیت غیرمجاز تولید ارز دیجیتال، مالکان دو  مرغداری در یکی از روستاهای شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: در این راستا ماموران این شهرستان موفق به کشف دو مزرعه ارز دیجیتال شامل مقادیر زیادی تجهیزات و دستگاههای برقی متعدد از جمله تعداد24 دستگاه ماینر نصب شده به دستگاههای سوئیج شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا با اشاره به دستگیری 2 نفر در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش دستگاه های کشف شده را 8 میلیارد ریال اعلام کرده اند.
سرهنگ عزیزی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از جرائم و آسیبهای اجتماعی را جدي گرفته و در صورت مشاهده هرگونه جرم و تخلف، مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.
------------------------
کشف 30 فقره سرقت در اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی فریدونکنار 
فرمانده انتظامی فریدونکنار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با کشف 30 فقره سرقت و دستگیری 20 نفر در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن هاشم پور در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با عاملان افیونی، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان به اجرا در آمد.
وی افزود: در اجرای این طرح که به مدت 48 ساعت بطول انجامید،20 نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار در این شهرستان دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از توقیف 25دستگاه خودرو و12دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت : کشف30فقره سرقت اماکن خصوصی، منزل و داخل خودرو از دیگر توفیقات اجرای این طرح بوده است.
سرهنگ هاشم پور در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.
-------------------------
دستگیری سارقان اماکن خصوصی با 19 فقره سرقت در تنکابن 
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق اماکن خصوصی و کشف 19 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، 3 سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی تنکابن خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی به 19 فقره سرقت اعتراف کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ شعبانی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.
----------------------------
کشف 22 فقره انواع سرقت در سوادکوه 
فرمانده انتظامی سوادکوه از دستگیری 15سارق و کشف 22 فقره انواع سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله اکبری گفت: در پی وقوع چندين فقره انواع سرقت، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار مأموران انتظامي شهرستان قرار گرفت .
وي افزود: مأموران پس از بررسي هاي همه جانبه و تحقيقات گسترده پليسي موفق به شناسایي و دستگيري 15سارق حرفه ای شدند .
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه تصريح كرد: متهمان در تحقیقات به عمل آمده تاکنون به 22 فقره انواع سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ اکبری با اشاره به اينكه بيکاري، عدم درآمد کافي جهت تهيه مواد مخدر و عدم توجه مالباختگان به موارد ايمني را مي توان از دلايل و انگيزه هاي ارتکاب اين سرقت ها دانست، خاطر نشان كرد: سارقان دستگير شده پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند.
---------------------


ریشه های اختلافات خانوادگی در عصر جدید 
وضعيت خانواده در دهه هاي اخير با توجه به روند تحولات اجتماعي و فرهنگي با چالش هايي مواجه بوده است که متأسفانه بررسي برآوردها و آمارها در کشور، عملكرد خانواده را چندان مثبت نشان نمي دهند. 
ازدحام دادگاه هاي خانواده، آمار بالاي پرونده هاي ارجاعي به دواير مددكاري كلانتري ها و مراجعين اختلافات خانوادگي به مركز مشاوره پليس، روند روبه رشد طلاق و وقوع جرايم خشن مرتبط با خانواده و ... از جمله مواردي است كه نشان مي دهد سلامت خانواده تا حدودی دچار بحران و ناامني شده است.
ریشه بسیاری از مشکلات فردی و خانوادگی، عدم شناخت طرفین از یکدیگر و عدم دریافت آموزش‌های لازم در کودکی است.
کسب مهارت‌های زندگی، لازمه یک زندگی مشترک همراه با آرامش و محبت است که می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات خانوادگی جلوگیری کند.
توجه داشته باشیم که چند نکته به صورت محوری در حوزه اختلافات خانوادگی قابل تامل است، بخش مهمی از اختلافات خانوادگی مربوط به حوزه اقتصادی خانواده‌ها است. مسکن، تجملات و هزینه‌های جانبی به مشکلات اقتصادی درون خانواده‌ها مربوط می‌شود.
در حال حاضر ۳ مشکل عمده در خانواده‌ها مشاهده می‌شود که اولین و تاثیرگذارترین آن، مشکلات مالی اعم از بیکاری است که بستری برای مشکلات بیشتر می‌شود.
دومین عامل اختلافات خانوادگی، اعتیاد است که متاسفانه گرفتاری همسر، پدر یا فرزندان در این دام، باعث بروز مشکلات جدی برای سایر اعضای خانواده می‌شود.
همچنین خیانت زوجین در سنین مختلف، از دیگر علل اختلافات خانوادگی است که در این موارد شاهد هستیم فرد خیانت کار، قصد جدایی دارد و بیشتر موارد، از کرده خود پشیمان است و تلاش می‌کند همسرش او را ببخشد، اما متاسفانه به دلیل عدم یادگیری و مهارت آموزی شاهد هستیم که زوجین نمی‌توانند نیازهای یکدیگر را رفع کنند و بلد نیستند خانواده خود را مدیریت کنند.
به عنوان مثال در زندگی مشترک، باید خواسته‌ها و نیازهای دو طرف پاسخ داده شود و شرایط را در نظر گرفت بنابراین نمی‌توان در زندگی، "من" بود و باید یاد گرفت "ما" شد.
بسیاری از مشکلات فردی، ریشه در کودکی افراد دارد؛ به عنوان مثال وقتی هنوز یک کودک و نوجوان شناخت دقیقی از خود و جامعه ندارد، با در دست گرفتن تلفن همراه، وارد فضای دیگری می‌شد که می‌تواند آسیب زیادی داشته باشد؛ بنابراین ابتدا باید آموزش و فرهنگ سازی مدنظر خانوادها قرار گیرد و بعد تجهیز کردن کودکان به وسایل به روز.
در جامعه ما، مهارت‌های زندگی آنطور که باید آموزش داده نمی‌شود، بنابراین افراد بدون شناخت صحیح از خود و دیگران و بدون داشتن آمادگی‌های لازم، وارد زندگی مشترک می‌شود که ممکن است در آینده تبعات بسیاری داشته باشد.
مقایسه و چشم و هم چشمی، از دیگر مشکلات زوجین جوان است که به عنوان مثال در مناسبت های" روز زن و روز مرد"، پرونده‌هایی داشتیم که زن و شوهر از کادوی خود راضی نبودند و به خاطر مقایسه کادوهای خود با کادو سایرین، با یکدیگر به مشکل برخورده اند.
در بسیاری از موارد، سطح توقعات برابر نیست، چون آموزش کافی ندیده اند، بستر مشکلات مهم‌تر ایجاد می‌شود.
اگر مشکلات کوچک زوجین، هرچه سریع‌تر رفع نشود، شدت درگیری‌ها افزایش پیدا کرده و حتی ممکن است درگیری فیزیکی بر اثر نوسانات خلقی ایجاد شود که رفع آن‌ها قطعاَ سخت‌تر خواهد بود.
با اشاره به سنتی بودن خانواده‌ها، متاسفانه در بیشتر نقاط کشور ما شاهد این هستیم که والدین کاملا سنتی هستند، اما فرزندان و جوانان با توجه به شرایط مدرن‌تر شده اند و در واقع افراد در این میان گیر افتاده اند.
این موضوع در میان زوجین نیز دیده می‌شود، به عنوان مثال مرد بسیار سنتی است و ترجیح می‌دهد زن تنها یک مادر خوب باشد، اما زن می‌خواهند در خارج از خانه هم نقش تاثیرگذاری داشته باشد که این اختلافات ناشی از انتخاب‌های نادرست است که در آینده زوجین تبعاتی خواهد داشت.
یکی از علل اختلافات خانوادگی و شاید از مهمترین آنها، ازدواج‌های اجباری مخصوصاً بی‌توجهی به رضایت دختر باشد. این امر در جوامع سنتی و عشیره‌ای بیش از دیگر جوامع مشهود است که صدها و هزاران جوان قربانی خودخواهی‌ها و سنت‌های غلط جامعه می‌شوند.
دختر و پسری که بدون رضایت و به زور به عقد یکدیگر در آمده باشند، ازدواج‌شان فرجام خوشی نخواهد داشت. زیرا عدم تفاهم از همان ابتدای ازدواج مانع خوشبختی شده و روز به روز نیز به شدت تنفر و انزجارشان نسبت به یکدیگر افزوده می‌شود که در نتیجه زمینه اختلافات را مهیا ساخته حتی آثار آن به جامعه سرایت می‌کند.
از دیگر عوامل می توان به دخالت‌های اطرافیان مخصوصاً خانواده‌ها، یکی از مشکلات زوج‌های جوان در اوایل زندگی مشترک است. در جوامع سنتی این امر به یک معضل جدی برای خانواده‌ها تبدیل شده و همواره حوادث تلخی همچون خودکشی، قتل و طلاق را موجب می‌ شود.
متاسفانه در این جوامع گاهی زوج‌های جوان بدون کوچکترین اختلافی صرفاً بخاطر جلب رضایت اطرافیان و بزرگان فامیل ناچارند از هم جدا شوند و در واقع زندگی آنها عرصه انتقام‌گیری و اشباع حس غرور بزرگترها می‌شود در حالی‌که این عمل نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه مشکلات لاینحل دیگری نیز به آن اضافه می‌کند.
نوع دیگری از دخالت، دخالت انسان‌های منحرفی است که برای رسیدن به مقاصد شوم و غیر اخلاقی خویش با ایجاد سوءظن و فتنه‌جویی موجب بدبینی زوجین از یکدیگر شده، موجبات جدایی آنها را فراهم می‌آورند. برای این کار حتی به اعمال زشت و پستی همچون جادو و غیره نیز متوصل می‌شوند. چنین افرادی طبق فرموده قرآن مجید هیچ بهره‌ای در آخرت ندارند و کاملا افتخار همکاری با شیطان را دارا می‌باشند.
گردآورنده: سرهنگ "سید جعفر ساداتی" معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران. 

 

خبر: سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار