تا یک ماه آینده وبه شرط برطرف شدن نقاط حادثه ساز جاده جایگزین هراز زیر بار ترافیک می رود.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ 14 January 2022

به گزارش تابناک مازندران، معاون مرکزتدوین مقررات، ایمنی حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی ابرازامیداوری کرد، حداقل تا یک ماه آینده وبه شرط برطرف شدن نقاط حادثه ساز جاده جایگزین هراز زیر بار ترافیک می رود.

هرمز ذاکری درحاشیه نشست نمایندگان کمیسیون عمران مجلس، وزارت راه و شهرسازی، پلیس راه و حمل ونقل جاده‌ای و راهداری کشور با همراهی رئیس مجمع نمایندگان مازندران از جاده جایگزین بالا دست سد مخزنی هراز به خبرنگار مهر گفت: درحال حاضر برخی نواقص در داخل تونل وپس از عبور تونل در مسیرایجاد شده جاده جایگزین سد هراز وجود دارد که باید برطرف و ایمن سازی های لازم که مورد تأیید کارشناسی پلیس راه هست، انجام شود.

وی افزود: با وجود اینکه جاده موقت و بیش از ۴ کیلومتری تا تکمیل جاده اصلی جایگزین سد هراز برای تردد موقت و کم کردن ترافیک سنگین در روزهای تعطیل پیش بینی شده، برای تردد خودروها به طور کامل ایمن نیست.

وی اضافه کرد، اگر به عنوان نمونه در این مسیر کوتاه که یک دستگاه تونل نسبتاً طولانی که وجود دارد، در صورت نقص فنی برای خودروها در داخل تونل و یا توقف به خاطر هر مسئله‌ای دیگری، راه‌های برون رفت باید وجود داشته باشد.

وزارت نیرو مسئول برطرف کردن نواقص فنی جاده جایگزین سدهراز است

معاون مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل ونقل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: در شرایط فعلی وزارت نیرو که مسئولیت ساخت سد هراز و جاده‌های جایگزین آن را برعهده دارد، باید نسبت به رفع همه نواقص وایرادهایی که قطعاً به لحاظ فنی وایمنی تردد از سوی پلیس گرفته می‌شود، ازجمله تونل و ادامه مسیر برطرف کند.

ذاکری ادامه داد، در چند سال گذشته که حجم تردد وترافیک در جاده هراز به خصوص تعطیلات مناسبتی و آخر هفته زیاد شده و متأسفانه در محدوده قبل وبعد از سد در حال ساخت هراز تا شعاع حدود ۱۰ کیلومتری تردد خودروها نیز به شدت تأخیر ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ساخت جاده جایگزین وحتی موقت در موقعیت بالادست سد هراز با هدف کم کردن حجم ترافیک این مسیر بوده است، گفت: البته در بازدیدهایی که هم نمایندگان پلیس راه، سازمان راهداری و حتی نماینده شهرستان آمل هم دغدغه برای تردد داشتند، به حق بوده که باید هرچه سریع‌تر نسبت به برطرف کردن آنها اقدام شود.

نظرات نهایی باید به کمیسیون عمران مجلس گزارش شود

معاون مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل ونقل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی گفت: در بازدید وپس ازآن جلسه‌ای که با حضور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، نماینده‌های کمیسیون عمران مجلس، پلیس راه و سازمان حمل ونقل جاده‌ای وراهداری برگزار شده، مقرر شد حداقل تا ۴۸ ساعت آینده پلیس راه نظر نهایی خود را در خصوص وجود نقص‌های دیده شده و راهکارهای پیشنهادی برای تردد ایمن در جاده موقت و جایگزین به کمیسیون ایمینی راه‌های کشور اعلام کند.

ذاکری ادامه داد، پس از آن، کمیسیون ایمینی راه‌های کشور، پیرو درخواستی که کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از کمیسیون راه‌ها در خصوص این جاده داشته، اعلام خواهد کرد تا تصمیم گیری نهایی برای تردد ویا زمان نهایی تردد مشخص شود.

وی ابرازامیدواری کرد، در صورت برطرف شدن همه ایرادهای فنی مورد نظر پلیس راه توسط سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای و وزارت نیرو، این جاده دست کم تا یک ماه آینده تا نهایت تا قبل از نوروز ۱۴۰۱ زیر بار ترافیک برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار