فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از ۶۷ روز که همرزمان من آن عملیات غرورآفرین را آفریدند و سکوهای البکر و الامیه را از صادرات نفت قطع کردند و پس از آن اجرای عملیات‌های اسکورت نفتکش‌ها را انجام دادند، امروز نیز ناوگروه هفتادونهم ما در ورودی کانال سوئز در حال اسکورت نفتکش‌های ما برای صادرات نفت کشور ما هستند.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ 03 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان در مصلی امام خمینی(ره) اظهار داشت: بسیج یک فرهنگ بوده و همه مردم در همه اقشار و همه حرفه‌ها باید تلاش کنند تا فرهنگ بسیجی بودن را برای اعتلای نظام در وجود خود تقویت کنند.

وی افزود: امروز بنا بر فرمایش فرماندهی معظم کل قوا که آب‌های بین‌المللی متعلق به همه است و همه ملت‌ها باید از منافع آن استفاده کنند و با سرلوحه قرار دادن شعار قرآنی نظام ما که می‌فرماید نه ستم می‌کنیم و نه اجازه می‌دهیم کشوری به ما ستم کند، سربازان ولایی و فرزندان ما در نیروی دریایی تلاش می‌کنند تا اهداف این نظام را در جای جای این کره خاکی و دور دست پرچم با افتخار نظام ما را به اهتزاز در بیاورند.

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دریا در جامعه کنونی از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با پانزده کشور همسایه است که از این تعداد دوازده کشور مرز دریایی دارند.

رودسری ادامه داد: امروز بیش از ۹۴ درصد حمل و نقل دنیا از طریق دریا انجام می‌شود و اگر کشوری در دریا به آب‌های آزاد راه نداشته باشد، در اصطلاح به آن می‌گویند دچار یک خفگی ژئوپولیتیک شده است.

وی افزود: خدا را شاکریم که ما را در سرزمینی به دنیا آورد که در وحله اول، ملت آن محب اهل بیت هستند و در وحله دوم همه برتری‌های ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی دنیا در این نقطه از کره خاکی قرار دارد.

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه انرژی هسته‌ای، حقوق بشر و سایر موارد همه و همه بهانه است، گفت: ما امروز اگر کاری با ملت جهان نداشته باشیم، که نداریم، به علت شعار راهبردی ما که اجازه نمی‌دهیم نظام سلطه حاکم باشد و هرآنچه را که می‌خواهد بر مردم مظلوم جهان تحمیل کند، با ما مبارزه خواهند کرد و بخاطر موقعیت استراتژیک کشور ما، با ما مبارزه خواهند کرد.

رودسری یادآور شد: بنده و همکارانم به عنوان سربازان این نظام متعهد هستیم که پیرو تدابیر گهربار ولی امرمان فرماندهی معظم کل قوا در عرصه دریا به‌گونه‌ای اقدام کنیم و نیروی دریایی بسازیم که در شان ملت بزرگ جمهوری اسلامی باشد و ذره‌ای به منافع این نظام و کشورمان لطمه وارد نشود.

وی افزود: هفتم آذر یادگار معمار کبیر انقلاب است و به فرمایش ابن بزرگوار این روز به‌خاطر رشادت‌هایی که در سلسله عملیات‌های اشکان و صفری و در نهایت عملیات مروارید انجام شد، به اسم روز نیروی دریایی نام گرفت. شهدای ارزشمندی که هفتم آذر، همراه موشک‌انداز همیشه قهرمان پیکان در دل خلیج همیشه فارس آرمیدند.

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در آن برهه پای رژیم بعث را از حضور در دریا قطع کردیم و امروز همرزمان من به رژیم‌های بعث فعلی و آینده و نظام سلطه فعلی و آینده می‌گوییم که اجازه نخواهیم داد خون ارزشمند شهدای ما در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس، شهدای حرم و شهدای مدافع سلامت پای‌مال شود.

رودسری خاطرنشان کرد: ما بعد از ۶۷ روز که همرزمان من در آن عملیات غرورآفرین را آفریدند و سکوهای البکر و الامیه را از صادرات نفت قطع کردند پس از آن اجرای عملیات‌های اسکورت نفتکش‌ها را انجام دادند، امروز نیز ناوگروه هفتادونهم ما در ورودی کانال سوئز در حال اسکورت نفتکش‌های ما برای صادرات نفت کشور ما هستند.

وی افزود: امروز همرزمان من در عرصه فنی، شناورهای موشک‌انداز در عرصه زیرسطح، زیردریایی‌هایی که قادر به پرتاب مدرن‌ترین اژدرها به هوا ، پهبادهایی که گشت شناسایی انجام می‌دهند و بمب بر سر دشمن می‌ریزند را تولید می‌کنند.

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز همکاران من در مساحتی به وسعت یک و سه دهم وسعت کل کشور ما در حال رصد حرکات دشمن در اقیانوس هستند، خاطرنشان کرد: عرصه دریا به‌ویژه در زیر دریا از دانش بسیار بالایی برخوردار است، معدود کشورهایی هستند که توان ساخت نه بلکه تعمیرات زیردریایی را داشته باشند.

رودسری خاطرنشان کرد: امروز جوانان در همه نیروهای مسلح به‌ویژه در نیروی دریایی ارتش، ناوشکن‌های موشک‌اندازی را ساخته‌اند که با افتخار بیش از ۲۵ هزار مایل دریایی و ۴۵ هزار کیلومتر دریانوردی کردند، بدون آنکه در کشوری پهلو بگیرند و دست کمک به کشوری دراز کنند، از اقیانوس‌ها، کانال‌ها و دریاهای مهم عبور کردند تا به دنیا بفهمانند ایرانی مسلمان اگر بخواهد کاری را انجام دهد هیچ نظام سلطه‌ای جلودار آن نخواهد بود.

وی افزود: ناوگروه هفتادوپنجم ما بعد از حدود ۱۴۰ روز دریانوردی که در تاریخ نظامی ایران بی‌سابقه بوده، نشان دادند که عزم و جزم این ملت شریف که بخشی از آن در وجود فرزندان نیروی مسلح و نیروی دریایی تجلی پیدا کرده چنین اقدامات ارزشمندی را انجام می‌دهند و مشت محکمی به دهان یاوه‌گویانی می‌زنند که در رسانه‌ها اعلام می‌کنند نیروی دریایی ایران نمی‌تواند این ۹ هزار مایل را از خلیج فارس تا سواحل اقیانوس اطلس و سواحل قاره آمریکا دریانوردی کند، ۲۴ هزار مایل دریانوردی کردیم تا به دنیا بفهمانیم که اگر بخواهیم که می‌خواهیم فعل خواستن و توانستن را صرف کنیم به بهترین نحو صرف می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: فرماندهی معظم کل قوا در بخشی از بیانات خود فرموده‌اند که نیروی دریایی ارتش نیرویی سیاسی، بین‌المللی، علمی و نظامی است و در میدان با اقتدار حضور پیدا می‌کنیم تا مسئولان سیاسی ما دست پُر در میادین سیاسی برای عزت این نظام حرف بزنند و پای میز مذاکره بروند.

رودسری یادآور شد: ما امروز در عرصه‌های بین‌المللی در رزمایش‌های مشترک در نشست و اجلاس آیونز که بیش از ۳۸ کشور حضور دارند با عزت و اقتدار نسبت به همه کشورها، دو دوره ریاست این اجلاس را بر عهده داشتیم و اطمینان داریم همه این برکات و توفیقات به دست نمی‌آمد مگر یک ناخدای باتدبیر بر روی این کشتی با صلابت آن را هدایت می‌کرد و معتقدیم تدابیر و رهنمودهای فرماندهی کل قوا که کشتی با صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی را در این دریای پُر تلاطم با توجه به وضعیت کشورهای اطراف که می‌بینید با افتخار و عزت طی می‌کنیم.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار