اداره هواشناسی کشور اعلام کرد که از شب گذشته بارش برف در برخی استان ها آغاز شد و همچنان ادامه دارد و روزهای آینده بارشها در ۱۴ استان کشور ادامه می یابد.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ 03 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، اداره هواشناسی از بارش برف و باران در۱۴ استان و نیز ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه آینده خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی،‌ سمنان، شرق تهران، خراسان جنوبی، یزد،‌ اصفهان، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش برف و باران، وزش باد شدید موقتی،‌ گاهی رعدوبرق و در استان‌های بوشهر و هرمزگان رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای امروز از کاهش بارش در نوار غربی و گستره فعالیت سامانه در نیمه شرقی کشور خبر داد و اعلام کرد:‌ در این روز در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور کاهش محسوس دما روی خواهد داد.

این سازمان برای امروز، در سواحل مرکزی و شرقی خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، در سمنان و شرق تهران بارش باران و در ارتفاعات برف پیش بینی کرده است.

آسمان تهران نیز امروز بتدریج کاهش ابر همراه با مه رقیق پیش‌بینی شده است.

این سازمان برای فردا (شنبه) در خراسان رضوی بارش پراکنده برف و باران و در برخی نقاط هرمزگان رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی کرده است.البته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، دوشنبه ۱۵ آذر، با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در مناطق غربی، مرکزی، برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب و جنوب غرب،‌استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

تداوم فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط رعدوبرق، در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و مه آلودگی همراه با کاهش دید و کاهش دما به ویژه در نواحی شرق و شمال شرق کشور را در پی خواهد داشت که تاثیر آن برای امروز (جمعه) در استان های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، اصفهان، یزد، مازندران، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق تهران و در روز شنبه خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان را شامل می شود.

اثر مخاطره نیز احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، احتمال کولاک برف در گردنه‌های کوهستانی و احتمال تاخیر در پروازها خواهد بود.

سازمان هواشناسی به هموطنان توصیه کرده است تا از هرگونه رفت‌وآمد غیرضرور به‌ویژه در مسیرهای بین شهری، فعالیت‌های کوهنوردی و عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز و احتیاط کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار