استاندار مازندران خواستار توجه جدی دستگاه های ملی متولی این حوزه به مازندران شد و گفت: نگاه همه وزارتخانه‌ها به مازندران می‌بایست ملی شود تا شاهد رفع مشکلات ناشی از ارائه خدمات ملی در استان باشیم.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵ 02 December 2021

به گزارش تابناک مازندران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در دیدار خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی که با حضور زارعی و بابایی کارنامی، نمایندگان مردم شهرستان ساری در مجلس شورای اسلامی، رضایی، فرماندار ساری و نظری، مدیرکل راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به اینکه کمتر مرکز استانی در کشور، مشکلات مرکز استان مازندران را دارا است، اظهار داشت: باید برای جذب حداکثری بودجه های ملی تلاش کنیم، ترافیک در استان های دیگر با توجه به هزینه های صورت گرفته طی سال های اخیر روان شده است.

وی با بیان این که مازندران، به لحاظ کمیت و کیفیت تردد جزو استان های اول کشور است و برخورداری های طبیعی و مواهب الهی، میزان تردد به استان را بالا می برد، افزود: جمعیت مازندران در پیک جمعیت به بیش از ۸ میلیون نفر می رسد و موجب بروز مشکلات ترافیکی برای مردم استان و مسافران می شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تمام استان های کشور را از نزدیک دیدن کردم و می‌توان ادعا کرد که علی‌رغم ارائه خدمات ملی، هیچ استانی مثل مازندران در حوزه راه سازی فقیر نیست، یادآور شد: راه های مواصلاتی مازندران و مطالبه ایجاد آزاد راه، موضوع و ضرورتی ملی است و مردم مازندران به تنهایی به آزاد راه نیاز ندارند.

حسینی پور با بیان این که افزایش مسافران و گردشگران، طی سالهای اخیر اکوسیستم مازندران را بهم ریخته و به لحاظ روانی هم مشکلاتی ایجاد کرده است، تصریح کرد: مازندران، در واقع خانه همه ایرانیان عزیز است و مدیران وزارت راه و شهرسازی باید در برنامه هایشان، مازندران را ملی ببینند تا هم میزبانی خوب برای هموطنان و گردشگران باشیم و هم مازنی های عزیز در رفاه باشند.

وی با اشاره به این که مشکلات ترافیکی که بر استان بار شده است، آثارش در تمام حوزه ها دیده می شود و مردم ما سهمی از اقتصاد گردشگری ندارند، عنوان کرد: زباله از جمله مشکلات ناشی از این میزبانی است که باید با همراهی های ملی ساماندهی شود.

استاندار مازندران استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خصوصی و بانک ها را از رویکردها و برنامه های خود عنوان کرد و اظهار داشت: با اعتبارات دولتی صرف، نمی توان مشکلات از این نوع را سامان داد و از توانِ قرارگاه سازندگی خاتم باید برای ایجاد جاده های مناسب بیشترین استفاده صورت گیرد.

وی مشکلات روانی ناشی از ترافیک های سنگین را حق مردم مازندران ندانست و با بیان این که تحقیقات صورت گرفته در این مورد، نشان می دهد که مردم استان از این ناهنجاری بطور جدی آسیب دیده اند، گفت: در مقوله ترافیک باید به مباحث اجتماعی و روانی توجه کنیم.

حسینی‌پور بار دیگر خواستار توجه جدی دستگاه های ملی متولی این حوزه به مازندران شد و گفت: نگاه همه وزارتخانه‌ها به مازندران می‌بایست ملی شود تا شاهد رفع مشکلات ناشی از ارائه خدمات ملی در استان باشیم.

استاندار با بیان این‌که در تلاشیم تا گره ها و مشکلات ترافیکی را براساس مدیریت دیجیتال ساختارسازی و حل کنیم، گفت: زیرساخت های استان باید درست شود و با نگاه استانی به مازندران مشکلات موجود حل نمی شود و باید عزیزان در سطوح ملی بطور جدی به کمک مازندران بیایید.

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان این که حسب دستور رئیس جمهور می بایست رشد اقتصادی استان مازندران به ۱۰ درصد برسد که لازمه تحقق آن، برخورداری از زیرساخت های مناسب و ملی است، بیان داشت: مازندران در صورت نگاه ملی و عمیق توسعه محور دولت می‌تواند نیازهای ۵ استان را تامین نماید.

گفتنی است، حاضرین در این نشست نیز دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار