مدیرکل بهزیستی مازندران
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: جمعیت معلول تحت پوشش دانشگاه در این استان بیش از ۶۲ هزار نفر است که در حوزه‌های مختلف به این افراد خدمات متنوعی ارائه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰ 02 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، فرزاد گوهردهی امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت اظهار داشت: جمعیت معلول تحت پوشش استان مازندران بیش از ۶۲ هزار نفر است که در حوزه‌های مختلف به این افراد خدمات متنوعی ارائه می‌شود.

وی افزود: بیشترین معلولیت که در استان مازندران مواجه هستیم، معلولیت جسمی حرکتی است که ۲۶ هزار نفر از افراد تحت پوشش در این رنج معلولیت قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی مازندران، با بیان اینکه بیشترین افراد تحت پوشش استان معلولیت شدید هستند، گفت: نزدیک به ۲۲ هزار نفر معلولیت شدید دارند که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

گوهردهی با اعلام اینکه نوع خدماتی که ارائه می‌دهیم، خانواده محور و مرکز محور است، گفت: اولویت ما این است که بیشتر توان‌خواهان در بستر خانواده خدمات دریافت کنند که شامل خدمات مستمر و غیرمستمر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۳۴ هزار نفر از جمعیت هدف استان مازندران مستمری دریافت می‌کنند در حال حاضر نزدیک به ۱۸۹ میلیارد ریال به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: مستمری خانواده محور به ازای هر نفر یک ۱۰ میلیون ریال که ماهیانه دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال مستمری در این بخش به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت می‌شود.

گوهردهی با اشاره به راه‌اندازی پنج مرکز خانه حمایتی در استان، افزود: مازندران استان پایلوت اجرا شده و طرح آن موفق بوده و نزدیک به ۵۰ نفر از توان‌خواهان ما در این مرکز خدمات دریافت می‌کنند.

وی درباره مراکز مراقبتی شبانه‌روزی استان، گفت: هزار و ۶۰۰ تخت نگهداری در این مراکز پیش‌بینی شده است، در حوزه توانبخشی ۱۱۲ مراکز ارائه کننده خدمات داریم که ۵ هزار و ۷۰۰ نفر از جامعه هدف در این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران درباره خرید تجهیزات برای جامعه هدف استان، تصریح کرد: خرید ویلچر، سمعک، عصا مرتبط با افراد توانخواه، نزدیک به ۲۰ هزار نفر فرد داری معلولیت داریم که نیاز به تجهیزات دارند.

گوهردهی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که زمینه حضور جامعه هدف را در جامعه فراهم شود در حال حاضر دریافت ویلچر برقی یکی از درخواست‌های جدی این قشر است.

وی بیان کرد: قیمت یک دستگاه ویلچر برقی حدود ۴۰ میلیون تومان است، بنده از خیریان حوزه بهزیستی درخواست دارم که اگر قصد کمک و مساعدت دارند در این زمینه به ما کمک کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران درباره پرداخت کمک هزینه به دانش‌آموزان و دانشجویان،گفت: بسیاری از افراد تحت پوشش در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی مشغول تحصیل هستند و هزینه تحصیل آنها پرداخت می‌شود.

گوهردهی با اشاره به اهمیت تامین مسکن افراد توانخواه استان، گفت: هزار و ۲۴۰ واحد به این افراد واگذار شده است، این واحدها در اختیار افراد دارای دو معلول و سه معلول قرار گرفته است، البته این طرح یک نقصی دارد افراد باید خودشان نسبت به معرفی زمین اقدام کنند که انتظار هست این رویه اصلاح شود.

وی افزود: حدود ۴۰ درصد از دستگاه‌های اداری استان مناسب‌سازی شده‌ هستند.

انتهای پیام/پ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار