خواهران پزشک بابلی، نیکوکاران عرصه سلامت
بخشش ارثیه یک میلیاردی دو خواهر پزشک بابلی به نفع سلامت موضوعی بود که از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل مطرح شد، این دو خواهر ارثیه‌ای که از والدین مرحوم‌شان «حاج علی آقا عباس‌زاده و زنده یاد حاجیه خانم شهر بانو ظرافت» را که به آنها رسیده بود را برای بازسازی و نوسازی بخش مامایی زنان و زایمان بیمارستان شهید یحیی‌نژاد بابل اختصاص دادند.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴ 02 December 2021

به گزارش تابناک مازندران از بابل، مولود عباس‌زاده و خواهرش دو پزشک بابلی هستند که یک میلیارد تومان از ارثیه خود را به بازسازی و نوسازی بخش مامایی زنان و زایمان بیمارستان شهید یحیی‌نژاد بابل اختصاص دادند، وی درباره اقدام خیرخواهانه‌اش می‌گوید؛ کار خیر آرامش و رضایت قلبی وصف ناپذیری دارد و امیدواریم خداوند متعال باز هم ما را در مسیر انفاق و اقدام خیرخواهانه قرار دهد.

بخشش ارثیه یک میلیاردی دو خواهر پزشک بابلی به نفع سلامت موضوعی بود که از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل مطرح شد، این دو خواهر ارثیه‌ای که از والدین مرحوم‌شان «حاج علی آقا عباس‌زاده و زنده یاد حاجیه خانم شهر بانو ظرافت» را که به آنها رسیده بود را برای بازسازی و نوسازی بخش مامایی زنان و زایمان بیمارستان شهید یحیی‌نژاد بابل اختصاص دادند.
این خواهران خیر بابلی که گویا انفاق و اقدامات سخاوتمندانه در خانواده ‌آنها موروثی بوده است، همچون پدر و مادر مرحوم‌شان فرا گرفتند و همواره تلاش می‌کنند شاگرد ممتاز کلاس انفاق و ایثار باشند.
*بازسازی بخش مامایی بیمارستان یحیی‌نژاد بابل/ اهمیت ارتقای خدمات ارائه شده به بیمارستان در شرایط خاص کرونایی
دکتر خانم مولود عباس‌زاده یکی از خواهران خیر سلامت بابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص انگیزه خود از این اقدام خیرخواهانه گفت: برای جلب رضایت خداوند متعال و خشنودی روح والدین مرحومم که در زمان حیات‌شان به اقدام خداپسندانه اهتمام جدی داشتند و همچنین به منظور خدمت‌رسانی به همشهریانم بنده و خواهرم تصمیم گرفتیم نخستین مبلغ دریافتی از سهم ارث خود را به امر بازسازی بخش مامایی بیمارستان شهید یحیی‌نژاد بابل اختصاص دهیم‌.
وی که به همراه خواهرش سال‌ها در حوزه سلامت به مردم ارائه خدمت می‌کنند، درباره چرایی کمک به حوزه سلامت و خاصه بیمارستان یحیی‌نژاد بابل گفت: دوران رزیدنتی‌ام را در بیمارستان یحیی‌نژاد بابل سپری کرده‌ام و با ظرفیت و امکانات این بیمارستان کمی آشنا بودم و به عقیده بنده و خواهرم در شرایط خاص کرونایی ارتقای خدمات ارائه شده به بیمارستان بیش از پیش حائز اهمیت بود از این رو تصمیم گرفتیم که در این حوزه اقدام کنیم.
*تأمین تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل بیمارستان امام تهران
این خیر نیک‌اندیش بابلی که انفاق و ایثارش محدود به تجهیز و بازسازی بخش زایمان بیمارستان یحیی‌نژاد بابل نیست، اظهار کرد: از خداوند متعال به شکرانه این خدمت قدردانی می‌کنم که ما را واسطه کمک به همنوع قرار داده است.
در زمان حیات پدر هم در حوزه‌های مشابه اقداماتی داشتیم که برای اینکه نیت‌ ما از کار خیر خالص بماند از پرداختن به جزئیات انفاق خودداری کرده‌ایم اما نمونه‌ای از این اقدامات که شما مُصر به بازگو کردن هستید، تأمین تجهیزات مورد نیاز اتاق عمل بیمارستان امام خمینی تهران است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث کرونا هم شاهد دست‌های مهربان زیادی بودیم که به کمک بیماران شتافتند و ما هم که نیازمندی‌های درمان بیشتر احساس کردیم در کنار سایر مردم خیراندیش از کمک‌های نقدی و غیرنقدی خودمان دریغ نکردیم.
مادر مُشوق و مُبلغ کارهای خیران خواهران خیر بابلی
عباس‌زاده با اشاره به اینکه مادرشان در زمان حیات مشوق و مُبلغ کارهای خیر بوده است، اضافه کرد: کار خیر و نیکوکاری از ارزش و ثواب زیادی برخوردار است و باعث گره‌گشایی در امور زندگی می‌شود.
ضرب‌المثل «تو نیکی می‌کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز» در زمره ضرب المثل‌هایی بود که زنده‌یاد مادرم همیشه آن را تکرار می‌کردند به اعتقادات ما رسوخ کرده است و در باور ما هم نهادینه شد، از این رو همیشه تلاش کردیم در این امر توصیه مادر را آویزه گوش‌مان کنیم.
* تأثیرمعنوی انفاق قابل وصف و بازگویی نیست/بازخوردهای مثبت اطرافیان درباره اقدام خداپسندانه
این خیر نیک‌اندیش بابلی به رضایت قلبی خود از بازسازی بیمارستان زادگاه‌ خود اشاره کرد، گفت: خیلی خوشحال هستیم که در این زمینه نقش‌آفرین بودیم، تأثیر معنوی انفاق قابل وصف و بازگویی نیست و آرامش و رضایت قلبی وصف ناپذیری دارد و امیدواریم خداوند متعال باز هم ما را در مسیر اتفاق و اقدام خیرخواهانه قرار دهد.
وی با بیان اینکه بازخوردهای اطرافیان درباره این اقدام خداپسندانه مثبت بوده است،گفت: بازخوردهای مثبت زیادی را از اطرافیان‌ در قبال این کار دریافت کردیم و خانواده نیز من را در این امر تشویق کردند.
*باقیات صالحات برتر از مال و فرزند است
عباس‌زاده با تأکید بر ضرورت پیشی گرفتن از یکدیگر در کار خیر، و در پاسخ به این سوال که چرا این مبلغ را صرف رفاه بیشتر خود و فرزندان خود نکرده‌ است، تصریح کرد: باقیات صالحات حسنه‌ای است که از مال و فرزند برتر است و پرونده انسان را تا ابد باز نگه می‌دارد و باید در انجام کار خیر تا جایی ممکن از هم سبقت بگیریم از این رو آرامش در کار خیر قابل قیاس با هیچ آرامش دیگری نیست.
وی در پاسخ به این سوال که اگر باز هم توفیق خدمت‌رسانی به زادگاه‌تان را داشته باشید کمک‌ خود را صرف چه بخشی می‌کنید، گفت: اگر خداوند توفیق دهد بازهم به تأمین و تجهیز و بازسازی مراکز درمانی کمک خواهم کرد.
درس همنوع دوستی از پدر و مادر
وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطر پدر و مادر مرحومش، بیان کرد: از پدر و مادرمان آموختیم که نسبت به مشکلات اطرافیان بی‌تفاوت نباشیم و اگر در جهت گره‌گشایی از هموطنان کاری از دست‌مان برمی‌آید از همنوعان خود دریغ نکنیم.
این بانوی خیر بابلی افزود: نیکی به دیگران و کمک به موسسات خیریه برای گره‌گشایی مشکلات از جایگاه بالایی برخوردار است و باید تبدیل به ارزش و فرهنگ عمومی در جامعه ما شود.
*افراد مرفه جامعه در کار خیر از هم سبقت بگیرند
عباس‌زاده یادآور شد: انجام کارهای خیر طمأنینه قلبی و شادی تمام نشدنی را به ارمغان می آورد از این رو به همه افراد مرفه جامعه که در انجام کار خیر مردد هستند، توصیه می‌کنم این شادی را از خودشان دریغ نکنند و در کار خیر از هم سبقت بگیرند.
وی در توصیف ارادت خود به شهر و همشهریان خود گفت: شهرم بابل و شهر بهار نارنج را خیلی دوست دارم و با وجود اینکه سال‌های زیادی را در تهران زندگی کردم اما تعلق خاطر زیادی به شهر بابل دارم.
*بابل مملو از افراد نیکوکار و خیر
عباس‌زاده ادامه داد: ارادتم به همشهریانم زیاد است و افتخار می‌کنم در دیاری متولد شدم که مملو از افراد نیکوکاران و خیرخواه است که نسبت به همنوع خود دغدغه‌مند هستند.
این خیر بابلی ضمن قدردانی از رئیس بیمارستان یحیی‌نژاد بابل دکتر سالکی و هیأت امنای موسسه خیریه این بیمارستان گفت: از پرسنل این بیمارستان که زمینه انجام کار خیری را فراهم آوردند سپاسگزار هستم.
خانم مینا و مولود عباس‌زاده خیران نیک اندیش بابلی یک‌میلیارد تومان از ارثیه خود را به بازسازی و نوسازی بخش مامایی زنان و زایمان بیمارستان شهید یحیی‌نژاد بابل اختصاص دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار