نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تبلیغی و روشنگرانه طلاب و روحانیت در فضای مجازی گفت: متاسفانه نمایندگی شورای عالي فضای مجازی در استانها نداریم که این‌ یک نقص است و باید نمایندگی شورای عالی فضای مجازی در مازندران ایجاد شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ 01 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار حجت الاسلام رضا عزت‌زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات کشور و هئیت همراه با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو و دهم آذرماه سالروز مجلس اظهار داشت: تبلیغات در کشور جدی گرفته نشد و خیلی به آن توجه نشده است. تبلیغات خیلی مسئله مهمی است و تبلیغات را به امپراطوری تبلیغات و خبرگزاری‌ها تعبیر می‌کنند.

وی افزود: در این شرایط باید از همین الان با ترسیم یک چشم‌انداز ۳۰ ساله نسبت به ایجاد بسترهای مناسب در حوزه تبلیغات اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اقدامات تبلیغی بسیار گسترده است، گفت: یکی از ابزارهای تبلیغات حوزه هنری و زبان هنر بوده که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

محمدی لائینی با اشاره به اينکه باید تبلیغات نوین براساس چشم‌انداز ۳۰ سال آینده تدوین شود، گفت: باید از ظرفیت طلاب نوجوان و جوان در حوزه تبلیغات رسانه‌ای استفاده شود. باید مبلغین مشرف به فضای مجازی تربیت و از ظرفیت آنها در بحث روشنگری و بصیرت‌افزایی در فضای مجازی استفاده شود.

وی با بیان اینکه یکی از نواقص موجود در حوزه فضای مجازی نبود نمایندگی شورای عالی فضای مجازی در استان‌ها است، افزود: باید نمایندگی شورای عالی فضای مجازی در مازندران ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: باید نکات آموزشی و پیشگیرانه جهت جلوگیری از بروز آسیب‌های مختلف در حوزه‌های مختلف دینی، اخلاقی، اجتماعی برای آحاد مردم تبیین شود.

محمدی لائینی تصریح کرد: وقتی نظام در عمل به شعائر خود موفق نباشد، رویش‌های علف هرز گونه طبیعی است. موفقیت دولت در حوزه‌های مختلف می‌تواند در حوزه فرهنگی نیز تأثیرگذار باشد.

سند ملی مسجد تدوین شده است

حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید با توجه به ظرفیت و نیاز زمانه و تحولات در دوره مختلف، فرهنگی و اجتماعی، نیازها، آسیب‌ها و هجمه‌های دشمن، تبیین اسلام ناب و رصد هوشمندانه تحرکات دشمن به فعالیت می‌پردازد، اظهار داشت: طبق تجربه ۴۰ ساله شکل گرفته، سازمان تبلیغات با همت جهادی متناسب با ظرفیت‌ها فعالیت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه یکی از عرصه‌ها، تبلیغ وسیع به شمار می‌رود، افزود: حضور مبلغان، شبکه هیئت‌ها، مجموعه کارهای تعلیم و تربیت، فعالیت‌های در زمینه‌های فرق و ادیان از جمله ظرفیت‌های این سازمان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مسجد به عنوان پایگاه در حل مسائل اجتماعی مردم و محله باید رسمیت شناسیم، گفت: در این ۴۰ سال به دلایل مختلف رقبایی برای مسجد شکل گرفته است ولی امروز مسجد زبانزد خاص و عام است و امیدواریم با تدوین سند ملی مسجد و اجرای آن شاهد تحولاتی در این عرصه باشیم.

حجت الاسلام زمانی یادآور شد: تلاش سند ملی مسجد براین است که راهبردها و چارچوب‌هایی را تدوین کند و امیدواریم این سند زودتر رونمایی شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با مهرواره اوج اشاره کرد و گفت: بین ۴۵ تا ۵۰ هزار مسجد در این طرح شرکت کردند و ۱۰۰ هزار هیئت ثبت شده و ۹۰ هزار مداح فعال وجود دارد.

وی ادامه داد: در مسئله هیئت ۱۲ شبکه تخصصی در کشور وجود دارد وهرکدام می‌توانند ظرفیت عظیمی برای فرهنگ سازی باشند.

وی تصریح کرد: در حوزه فرق و ادیان و مذاهب ظاله یاید این افراد را به عنوان بیمار عقیدتی و سیاسی معرفی کنیم و پیشنهاد ما راه اندازی کلینیک درمانی است و از طریق دستگاه‌های فرهنگی به این کلینیک ارجاع می‌شوند.

حجت الاسلام زمانی یادآور شد: آشناکردن اهل سنت با مسائل انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی از جمله برنامه‌ها است.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار