اداره هواشناسی مازندران در این اخطاریه نسبت به آب‌گرفتگی معابر عمومی هشدار داده و مسئولان و شهروندان را به پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها، مقاوم‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹ 01 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، اداره هواشناسی مازندران سطح هشدار آب‌گرفتگی معابر استان را نارنجی اعلام کرد و خواستار اتخاذ تدابیر جدی پیشگیرانه ازجمله پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی شد.

 اداره کل هواشناسی مازندران دروز سه‌شنبه، در اطلاعیه‌ای با هشدار سطح نارنجی اعلام کرد که با تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی همراه با عبور موج در تراز میانی جو، شهروندان مازندرانی از بامداد پنجشنبه 11 آذرماه تا صبح جمعه 12 آذرماه شاهد بارش باران گاهی رگباری همراه با رعدوبرق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی، مواج و طوفانی شدن دریا خواهند بود.

در همین اطلاعیه آمده که دمای هوا بین 10 تا 15 درجه کاهش پیدا خواهد کرد و در مناطق مرتفع بالای 1300 متر بارش مخلوط باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه نسبت به آب‌گرفتگی معابر عمومی هشدار داده و مسئولان و شهروندان را به پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها، مقاوم‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرده است.

همچنین هواشناسی به صاحبان دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها توصیه کرد که طی این دو روز نسبت به آماده‌سازی سیستم گرمایشی اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده تا 10 روز آینده سامانه سرد بارشی که به مرکبات آسیب وارد کند، نخواهیم داشت.

جدول پیش‌بینی هواشناسی مازندران هم نشان می‌دهد با خروج هوای سرد و بارانی در پایان هفته آسمان استان برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش دما خواهد بود.  

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار