متاسفانه خواست غیر منطقی انتقال آب دریای مازندران به استان سمنان به یک معضل اساسی بدل شده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶ 29 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، سد فینسک یکی دیگر از طرح‌های بحث برانگیزی است که از سال‌ها پیش، با هدف تامین آب شرب منطقه سمنان در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته بود وحتی. ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به اجرای پروژه احداث سد فینسک تخصیص داده شده است

 با اجرای این پروژه مازندران خوزستان دیگر می‌شود!

اگر قرار بود با سدسازی مشکل کم آبی رفع شود امروز خوزستان چنین وضعیتی نداشت.

 به نظر می رسد هدف نهایی ساخت این سد توسعه صنعت و کشاورزی و افزایش قیمت اراضی استان سمنان است و آب شرب صرفا یک بهانه است. 
مساله سمنان یا مازندران مطرح نیست. مخالفت با اجرای این طرح‌ ویرانگر هرگز نگاه قومیتی و بومی نیست مساله صرفا صیانت از منابع زیستی، امنیت و منافع ملی کشور است.

چرا واقعا عده‌ای بر اجرای این طرح از پیش شکست‌خورده و غلط این گونه پا فشاری می کنند باید نمایندگان استان‌های شمالی خصوصا نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با یکپارچگی و اتحاد به‌دوراز نگاه‌های سیاسی در مقابل چنین تعرضاتی به ایستند تا دیگر شاهد چنین اقداماتی نباشیم که بستر را برای تنش‌های اجتماعی فراهم خواهد آورد.
استاندار نماینده عالی دولت در استان است و بیراه نیست از ایشان مطالبه گری کنیم و بخواهیم که به گوش عزیزان برسانند، زیاده‌خواهی‌های آب و انرژی از سمت هر استانی که باشد، بیش از آنکه گواه رشد و توسعه باشد نشانه توسعه نامتوازن است. نه‌تنها برای مازندران بلکه برای ایران باید گوشزد کردکه این دست راه‌حل‌ها فقط زمین بحران را عوض می‌کند و زمان آن را به تعویق می‌اندازد. هرچند اکنون هم برای مازندران دیر است.   

 

حسین احمدی

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار