طي هشت ماه ابتداي امسال و در مقايسه با سال گذشته، توليد انرژي خالص نيروگاه شهيدسليمي نکا حدود 9 درصد افزايش يافت.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸ 29 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، محسن نعمتی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نيروگاه شهيدسليمي نکا در هشت ماه ابتداي امسال بالغ بر 7 ميليارد و545 ميليون و 848 هزارکيلووات ساعت انرژي خالص توليد کرد.

مديرعامل شرکت مديريت توليد برق نکا با اعلام اين خبر افزود: مجموع انرژي خالص نيروگاه در هشت ماه ابتداي امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 9 درصد افزايش داشت.

نعمتي با اشاره به اينکه در هشت ماه اخير 74 درصد انرژي توليد شده در واحدهاي بخاري و حدود 26 درصد در واحدهاي بلوک سيکل ترکيبي بدست آمده است ابراز داشت: با توجه به دشواري و حساسيت بسيار زياد نگهداري و بهره برداري واحدهاي بخار با گذشت بيش از 4 دهه و واحدهاي گازي با بيش از 3 دهه کارکرد، بدليل قدمت و عمر بالاي تجهيزات، حفظ آمادگي واحدهاي اين نيروگاه براي توليد پايدار انرژي کار آساني نيست و لذا با توجه به نياز شبکه برق کشور و عليرغم همه محدوديتهاي موجود بويژه در شرايط سخت مقابله با ويروس کرونا، تا حد امکان تلاش شد تعميرات هاي غيرمترقبه در کوتاهترين زمان ممکن انجام و با همدلي و فعاليت جهادي و شبانه روزي کارکنان نيروگاه، تمامي واحدهاي نيروگاه جهت توليد پايدار برق در مدار توليد باشند. وي با بيان اينکه تعميرات مياندوره اي واحدهاي بخار نيروگاه طبق برنامه و روال ساليانه درحال انجام است ادامه داد: در هشت ماه ابتداي امسال حدود 74.5 درصد انرژي تعهدي سالانه نيروگاه طبق  برنامه محقق شد.                                 

به گزارش تابناک، نيروگاه شهيد سليمي نکا با 4 واحد بخاري به ظرفيت هرکدام 440 مگاوات، دو واحد گازي به ظرفيت هر يک 137.6 مگاوات و يک واحد بخار سيکل ترکيبي با ظرفيت 160 مگاوات، بيش از 4 درصد از برق کشور را تامين مي کند.            

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار