نماینده ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامي گفت: مجلس اعلام آمادگی کرده هم به دولت آیت‌الله رئیسی و هم مجموعه‌های تحت نظارت‌شان به‌ویژه وزارت کار و تعاون که تولی‌گری اشتغال و کسب و کار را در کشور دارد؛ کمک کند.
کد خبر: ۱۰۱۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 25 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، علی بابایی کارنامی امروز در دیدار آیت‌الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین دغدغه امروز کشور مسئله اشتغال بوده و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نقش مهم و اثرگذاری در تربیت نیروهای مهارت‌آزموده و کاربلد و هدایت آنها به سمت بازار کار دارد.

وی افزود: در یک دهه اخیر نواقصی در بحث آموز و مهارت به‌ویژه در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اتفاق افتاد و تغییر مدیریت در این بخش و حضور حسینی‌نیا آن‌هم به جهت علاقه‌مندی ایشان می‌تواند علاوه بر رفع آن نواقص سبب ثبت اتفاقات مبارک و رشد و توسعه کشور شود.

نماینده ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامي خاطرنشان کرد: مجلس اعلام آمادگی کرده هم به دولت آیت الله رئیسی و هم مجموعه های تحت نظارت‌شان به‌ویژه وزارت کار و تعاون که تولی‌گری اشتغال و کسب و کار را در کشور دارد؛ کمک کند.

بابایی کارنامی ادامه داد: مازندران از ویژگی‌های منحصربفرد در بخش‌های مختلف برخوردار بوده اما با عقب‌ماندگی نیز مواجه است.

وی افزود: مازندران حدود ۴۰ درصد قطب صنعت و کشاورزی بوده و بیش از ۵۰ درصد گردشگری اما اکنون این وضعیت ۵۵ درصد تغییر کرده است.

نماینده ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامي گفت: در بحث خدمات، کشاورزی زیر ۲۰ درصد و در صنعت نیز حدود ۳۰ درصد، اما در گردشگری بالای ۵۰ درصد که نیازمند ورود جدی در این حوزه و مهارت‌آموزی در این بخش است.

بابایی کارنامی تصریح کرد: این پیام را می شود دریافت کرد که در بحث اشتغال خُرد  و فضای کسب و کار خُرد به‌ویژه با رویکرد گردشگری در استان مهارت افزایی صورت گیرد..

وی افزود:  نیاز است سازمان آموزش فنی و حرفه ای به طور جد در این حوزه ورود پیدا کند.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار