رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با بیان اينکه فضای مهارت‌آموزی و فرهنگ مهارت‌آموزی باید گسترش و به معارف عمومی تبدیل شود، گفت: بسته‌های مهارت‌آموزی ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشجویی تدوین شده است.
کد خبر: ۱۰۱۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴ 25 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، غلامحسین حسینی‌نیا پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله لائینی نماینده ولی فقيه در مازندران اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشوری سازمانی است که در مباحث توسعه‌ای کشور می‌تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: فضای مهارت‌آموزی و فرهنگ مهارت‌آموزی باید گسترش و به معارف عمومی تبدیل شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای ادامه داد: رهبر انقلاب می‌فرماید، علاوه بر علم به پنجه‌های کارآمد نیاز داریم و بررسی کشورهای مختلف نشان می‌دهد که پنجه‌های کارآمد هستند که باعث رشد آنها شده و آن‌هم بخاطر درک فرمایشات حضرت آقا بوده است.

حسینی‌نیا گفت: در یک برهه از زمان همه نگاه‌ها به سمت هدایت فرزندان به دانشگاه برای حضور در رشته‌های نظری بوده اما امروز در این برهه از زمان خانواده‌ها فهمیدند که فقط علم کافی نیست و جامعه به مهارت نیز نیاز دارد.

وی افزود: حدود ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح کشور فعال است که ۱۳ هزار نیرو در آن فعالیت دارند و بیش از نیمی از آن مربی هستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سراسر کشور داریم، خاطرنشان کرد: برای اولین بار دبیرخانه شورای عالی آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی کشور به سازمان فنی و حرفه ای ‌کشور داده شد.

حسینی‌نیا با اشاره به اینکه بیش از ۲۴ دستگاه و نهاد در کشور مشغول مهارت آموزی هستند، گفت: بیش از ۴ میلیون از جمعیت کشور ما جوان دانشجوی در حال تحصیل هستند که یک ثروت بزرگ در کشور هستند و کمتر مورد توجه قرار گرفتند و با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان آنها را به نیروهای مولد برای توسعه کشور تبدیل کرد.

وی افزود: برنامه جدیدی برای مهارت‌آموزی دانشجویان در حال تحصیل طراحی شده تا پایان تحصیلات بتوانند یک مهارتی که دلخواه آنها است فرا بگیرند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: برنامه‌های خوبی برای سربازان، فارغ‌التحصیلان دانشجویی، زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته و دیگر گروه‌های هدف تدوین و تعریف شده که با تامین اعتبار و اجرای آن از سال آینده گام مهمی در حوزه مهارت آموزی و توسعه کشور برداشته می‌شود.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار