اخبار انتظامی استان مازندران از سوی معاونت انتظامی استان مازندران در اختیار خبرنگار تابناک قرار می گیرد .
کد خبر: ۱۰۱۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱ 24 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در تاریخ سوم آذر تقدیم حضور می گردد.

----------------
مخلان نظم و امنیت در نکا دستگیر شدند
فرمانده انتظامی شهرستان نکا ازدستگیری عاملان اخلال در نظم و امنیت عمومی و تخریب اموال دولتی در این شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر درگیری و اخلال در نظم و امنیت یکی از مراگز درمانی این شهرستان بلافاصله ماموران کلانتری 11 به محل اعزام شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: در این درگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت اجتماعی در این مرکز با هم درگیر و موجب بروز خسارت به اموال عمومی و اخلال در نظم و امنیت عمومی شدند.
سرهنگ عزیزی تصریح کرد: با حضور ماموران این افراد که دارای سوابق متعدد کیفری، از جمله اخلال در نظم و امنیت بودند، در اقدامی ضربتی دستگیر شدند.
وی در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به کسانی که بخواهند نظم و امنیت عمومی را به مخاطره بیندازند هشدار داد: امنیت و آسایش مردم خط قرمز پلیس است و کسانی که بخواهند آن را به مخاطره بیندازند به شدت و برابر قانون برخورد خواهد شد.

----------------

کشف 5 تن چوب جنگلی قاچاق در "جویبار"
فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از كشف 5 تن چوب قاچاق در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "غلامرضا جعفری" در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از تخریب منابع ملی و طبیعی، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی تصريح کرد: ماموران با اقدام اطلاعاتی موفق به شناسایی یک قاچاقچی محصولات جنگلی و کشف محل دپوی چوب های قاچاق توسط متهم شدند.
سرهنگ جعفری از کشف 5 تن چوب جنگلی قاچاق از نوع ممرز، بلوط و اوجا در بازرسی از محل خبر داد و اظهار داشت: ضمن تحویل چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.

----------------

دستگيري سارق سیم برق در سوادکوه شمالی
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از دستگيري سارق حرفه ای سیم برق با 12 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "حمیدرضا فرهودی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: پس از وقوع سرقت هاي متعدد سیم برق از شبکه های توزیع در سطح شهرستان، بررسي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي تصريح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس آگاهی با تلاش شبانه روزي و بکار گيري گشت هاي نامحسوس موفق به شناسایی یک سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
سرهنگ فرهودی در ادامه اظهار داشت: در عملياتي غافلگيرانه متهم دستگیر و در بازجويي هاي به عمل آمده به 12 فقره سرقت سیم و کابل برق در محدوده این شهرستان اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، در پايان با تاکید بر رعايت هشدارها و توصيه‌هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

----------------

سوداگر مرگ در آمل به دام افتاد
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری قاچاقچی مواد مخدر و کشف 9 کیلوگرم مواد مخدر تریاک در این شهرستان خبر داد .
سرهنگ "ذات ا... رضوانی"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت:در اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، افزود: ماموران پس از هماهنگی های قضائی متهم را در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی 9 کیلوگرم تریاک کشف کردند.
وی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد، اظهار داشت: مواد مخدر ريشه اخلاق را در جامعه مي سوزاند و ره آورد آن تزلزل خانواده ها و نگراني و ناامني شهروندان و در نتيجه تنزل امنيت انساني آنان مي شود.
سرهنگ رضوانی در خاتمه از شهروندان خواست: برای پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی ناشی از مواد مخدر با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

----------------

دستگيري 2 سارق منزل با 11 فقره سرقت در نوشهر
فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از دستگيري 2 سارق حرفه‌اي منزل با 11 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "اکبر درویشی " در گفت‌و‌گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان ، دستگيري متهمان دردستورکار ماموران دايره مبارزه با سرقت پليس آگاهي اين شهرستان قرارگرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، ادامه داد: ماموران پليس آگاهي پس از بررسي های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی ماموران موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
سرهمگ درویشی تصریح کرد: متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازجويي هاي به عمل آمده به 11 فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کردند.
وی از کشف اموال مسروقه به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامي نوشهر در خاتمه به شهروندان توصيه کرد: مراقبت‌هاي لازم در خصوص پيشگيري از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 به پليس اطلاع دهند.

----------------

اجراي طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سوادکوه
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از کشف 5 کیلو تریاک در اجراي طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازي مناطق آلوده اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله اکبری در تشريح جزئيات این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با سوداگران مرگ، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در یکی از مناطق جرم خیز این شهرستان به اجرا در آمد.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، افزود: در اجرای این طرح، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی 7 سوداگر مرگ در این شهرستان شدند.
سرهنگ اکبری، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان در مجموع 5 کیلو و 602گرم انواع موادمخدر کشف شد.
وی در ادامه از معرفی متهمان به مرجع قضائی خبر داد و هدف اصلي اجراي طرح هاي ارتقاء امنيت اجتماعي را پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز دانست .
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه در خاتمه با قدردانی از همکاري شهروندان در اجرای طرح بيان داشت: همکاری و تعامل شهروندان با پلیس نقش موثری را در برقراری نظم و امنیت اجتماعی در جامعه دارد.

----------------

درخشش کشتی گیران پلیس مازندران در مسابقات ارتش های جهان
فرمانده انتظامی استان مازندران در پیامی درخشش کشتی گیران مازنی در مسابقات ارتش های جهان(سیزم) را تبریک گفت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، کشتی گیران آزادکار فرماندهی انتظامی استان مازندران که در قالب تیم نیروهای مسلح در مسابقات جهانی سیزم شرکت کردند موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی شدند.
سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران ضمن تبریک کسب این موفقیت به قهرمانان این مسابقات، کارکنان انتظامی و جامعه وررشی استان مازندران، موفقیت روز افزون این عزیزان را در تمامی مراحی زندگی آرزو کرد .
وی اظهار داشت: نیروی انتظامی همیشه قهرمان مسابقات سخت اجتماعی و امنیتی است و با حضور موثرکارکنان ناجا درجامعه است که امروز شاهد پیشرفت های علمی، ورزشی ، فرهنگی،اجتماعی و همچنین آرامش و آسایش مطلوب در جامعه هستیم .
محمد مهدی یگانه جعفری، فریبرز بابایی و محمدحسین محمدیان با مربیگری سروان "علی سراجی" از فرماندهی انتظامی و سروان "محمد یوسفی" از فرماندهی مرزبانی استان مازندران از اعضای تیم کشتی نیروهای مسلح از استان مازندران در این مسابقات بوده اند .

----------------

کشف انبار احتکار کالا در قائم شهر
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف انبار احتکار پلاستیک به ارزشی بالغ بر 40 میلیارد ریال در شهرستان قائم شهر خبر داد .
سرهنگ "محمد محمدپور" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستاي طرح سراسری مبارزه با قاچاق و احتکار کالا و در پي رصدهای اطلاعاتي بعمل آمده ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان قائم شهر موفق به شناسایی یک محتکر انواع کالاهای پلاستیکی در آن شهرستان شدند.
وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی قائم شهر ضمن کشف انبار متعلق به متهم موصوف ، پس از هماهنگی های قضائی و با همکاری کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت در بازید از محل مورد نظر مقادیر قابل توجهی کالای پلاستیکی کشف کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان مازندران ارزش کالاهای احتکار شده توسط متهم را بالغ بر 40 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ محمدپور در خاتمه با اشاره به این که هدف از احتکار و قاچاق کالا منفعت طلبی و سوء استفاده از نیازمندی های عمومی است،از مردم خواست: در صورت شناسایی محتکران و عاملان ایجاد ناامنی در نظام اقتصادی جامعه، مراتب را به مراجع قضائی و انتظامی اطلاع دهند.

----------------

سارق مغازه در بابلسر ناکام ماند
فرمانده انتظامي شهرستان بابلسراز دستگیری سارق سابقه دار و كشف 6 فقره سرقت مغازه خبر داد.
سرهنگ "حسین زارع" در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه در شهر بابلسر، موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، تصريح كرد: پس از یک سري اقدامات اطلاعاتي و تلاش هاي پليسي، ماموران پليس آگاهي سارق را شناسایی و وی را در حین فروش اموال مسروقه در یکی از شهرهای همجوار دستگير کردند.
وي از کشف 7 میلیارد ریالی اموال سرقتی از متهم خبر داد و گفت: متهم در تحقيقات اوليه به 6 فقره سرقت مغازه در این شهرستان اعتراف کرد.
سرهنگ زارع با بيان اينكه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: امنیت جامعه خط قرمز پلیس بوده و برابر قانون با مخلان نظم و امنیت برخورد خواهد شد.

----------------

راه هایی برای کنترل دروغ گویی در کودکان
دروغ یک نوع انحراف از سلامت روانی است، بدین‌ترتیب وقتی والدین به صورت منطقی به نیازهای کودک پاسخ ندهند کودک دروغگو می‌شود....
خيلي وقت ها بچه ها مي خواهند حقايق را به گونه اي ديگر عنوان کنند و دروغ مي گويند چون مي ترسند تنبيه شوند، والديني که بچه را زياد تنبيه مي کنند احتمال اينکه دروغ گفتن هاي بچه افزايش يابد بيشتر است.
بعضي وقت ها هم والدين به گونه اي از او سوال مي کنند يا توضيح مي خواهند که واقعا چاره اي به جز دروغ گفتن برايش نمي ماند و وقتي مي بينيد که شواهدي هست دال بر انجام کاری توسط بچه به جاي اينکه از او سوال بپرسيد در حاليکه جوابش را مي دانيد، بهتر است به صورت جمله خبري آنرا عنوان کنيد. يعني بگوييد از اينکه بدون اجازه شکلات خوردي ناراحت شدم.
خيلي وقت ها طرز سوال کردن والدين بچه را مجبور به گفتن دروغ مي کند. پس بهتر است که نوع واکنش خود را تغيير دهيد.
همه افراد خانواده ها مایل اند همیشه نسبت به دیگران صادق باشند. وقتی در صحبت هایش صداقت را حفظ می کند از او به دلیل کاری که انجام داده است، قدردانی کنید. برای او شرح دهید که چرا دروغ گویی کار بدی است
توضیح دهید که وقتی حقیقت را نمی گوید دیگران را به دردسر می اندازد و احساس های آن ها را جریحه دار می کند به همین دلیل هیچ کس به او اعتماد نمی کند و این کار به شکل عادتی در می آید که ترک کردنش بسیار مشکل است.
به کودکان یاد دهید که راستگویی سبب اطمینان می شود و اگر متوجه شدید که کودکتان دروغ می گوید از او این سؤالات را بپرسید تا وجدان او را بیدار کنید: «آیا کاری که انجام داده ای درست بود؟ چرا فکر می کنی که با گفتن اصل ماجرا مرا نگران می کنی؟ آیا می دانی اگر همه اعضای یک خانواده همیشه به یکدیگر دروغ بگویند، چه اتفاقی می افتد؟»
چطور از دروغ گفتن کودکان جلوگیری گنیم؟
مادر: دختر 4 ساله من، سارا مدام دروغ مي گويد. هر کار اشتباهي که انجام مي دهد قبول نمي کند و آنرا مخفي مي کند و مي گويد من آنرا انجام نداده ام. چه طور مي توانيم با او رفتار کنيم؟
کارشناس: معمولا بچه ها در سنين 5-2 سالگي مرز بين واقعيت و خيال را نمي دانند و بعضي حرف هايي را که مي زنند به خاطر اين نيست که مي خواهند دروغ بگويند بلکه چون مرز واقعيت و خيال را نمي دانند آنرا بيان مي کنند.
کارشناس: فرزند شما آخرين باري که دروغ گفت چه اتفاقي افتاده بود؟
مادر: چند روز پيش بدون اجازه شکلات خورده بود و من درحاليکه مي ديدم که دور دهنش شکلاتي است مي گفت من شکلات نخورده ام. ديروز هم در حاليکه آچار پدرش در دستش بود مي گفت که من آچار را برنداشته ام.
کارشناس: خيلي وقت ها بچه ها مي خواهند حقايق را به گونه اي ديگر عنوان کنند و دروغ مي گويند چون مي ترسند تنبيه شوند.
والديني که بچه را زياد تنبيه مي کنند احتمال اينکه دروغ گفتن هاي بچه افزايش يابد بيشتر است. بعضي وقت ها هم والدين به گونه اي از او سوال مي کنند يا توضيح مي خواهند که واقعا چاره اي به جز دروغ گفتن برايش نمي ماند.
وقتي که شما متوجه شديد که شکلات خورده به او چه گفتيد؟
مادر: از او پرسيدم که شکلات خوردي؟ گفت: نه. گفتم چرا، تو شکلات خوردي. هم دور دهنت کثيف است و هم دستانت ولي مي گفت: نه. من به او گفتم: تو دروغ مي گويي و او مدام انکار مي کرد.
کارشناس: وقتي مي بينيد که شواهدي هست دال بر شکلات خوردن بچه به جاي اينکه از او سوال بپرسيد در حاليکه جوابش را مي دانيد، بهتر است به ص.رت جمله خبري آنرا عنوان کنيد. يعني بگوييد از اينکه بدون اجازه شکلات خوردي ناراحت شدم. خيلي وقت ها طرز سوال کردن والدين بچه را مجبور به گفتن دروغ مي کند. پس بهتر است که نوع واکنش خود را تغيير دهيد.
مادر: بچه ها چرا دروغ مي گويند؟
کارشناس: گاهي اوقات به خاطر ترس از تنبيه شدن و گاهي وقت ها به خاطر اينکه دوست ندارند پدر و مادرشان ناراحت شوند. چون در اين سن خيلي برايشان مهم است که کارهاي خوب انجام دهند.
مادر: ريشه اين دروغ گفتن از کجا شروع مي شود؟ حتي اگر والدين نسبت به ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار