نماینده ولی فقيه در مازندران با بیان اينکه مشکل ما علم بی‌عمل است، گفت: فعالیت‌های مجریان باید پیوست اجرایی داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۱۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 22 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در همایش نخبگان بسیج اقشار در ساری اظهار داشت: دو عنوان بسیج و نخبگان هر دو عنوان بسیار مهم و راهگشا هستند و مراسم امروز نیز تلفیقی از این دو عنوان است.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی در جمع نخبگان بیانات پُرنکته و خوبی را بیان داشتند.

نماینده ولی فقيه در مازندران با طرح این پرسش که چرا با داشتن نخبگان و بسیجیان به ویژه بسیجیان نخبه و نخبگان بسیجی باز این‌قدر مشکل داریم، گفت: در ایده دادن و نظریه پردازی مشکل و کمبودی وجود ندارد و بسیج در این حوزه اقدامات خوبی را انجام داده است.

محمدی لائینی با بیان اينکه دستگاه‌های اجرایی ما راه خود را می‌روند، تصریح کرد: نخبگان، بسیجیان و عالمان نظریه پردازی می‌کنند اما به مرحله عمل نمی‌رسد. مشکل ما علم بی‌عمل است.

وی افزود: ما افتخار می‌کنیم که بالاترین تولیدات مقالات علمی را داریم. پس چرا با این‌همه مشکل مواجه هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: ۴۰۰ هزار تن جو در انبارها وجود داد، دام‌ها از گرسنگی می‌میرند، جو از نبود خورنده می‌پوسد و در نهایت یا باید امحا و یا بعضی مصارف استفاده شود.

محمدی لائینی با طرح این پرسش که چرا باید نساجی در مازندران، دشت مغان‌ها و هزاران صنعت زمین بخورد، آقایان نخبه کجا هستید، آیا شما و طرح ندارید یا از ایده و طرح شما استفاده نمی‌شود؟ چه باید کرد که علم نخبگان ما عملیاتی شود و آنها مجبور به هجرت نشوند، تاکید کرد: استفاده از نخبگان نباید توصیه‌ای و دل بخواه باشد بلکه استفاده از ظرفیت نخبگان باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی افزود: ما در دانش کم نداریم و مراکز دانش بنیانی هستند که از ظرفیت آنها استفاده می‌شود اما بسیاری از نخبگان و بسیجیان ما طرح‌های خوبی دارند که می‌توانند مشکلات را برطرف کنند اما به آنها توجه نمی‌شود.

نماینده ولی فقيه در مازندران یادآور شد: همان‌طور که برنامه‌های مجریان باید پیوست فرهنگی، جهادی، انقلابی داشته باشد، فعالیت‌های فرهنگی و علمی ما نیز باید پیوست اجرایی داشته باشد.

محمدی لائینی گفت: چون پیوست اجرایی وجود ندارد، همه چیز در قالب طرح باقی می‌ماند.

وی افزود: باید معاونت بسیجیان نخبه در استانداری تشکیل و یا اداره‌کل بسیجیان نخبه یا مشاور نخبه بسیجی یا بسیجیان نخبه ایجاد تا ظرفیت‌های نخبگان بسیجی به مرحله عمل برسد و اجرایی شود.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار